Skip to main content

Na inschakelen ZXV 7200 box geen problemen. Alle zenders worden ontvangen. Kan ook naar andere zenders overschakelen en weer teruggaan naar FTA-zenders, Signaalsterkte is 100%.

Na een poosje gaat dat niet meer. Ik kan naar andere zenders schakelen, maar terug naar een FTA-zender gaat niet. Zwart beeld met grijs blokje Geen digitenne signaal. Het blauwe lampje van de antenne brandt echter, terwijl de signaalsterkte 0% is. Ik kan dan wel naar ander zenders schakelen en dat levert beeld op. De FTA-zenders blijven onbereikbaar. De enige mogelijkheid is alles uit te schakelen en even te wachten.

Wordt dit probleem veroorzaakt door de ZXV 7200 box of door de destijds meegeleverde HDMI-kabel?

Hallo @Ruruorg ,

Het ligt zeker niet aan jouw HDMI-kabel. 

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

 

 


Hallo Noorzee,

Na de laatste softwareupdate (versie 34) zijn de problemen erger geworden.

Ik heb de ontvanger van de stroom gehaald. Vervolgens heb ik de ontvanger opgestart met de fabrieksinstellingen en daarna heb ik de uitgebreide zoekfunctie gebruikt. Ik heb de de richting van de antenne gedraaid. Het probleem was echter niet opgelost.

Nu ben ik aan het experimenteren met de geluidsinstallatie die ook met de ontvanger is verbonden. Wellicht is dat een oplossing, maar dat weet ik nog niet.


Wat voor type antenne gebruik je? Gaat het om het type van de foto? 
 

Kun je de antenne eventueel ook buiten plaatsen? Daar is een speciale montageset voor. 
 

 


Op de ontvanger is een antenne van Funke (DSC550) aangesloten. Waar ik de antenne ook plaats, binnen of buiten, de signaalsterkte blijft 100%. De problemen beginnen altijd na een poosje. Schakelen naar gecodeerde zenders is altijd mogelijk. Ook het schakelen tussen gecodeerde zenders levert geen problemen op. Teruggaan naar FTA-zenders kan niet altijd. Ook het schakelen tussen FTA-zenders levert vaak het beeld Geen digitenne signaal op. 

Gisteravond heb ik geprobeerd met dat beeld de antenne te draaien. Als ik met mijn vinger vlakbij de antenne was werd het beeld weer goed. Het loskoppelen van de geluidsinstallatie bij Geen digitenne signaal levert geen oplossing.

Voor een tweede toestel heb ik de ontvanger Strong SRT8211 voor de FTA-zenders. Als ik deze aansluit op het eerste toestel met de antenne van dat eerste toestel (de Funke) dan zijn er geen problemen.

Naar mijn mening is er iets niet goed met de ontvanger ZXV 7200 in samenhang met de Funke-antenne bij het terugschakelen van gecodeerde zenders naar FTA-zenders. Alleen weet ik niet wat het probleem is.

 

 


Ok @Ruruorg ,

Duidelijk is dat je al veel hebt uitgeprobeerd. Mogelijk is jouw ontvanger niet helemaal 100% in orde. Ik wil een moderator hierbij adviseren om jou een vervangende ontvanger te sturen. Want dan kun je kijken of de problemen daarmee op te lossen zijn. 

De moderator komt hier vanzelf langs. 


Hallo @Ruruorg, je hebt al zelf veel dingen geprobeerd en gedaan lees ik. Omdat het probleem niet speelt bij jouw andere ontvanger , ga ik het advies van @Noordzee opvolgen en voor een nieuwe Digitenne ontvanger zorgen. De ontvanger kun je omruilen vanaf morgen(donderdag) 17 september 2020 bij een afhaalpunt bij jouw in de buurt. Exacte locatie ontvang je per sms en e-mail van KPN. Tevens vind je daar ook meer info over de omruil. Hoor graag van je of de nieuwe ontvanger het wel zonder problemen doet!


Hallo Jeroen,

De omruil van de ontvanger is perfect verlopen. Met de nieuwe ontvanger kan ik weer gewoon schakelen tussen de FTA-zenders en de gecodeerde zenders. De antenne moest ik binnen op een iets andere plaats zetten, maar ik hoef niet meer naar buiten.

Noordzee nog bedankt voor je hulp.


Het zelfde type ontvanger ?


Hallo Kees.

Inderdaad hetzelfde type ontvanger de ZXV 7200 van ZTE. Na het aanzetten moest meteen een softwareupdate (naar versie 34)  worden uitgevoerd alvorens de zenders te zoeken.


Hallo Jeroen,

De omruil van de ontvanger is perfect verlopen. Met de nieuwe ontvanger kan ik weer gewoon schakelen tussen de FTA-zenders en de gecodeerde zenders. De antenne moest ik binnen op een iets andere plaats zetten, maar ik hoef niet meer naar buiten.

Noordzee nog bedankt voor je hulp.

Graag gedaan @Ruruorg :thumbsup_tone3:  Veel plezier met jouw nieuwe ontvanger.Â