Skip to main content

Tot mijn voldoening lees ik op de website van KPN dat klanten die iTv (KPN TV) en Digitenne combineren, in aanmerking komen voor gratis ESPN via Digitenne. 

Op zich heel logisch want 

  • ESPN is via KPN TV al gratis te zien in het basispakket.
  • Digitenne is al een aantal jaar niet meer gratis, maar je betaalt vijf euro per maand huur.  

bron : https://digitenne.kpn.com/itv/

Digitenne activeren voor iTV-klanten van KPN

  • Met Digitenne kijk je ook tv zonder internet, kabel of schotel
  • Gratis ESPN op Digitenne bij een iTV abonnement
  • Digitale televisie waar je maar wilt

 

Ben je al iTV-klant bij KPN? Wanneer je iTV hebt van KPN, krijg je jouw Digitenne abonnement er gratis bij. En, je kunt dan ook gratis naar live voetbalwedstrijden kijken via ESPN! Je betaalt alleen de huur van slechts €5,- per maand voor de tv-ontvanger van Digitenne. 

 

Duidelijker iets beloven kan niet !  

Wie zet voor mij gratis ESPN aan via Digitenne?  

 

Hey @Noordzee, dit kan nog niet. De order die Digitenne toevoegt aan jouw abonnement is nog niet afgerond. De helft van onze systemen herkent daarom nog niet dat je Digitenne hebt. Hierdoor werkt het wel, maar alleen de basiszenders. Als het goed is heeft @Bram_ hier een technische melding voor ingeschoten. Ga ik even met hem overleggen/bij hem navragen. Zodra dat dan is verwerkt en de order volledig afgerond zal ESPN ook automatisch actief worden op je Digitenne.


Zo, dat is nieuw voor mij en wel logisch.

Kwam al ergens tegen bij aanzetten '’sportpakket'’ (espn2).

De helft van onze systemen herkent daarom nog niet dat je Digitenne hebt. Hierdoor werkt het wel, maar alleen de basiszenders.

Je zult je nog even moeten '’redden'’ met de app via chromecast voor deze zender :grin: .

Je zou dan bijna zeggen, …. wat doet '’True Amateurs'’ dan nog in het pluspakket bij iTV??? :stuck_out_tongue_winking_eye:


@Noordzee , ik vond het al gek. Als je het ESPN PAKKET hebt bij itv krijg je het ook op je Digitenne ontvanger. Bij Digitenne maakt ESPN (kan. 1 via 24) GEEN deel uit van het abonnement ook al heb je het via iTV.

OP

https://digitenne.kpn.com/itv/

staat:

‘’ Als je bij je Interactieve TV-abonnement van KPN ook ESPN hebt, kun je gratis wedstrijden bekijken op Digitenne. '’

 

Bij mijn weten heb jij het ESPN PAKKET niet bij iTV dus ook geen ESPN (ook kan. 1 niet) bij je Digitenne….
ESPN 1 maakt alleen onderdeel uit van het basispakket bij iTV. Niet bij Digitenne; ook niet i.c.m. iTV.


Ik snap wat je zegt @PeterG .

Maar er staat ook tot twee keer toe dat je ESPN gratis krijgt. 

Digitenne activeren voor iTV-klanten van KPN

  • Met Digitenne kijk je ook tv zonder internet, kabel of schotel
  • Gratis ESPN op Digitenne bij een iTV abonnement
  • Digitale televisie waar je maar wilt

 

en 

Ben je al iTV-klant bij KPN? Wanneer je iTV hebt van KPN, krijg je jouw Digitenne abonnement er gratis bij. En, je kunt dan ook gratis naar live voetbalwedstrijden kijken via ESPN! Je betaalt alleen de huur van slechts €5,- per maand voor de tv-ontvanger van Digitenne. 

 

 

Als iTV (KPN TV)-klant tel je al mee voor de ESPN-afdracht. In betaal in mijn abonnement al voor ESPN. ESPN is namelijk inbegrepen in mijn abonnement. Het is daarom ook niet meer dan logisch dat de zender ESPN ook vrijgegeven wordt op de extra (Digitenne-) ontvanger. De geciteerde teksten van de officiële KPN-website zijn dan ook helemaal niet raar.     


Er wordt bedoeld:

Als je bij iTV het ESPN pakket afneemt, dan is dat 'pakket’ (met 2 zenders) bij Digitenne gratis.

