Skip to main content

Hoe kan ik ZELF een Cas-nummer wijzigen.

hoor het graag even.

Mvgr. Lowland

*Admin: afgesplitst

Even ter toevoeging: er is een tijd geweest dat je ook Digitennes kon kopen bij KPN om vervolgens een los abonnement af te nemen. Volgens mij was dit nog in de tijd dat als er een bus voorbij kwam je tv weg viel, tussentijds is de DVB-techniek verbeterd waardoor oudere ontvangers niet meer gingen werken, hier is toen een regeling voor opgezet om dit om te zetten maar daar weet ik het fijne niet van.

 

@Lowland het beste is om even te bellen met 0800-0402, het is namelijk wel mogelijk om met 3 ontvangers te kijken binnen hetzelfde abonnement. Aangezien je dit normaal gesproken moet regelen in MijnKPN en hiervoor 5 euro per maand bij gaat betalen omdat er een extra ontvanger gestuurd wordt wijk je hiermee iets af van de standaard procedure, in dat geval kan belletje met de klantenservice al veel helpen. Laat je nog weten of het is gelukt?


Dat is van voor de huidige verbinding van Digitenne, de klant kon toen kiezen, overgaan op huurkastje of het abonnement opzeggen, die kooptuners werken niet meer met de huidige uitzendnorm.


Dat is van voor de huidige verbinding van Digitenne, de klant kon toen kiezen, overgaan op huurkastje of het abonnement opzeggen, die kooptuners werken niet meer met de huidige uitzendnorm.

Ah, dat wist ik niet!

 

@Lowland Ik heb er ook even verder in gedoken en ik zie nu ook dat het CAS-ID helemaal niet te veranderen is. Dit is namelijk het nummer van de virtuele smartcard die in het kastje zit, vergelijkbaar met het MAC-adres van een PC. In combinatie met wat @Doornekamp33 zojuist aan mij meegaf lijkt het me niet mogelijk om dat tweede Digitenne-ontvanger in gebruik te nemen. Wat je natuurlijk wel kunt doen is de bekabeling en de antenne van dit tweede kastje gebruiken, het semi-permanent monteren in je camper bijvoorbeeld zodat je alleen de ontvanger los hoeft te koppelen en weer aansluiten als je met de camper op pad gaat. Of die €5 euro per maand extra betalen voor een tweede ontvanger en uitbreiding van je abonnement.


Hoe kan ik ZELF een Cas-nummer wijzigen.

hoor het graag even.

Mvgr. Lowland

*Admin: afgesplitst

@Lowland

Het is niet mogelijk om zelf jouw CAS-ID nummer te wijzigen. En ook KPN gaat jou niet helpen om jouw gekochte ontvanger te registreren. 
 

Je kunt alleen ontvangers huren bij KPN en dan regelt KPN de activatie van die huurontvanger. 
 

De door jou (op Marktplaats) gekochte ontvanger kun je alleen gebruiken voor de NPO-zenders, de regionale zenders en eventueel de Duitse zenders als je vlakbij de grens zit. 


Nee, het CAS-id in de ontvanger is onmogelijk te wijzigen, dat zit daar gewoon vast ingebakken. Dat CAS-id is bij KPN gekoppeld aan het abonnement. En bij KPN zou dat gewijzigd kunnen worden, zodat dan het andere kastje het doet.

KPN zou het mogelijk kunnen maken dat je dat als klant zijnde in MijnKPN zelf kan doen. Maar het is helemaal niet bedoeling dat je als klant 2 ontvangers hebt op 1 abonnement. Dat hoort niet, zo heeft KPN het niet bedoeld.


Het cas-id is zeg maar de simkaart in het toestel, hetgeen vroeger met een losse smartcard werd gedaan.

Hij is wel te wijzigen, moet je de chip de-solderen en er een andere chip in solderen met een ander cas-id, maar je hebt er zo weinig aan, tuners zijn huur, bij een defect krijg je een nieuwe, het cas-id krijgt geen activatie meer en het werkt niet meer, misschien is er met speciale apparatuur een nieuwe cas-id in te stellen, een soort firmware upgrade, zal niet goedkoop zijn als het mogelijk zou zijn, is alleen niet toegestaan om het te doen.

