Skip to main content
Vraag

Wegvallend Digitenne signaal laat op de avond

• April 23, 2026
  • 2 reacties
  • 25 keer bekeken

Laat op avond geen Digitenne signaal meer.

Beide ontvangers.

2 avonden al ,mis je eind van programma.

Alle zenders .

2 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Goedemorgen ​@Waku , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Knap irritant natuurlijk dat je de afgelopen 2 avonden problemen hebt ervaren met het Digitenne signaal dus goed dat je daar via deze weg melding van maakt!

Inmiddels zijn we al weer een paar dagen verder, wat is dit moment de status? Is deze storing nog steeds actueel of heb je de afgelopen avonden weer probleemloos tv kunnen kijken?

Omdat het probleem op beide ontvangers op hetzelfde moment speelt, hoeven we dit denk ik niet meteen te zoeken in de hoek van je Digitenne ontvangers. Digitenne werkt via zendmasten en als zoiets elke avond rond hetzelfde tijdstip zich voordoet, dan klinkt het alsof er een probleem is/was vanwege onderhoud of een storing. Dat is in ieder geval het eerste waar ik aan denk. Daarom ben ik in eerste instantie dus even benieuwd hoe dit de afgelopen dagen is gegaan en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 29, 2026

Hallo ​@Waku ,

Ik vermoed dat een externe storingsbron de oorzaak is. Denk aan een LED-lamp, modem of ander elektrisch apparaat. 

Je kunt proberen om de ontvanger en/of de antenne een stukje te verplaatsen. Verder van de storingsbron afzetten. Â