ESPN 1 zit alléén via iTV in het basispakket.

De Digitenne ontvanger is onder Digitenne voorwaarden. Wat inhoudt dat je voor ESPN 1 én 2 het ESPN abonnement dient te hebben. Heb je dat al bij iTV dan hoef je er voor de Digitenne niet ook voor te betalen (anders betaal je dubbel).

Zelf zou ik het helemaal niet zo gek vinden als ze ESPN ook op via iTV afgenomen Digitenne ontvangers open zetten. Alleen kunnen ze momenteel niet ESPN 1 apart van 2 open zetten. Beetje raar als men dan met een Digitenne erbij daar dan wel het 2 de kanaal zou krijgen.


Ik snap wat jij schrijft Peter. Dit was altijd het beleid. 

Maar sinds vorige week staat er ineens wat anders op de website. 

 

Het gaat mij om de zender ESPN die ik ontvang via KPN TV en die dus nu ook voor Digitenne doorgegeven mag worden. 

 

De teksten op de website zijn duidelijk en laten geen twijfel ontstaan. (Ik heb ze nu twee keer geciteerd.)  

Er staat heel duidelijk dat ESPN dan ook gratis is bij Digitenne.  

De zender ESPN is tenslotte ook onderdeel van het KPN TV basispakket. 

Het gaat mij niet om het hele ESPN-pakket, maar alleen om de zender ESPN. 


Ik ben benieuwd. Ik kan ook ineens nergens meer de tekst '’ afname espn (espn2) à 9,99 '’ vinden op de website van digitenne.kpn.com.

Zelf zou ik het helemaal niet zo gek vinden als ze ESPN ook op via iTV afgenomen Digitenne ontvangers open zetten. Alleen kunnen ze momenteel niet ESPN 1 apart van 2 open zetten. Beetje raar als men dan met een Digitenne erbij daar dan wel het 2 de kanaal zou krijgen.


Nu ga ik zelf wel twijfelen over hoe het nu zit met ESPN. 'k Ga het even navragen.

Rest van het verhaal klopt wel. Dus als ESPN er inderdaad bij in zou moeten zitten, dan komt dit bij jou vanzelf zodra de vastgelopen order er door is.


Het gaat mij om de zender ESPN die ik ontvang via KPN TV en die dus nu ook voor Digitenne doorgegeven mag worden. 

 

De teksten op de website zijn duidelijk en laten geen twijfel ontstaan. (Ik heb ze nu twee keer geciteerd.)  

Er staat heel duidelijk dat ESPN dan ook gratis is bij Digitenne.  

De zender ESPN is tenslotte ook onderdeel van het KPN TV basispakket. 

Het gaat mij niet om het hele ESPN-pakket, maar alleen om de zender ESPN. 

Nu ga ik zelf wel twijfelen over hoe het nu zit met ESPN. 'k Ga het even navragen.

Rest van het verhaal klopt wel. Dus als ESPN er inderdaad bij in zou moeten zitten, dan komt dit bij jou vanzelf zodra de vastgelopen order er door is.

 

Hoi @Erik_ ,

We zijn inmiddels zes dagen verder. Wat is de stand van zaken? 

Ik kijk nu ESPN via de app op mijn TV (chromecast) of op mijn PC. Maar het zou fijn zijn als de zender ook via Digitenne voor mij wordt vrijgeschakeld zoals is aangekondigd op de website.

 


Het gaat mij om de zender ESPN die ik ontvang via KPN TV en die dus nu ook voor Digitenne doorgegeven mag worden. 

 

De teksten op de website zijn duidelijk en laten geen twijfel ontstaan. (Ik heb ze nu twee keer geciteerd.)  

Er staat heel duidelijk dat ESPN dan ook gratis is bij Digitenne.  

De zender ESPN is tenslotte ook onderdeel van het KPN TV basispakket. 

Het gaat mij niet om het hele ESPN-pakket, maar alleen om de zender ESPN. 

Nu ga ik zelf wel twijfelen over hoe het nu zit met ESPN. 'k Ga het even navragen.

Rest van het verhaal klopt wel. Dus als ESPN er inderdaad bij in zou moeten zitten, dan komt dit bij jou vanzelf zodra de vastgelopen order er door is.

 

Hoi @Erik_ ,

We zijn inmiddels zes dagen verder. Wat is de stand van zaken? 