Dus als je iets koopt, in deze was het een kat in de zak, je kan er niks mee dan al relikwie tentoon te stellen in je kast.:grin:


KPN zou het mogelijk kunnen maken dat je dat als klant zijnde in MijnKPN zelf kan doen. Maar het is helemaal niet bedoeling dat je als klant 2 ontvangers hebt op 1 abonnement. Dat hoort niet, zo heeft KPN het niet bedoeld.

Als je DSL snelheid maar iets van 5 Mbps is met een SIB abo en je wilt als gezin 3 TV’s dan krijg je volgens mij wel meer dan 1 Digitenne ontvanger op hetzelfde abo voor 5 euro per extra kastje, of dat nu een Arris kastje of een Rebox of ZTE kastje is.

@Lowland Linksom of rechtsom zorgen de grote machtige TV producenten wereldwijd er wel voor dat ze controle verkrijgen/ hebben/behouden over de commerciële TV zaken bij jouw in huis, via de provider. Dat kan via een gesloten kast met CAS-ID bijvoorbeeld of een App/webbrower die een versleuteld eigen uniek kanaal heeft naar de provider TV cloud.


Zelf aangeschafte ontvangers (bv Marktplaats, kringloop) worden normaliter niet door kpn geactiveerd. Deze zijn namelijk illegaal aangeboden. En dus ook illegaal verkregen.
KPN heeft zelfs een afdeling die zich hiermee bezighoudt.

KPN werkt uitsluitend met verhuur van ontvangers die ze dan zelf uitgeven. Daarbij registreren ze het cas nummer en wordt dan op je abonnement geactiveerd.

Trouwens: ik gebruik maar één ontvanger. Want als ik thuis ben is ie op mijn vakantie-adres niet nodig. En als ik daar ben is ie thuis niet nodig.

:octagonal_sign: Overigens is het wel voorgekomen dat bij eentje van Marktplaats gekocht het cas id aan je abonnement toegevoegd wordt. Maar daar ga je dan wel ook € 5 per maand voor betalen. Want ook al heb je 'm "gekocht”; het blijft eigendom van kpn. En je gaat gebruik maken van het zenderpark, wat ook miljoenen heeft gekost. Daar mag best iets voor betaald worden.

De vorige gebruiker heeft de apparatuur niet teruggestuurd aan kpn, de legale route. Maar voor de illegale route gekozen om het door te verkopen.

De autoverhuurder zal ook niet blij zijn als je zijn auto least en die vervolgens doorverkoopt. En dan het verhuurbedrijf bellen met “ik heb 'm niet meer en hoef dus ook niet meer te betalen”. (jawel, dit heeft een voormalige bekende van mij ooit gedaan)


@PeterG, Kan illegaal zijn aangeboden, kan ook volkomen legaal zijn als ze afgekocht zijn, hoeft zich dus geen afdeling mee te bemoeien, ze hoeven er alleen voor tezorgen dat ze niet geactiveerd worden.

Staan nu zelfs 12 VIP 5202 op MP te koop, weet niet wat de afkoop som is maar lijkt mij niet lukratief om er wat mee te verdienen.

Kijk, is natuurlijk niet wenselijk dat het gebeurd, maar KPN geeft ze de ruimte.


Er is bij de naheffing bij niet terugsturen geen enkele sprake van een koopovereenkomst. Het apparaat wordt dus niet eigendom van de klant en die heeft dus ook dan nog steeds het recht niet dit te verkopen.

Het klopt niet wat jij beweert, @Doornekamp33 .


Wettelijk word het je eigendom, lees de wetteksten er maar op na, door de benadeelden schadeloos te stellen dmv de afkoopsom of zoals jij het wil noemen naheffing word je automatisch eigenaar van het object.

