Skip to main content

Morgen de Digitenne ontvanger omruilen, wat moet erop de doos worden geschreven?

Wat moet er in de doos buiten de oude ontvanger?

Hallo @mopper ,

Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

In de doos een briefje stoppen met jouw gegevens. 
 

 

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

  • De tv-ontvanger

Dus de antenne en adapter houden. Want die heb je weer nodig voor de nieuwe ontvanger. 
 

 


Ok, dank je wel, ik meen dat de medewerker van KPN nog expliciet zei de adapter ook mee te sturen, maar dat doe ik dan maar niet, KPN zal er daar wel meer van hebben?


Voor het omruilen van je Digitenne ontvanger, schrijf je je naam, adres, klantnummer, en reden voor omruiling op de doos. In de doos voeg je de oude ontvanger met kabels en accessoires toe, samen met een kopie van het aankoopbewijs en eventueel een ingevuld omruilformulier. Controleer de specifieke instructies van je provider voor aanvullende vereisten.


 


Voor het omruilen van je Digitenne ontvanger, schrijf je je naam, adres, klantnummer, en reden voor omruiling op de doos. In de doos voeg je de oude ontvanger met kabels en accessoires toe, samen met een kopie van het aankoopbewijs en eventueel een ingevuld omruilformulier. Controleer de specifieke instructies van je provider voor aanvullende vereisten.


Nu heb ik de nieuwe ontvanger 1 maand en de laatste 2 weken regelmatig uitval van de antenne, als ik dan het kaste een beetje dwars neer zet dan heb ik weer ontvangst, niet 100% maar regelmatig valt het geluid uit. Voelt nu een beetje van de regen in de drup, ik heb een buitenantenne. Ook de radio doet '’raar'’ gaat altijd na wisselen van radio naar TV week altijd terug naar nr 101 en niet op de zender waar hij op stond en ook de wisseling gaat traag alsmede alle wisselingen, ook de TV zenders. Zit het in de antenne of heb ik een maandagochtend  ontvanger ontvangen? Weer wisselen? Of is er een monteur in dienst van KPN?


Goedemorgen @mopper en bedankt voor jouw bericht!

Mijn eerste ingeving is dat je een 'maandagochtend ontvanger' hebt gekregen. Ik weet het natuurlijk niet zeker dus wellicht dat ook @Noordzee hier eens mee wil denken? Ben benieuwd of hij nog inzichten heeft waar ik niet meteen bij stil had gestaan 🙏🏻


Natuurlijk @mopper en @Jan van KPN ,

Probeer dit eens:

1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter in het menu.

 

Want de juiste richting is heel belangrijk. 

 

Wat voor type antenne heb je trouwens? 

Als je een V5 of een V6 hebt, dan is het goed. 

En zorg dat de kabels goed vast zitten. 

En tenslotte : Zet de ontvanger niet te dicht bij een LED-Lamp, modem of DAB+-radio. Die kunnen allemaal storen. 


Goedemorgen,

Daar gaan we weer!

1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.  gedaan

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. gedaan

3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter in het menu. niet gedaan, is een buitenantenne en bij zenders zoeken was hij 100% als ik het kastje gedraaid liet staan, draaide ik het kastje recht dan "geen signaal"

Wat voor type antenne heb je trouwens? geen idee, deze zit op het dak hoog en niet droog

En zorg dat de kabels goed vast zitten. alles zit goed volgens mij, alles nog een keer extra nagezien

LED-Lamp, modem of DAB+-radio. is niet van toepassing

Blij met een antwoord? nou nog niet echt, zodra ik het kastje met het front naar voren draai, direct de mededeling '’geen signaal'’ ik zou zeggen het zit in de antenneplug van het kastje, denk ik?

Wie ben ik, een simpele gebruiker. 

 


OK, dan adviseer ik jou om een nieuwe kabel (met pluggen) aan te schaffen. 

Dan kan hier: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=1035


Ho, ho. ho  voordat ik geld ga investeren en door een paar planfonds ga en op het dak ga klimmen blijft het toch vreemd dat ik 100% ontvangst heb bij het zenders zoeken en alleen door het verschuiven van het kastje geen/wel ontvangst meer heb, is dat zeker het probleem? omdat het kastje eerst wel goed werkte en ook vreemd blijft dat de radio zenders bij wisselen naar TV het geheugen niet werkt en ik weer automatisch op radio 1 kom, kan het niet wat anders zijn? Wat ook opvalt is het traag wisselen van TV zenders en dan eerst beeld en wat later geluid. Maar als de kabel het probleem is dan maar aan de slag.


Reageer