Ik kijk nu ESPN via de app op mijn TV (chromecast) of op mijn PC. Maar het zou fijn zijn als de zender ook via Digitenne voor mij wordt vrijgeschakeld zoals is aangekondigd op de website.

 

Hoi @Erik_ ,

We zijn inmiddels twaalf dagen verder. Wat is de stand van zaken? 

Het gaat mij nu in eerste instantie om de zwart-op-wit-bevestiging van jou namens KPN dat het geregeld gaat worden. 

Het daadwerkelijk aanzetten van ESPN heeft op zich niet zo haast omdat ik ESPN nu via een chromecast kan zien. 

 

Maar graag even wel alvast de bevestiging geven dat ESPN via Digitenne aangezet gaat worden. 

 


Sorry voor de vertraging, Noordzee. Vraag staat nog uit, kom er zo snel mogelijk op terug!


Het gaat mij om de zender ESPN die ik ontvang via KPN TV en die dus nu ook voor Digitenne doorgegeven mag worden. 

 

De teksten op de website zijn duidelijk en laten geen twijfel ontstaan. (Ik heb ze nu twee keer geciteerd.)  

Er staat heel duidelijk dat ESPN dan ook gratis is bij Digitenne.  

De zender ESPN is tenslotte ook onderdeel van het KPN TV basispakket. 

Het gaat mij niet om het hele ESPN-pakket, maar alleen om de zender ESPN. 

Nu ga ik zelf wel twijfelen over hoe het nu zit met ESPN. 'k Ga het even navragen.

Rest van het verhaal klopt wel. Dus als ESPN er inderdaad bij in zou moeten zitten, dan komt dit bij jou vanzelf zodra de vastgelopen order er door is.

 

Hoi @Erik_ ,

We zijn inmiddels zes dagen verder. Wat is de stand van zaken? 

Ik kijk nu ESPN via de app op mijn TV (chromecast) of op mijn PC. Maar het zou fijn zijn als de zender ook via Digitenne voor mij wordt vrijgeschakeld zoals is aangekondigd op de website.

 

Hoi @Erik_ ,

We zijn inmiddels twaalf dagen verder. Wat is de stand van zaken? 

Het gaat mij nu in eerste instantie om de zwart-op-wit-bevestiging van jou namens KPN dat het geregeld gaat worden. 

Het daadwerkelijk aanzetten van ESPN heeft op zich niet zo haast omdat ik ESPN nu via een chromecast kan zien. 

 

Maar graag even wel alvast de bevestiging geven dat ESPN via Digitenne aangezet gaat worden. 

 

Hoi @Erik_ ,

We zijn inmiddels twintig dagen verder. Wat is de stand van zaken? 

Het gaat mij nu in eerste instantie om de zwart-op-wit-bevestiging van jou namens KPN dat het geregeld gaat worden. 

Het daadwerkelijk aanzetten van ESPN heeft op zich niet zo haast omdat ik ESPN nu via een chromecast kan zien. 

 

Maar graag even wel alvast de bevestiging geven dat ESPN via Digitenne aangezet gaat worden. 


Heeft even geduurd, maar ik heb uitsluitsel. Het moest even uitgezocht worden.

 

Om maar gelijk met het slechte nieuws binnen te vallen: je krijgt niet gratis ESPN bij Digitenne.

 

De tekst in de banner van de pagina is onjuist. Daar wordt bedoeld wat ook verder op de pagina wordt gezegd (screenshots). Namelijk dat je ESPN op Digitenne zonder verdere meerkosten kunt kijken als je het ESPN pakket actief hebt bij iTV. De tekst in de banner zal zo snel mogelijk aangepast worden om dit explicieter te maken.

 


@Erik_

Ik was er al een beetje bang voor. Jammer dat de website verkeerde verwachtingen schept. 

Toch vind ik het een vreemde situatie. Als abonnee op Interactieve TV kan ik de zender ESPN bekijken. Het zou toch heel logisch zijn dat die zender dan ook voor Digitenne wordt vrijgegeven. 

Misschien wil je nog eens vragen of ze het beleid voor die zender willen aanpassen wat betreft de klanten die Digitenne afnemen naast Interactieve TV van KPN? 

 

Tot het mogelijk wordt gemaakt, kijk ik de zender ESPN wel via mijn Chromecast of via de KPN-app.