Geen spelt tussen te krijgen, en als eigenaar mag je er mee doen wat je wil dus ook verkopen.

Je mag het alleen niet meer gebruiken op het netwerk, daar moet voor betaald worden.


Laat ik het zo zeggen. Ik weet zéker dat die verkopers die afkoopsom niet hebben betaald.


Als dat zeker is, maar is nu een vermoeden, dan is het heling, maar dat kun je als MP koper niet weten, je handelt dan ter goeder trouw zoals ze het zo mooi kunnen zeggen, alleen als duidelijk is dat het niet kan, prijs te laag bijvoorbeeld, dan kan de koper er een probleem mee krijgen maar dan moet KPN als rechtmatige eigenaar aangifte gaan doen, en aangezien de blauwe brigade al niet meer op grotere dingen afkomt heeft dat weinig zin.


En nu weet na die discussie nog geen mens of je een gebruikte Artis 5202 kunt hergebruiken en hoe je dat dan zou moeten doen 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels


Wat zitten hier veel heilige zieltjes bijzonder En nu weet nog geen mens of je een gebruikte Artis 5202 kunt hergebruiken en hoe je dat dan zou moeten doen 

Hallo @Fritsvrolijk ,  even met KPN bellen via 0800 0402 en daar word je misschien verder geholpen.

Succes.

 


Fijn forum bel kpn maar en daar helpen ze je verder Ach ja 


Hallo @Fritsvrolijk het forum is ook niet bedoeld om forumleden te helpen met illegale activeiten, met het risico zelf ‘gebanned’ te worden door het moderatieteam en is tevens tegen de huisregels.

Mijn eerdere reactie(s) naar jou toe is/zijn ook al verwijderd door het moderatieteam, kun je nagaan hoe fel ze zijn op een juist (legaal) gebruik van het forum.

 

 


Succes met u forum verder 


Succes met u forum verder 

Ik wens jou ook een goed weekend.

 


@Fritsvrolijk, 50% kans dat je een 5202 aan de praat krijgt op jou abonneenummer, als de decoder nog niet in gebruik is genomen en nog geen nummer ingevoerd is, alleen KPN kan ze namelijk resetten, meer decoders gebruiken dan waar je voor betaald word gecontroleerd en dan kunnen ze hem blokkeren.

Je kan ook via de zakelijke kant een 5202 kopen, krijg je ook de discussie hier niet dat het niet legaal is.😜😜


Bedankt voor je antwoord was alleen nieuwsgierig ben lid van de ziggo club  maar denk er aan naar kpn te verhuizen en moeders heeft nog een gebruikt Arris 5202 liggen vandaar 


en moeders heeft nog een gebruikt Arris 5202 liggen vandaar

@Fritsvrolijk . Als je naar kpn gaat krijg je gewoon dat type via kpn.

En hoe bedoel ze heeft hem nog liggen? Heeft ze geen kpn meer? Dan had ze 'm terug moeten sturen. (gratis antwoordnummer nota bene)

En éénmaal gebruikt gaat ie op een ander abonneenummer niet meer werken. Hij moet dan gewoon terug naar kpn. Tenzij ie wel nog in haar abonnement staat ook al gebruikt ze hem niet.


Ach ja kpn zou moeders ook een hoop geld moeten terug betalen voor de meest waardeloze internet verbinding mogelijk 56 euro per maand 15 jaar lang voor nog geen 10 mb downloaden dus hou op met piepen over een kastje van 20 euro inkoopprijs 


Moeder hoefde dat waardeloze internet niet af te nemen, we leven in een vrij land, maar moeder had wel dat kastje terug moeten sturen bij opzegging van het abonnement, daar heeft ze mee ingestemt.

Ik ben wat dat betreft voor het innen van de afkoopsom, komt er meer terug en word de afvalberg kleiner.


En als moeders geen andere internet provider kan krijgen zal ze wel moeten En waar jij voor staat is totaal niet belangrijk gelukkig Zo klaar met deze discussie en ziel prekerige teksten