TJA...

Tot het mogelijk wordt gemaakt, kijk ik de zender ESPN wel via mijn Chromecast of via de KPN-app.

Je hebt met KPN iTV toch ook één interactieve ontvanger????? @Noordzee .

@Erik_

Tekst op digitenne site kan duidelijker.

Titel bv. Gratis ESPN indien je bij je iTV abonnement het ESPN pakket afneemt.


@PeterG 

Die ontvanger ligt achter de luiken en wordt niet gebruikt. Je gaat natuurlijk niet KPN TV kijken als je ook Digitenne kunt zien.  

Digitenne rules ! 💪🏾


Die ontvanger ligt achter de luiken en wordt niet gebruikt. Je gaat natuurlijk niet KPN TV kijken als je ook Digitenne kunt zien.  

Redenering wat mij betreft verkeerd om. Gezien ook de mogelijkheden en zenderaanbod bij iTV. Ook t.o.v. het abonnementsgeld.

En geen storende invloeden via de ether.

Ontvanger gebruiken is sowieso een dingetje. I.v.m. de updates die er op moeten komen.

Dus

Digitenne rules !

Leg effe uit… Snap het totaal niet 😁. Tenzij je zo ouderwets bent… eens via de ether is altijd via de ether.

Digitenne is wat mij betreft een noodvoorziening voor als internet eruit ligt. Of je live kijkt buiten de deur, want dan scheelt het bandbreedte. Thuis, en zeker in de WOONKAMER is iTV (of een ander via kabel) DE oplossing.

 


HaHa @PeterG ,

Daar denk ik dus duidelijk anders over.

Voordelen Digitenne tov KPN TV :

  1. Betere beeldkwaliteit (m.u.v. de glaszenders)  
  2. Vrijheid om zelf mijn zenderlijst in te delen (via mijn ontvanger) 
  3. Niet de tien belangrijkste zenders ergens op een plek in de 600. (Glaszenders) 
  4. Mogelijkheid om via mijn ontvanger naar de satellietzenders te kijken. 
  5. Mogelijkheid om via mijn ontvanger via internet naar andere regionale zenders te kijken zoals BV TV West. 

Hier dus geen KPN TV, behalve dus via de Chromecast als ik bv eens naar ESPN wil kijken. 


Tja, ieder zijn meug😁. Zo keek ik 20 jaar geleden televisie.

Grootste nadeel: opnemen. In neem ALLES op wat ik op een avond wil zien. Gem. niet meer dan 5 programma's overigens. Vervolgens kijk ik het via de opnamen zodat ik de reclame kan skippen (!).

Opnemen van talkshows  en éénvandaag ook prettig: ook weer … skippen van onderwerpen die me niet boeien.

Via opnamen en '’on demand'’ is écht een verademing t.o.v. '’gedwongen live'’.

Enige wat ik '’live'’ kijk: sport.

Wat ik al aangaf: Digitenne is voor mij een noodvoorziening; ook die module in de slaapkamer. Dazz gewoon ‘omdat het kan’ 😁. (heb een chromecast)

Andere noodvoorziening (bij defecte iTV ontvanger) is de KPN iTV app in m'n televisietoestel.

Het nummer van een zender boeit me niet. Het blijft 1 of 2 cijfers intoetsen. Zappen doe ik niet.


@Erik_

Ik was er al een beetje bang voor. Jammer dat de website verkeerde verwachtingen schept. 

Toch vind ik het een vreemde situatie. Als abonnee op Interactieve TV kan ik de zender ESPN bekijken. Het zou toch heel logisch zijn dat die zender dan ook voor Digitenne wordt vrijgegeven. 

Misschien wil je nog eens vragen of ze het beleid voor die zender willen aanpassen wat betreft de klanten die Digitenne afnemen naast Interactieve TV van KPN? 

 De tekst in de banner op de site is nu aangepast om dit duidelijker te maken. 

In het algemeen verder, er zal altijd verschil blijven zijn tussen Digitenne en interactieve tv. Er is nu eenmaal minder ruimte voor zenders op Digitenne, dus moeten we daar een afweging maken wat wel en niet. Plus moet ook in het contract met desbetreffende zender worden opgenomen of het wel of niet op Digitenne mag. En wat daar dan de financiële consequenties voor zijn. Dus ik neem je suggestie mee, maar ik verwacht er niet heel veel van.