Skip to main content

Hallo,

ik probeer steeds missende zender te installeren. Het signaal is 96%. Geprobeerd via de regio en uitgebreid zoeken maar steeds mis ik de volgende zenders: Veronica, rtl8, Comedy Central, België 1, canvas, discovers, Eurosport, true amateurs. Als ik uitgebreid zoek vind ik 42 zenders maar er zijn slecht 26 zenders te zien. Zoek ik via regio dan krijg ik 26 zenders. Hoe kan dit in hemelsnaam. Twee maanden geleden was alles nog in orde

Hallo @Hein013 ,

Wil je eens proberen om handmatig te zoeken op RF-kanaal 30? En dat dan eventueel herhalen na het bijdraaien van jouw antenne.

Zodra er signaal is, dan kun je kijken welke richting van de antenne het sterkste signaal geeft. Dat zie je op de signaalmeter in het menu.

En zodra je de beste richting van de antenne hebt bepaald, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Succes! 


Dat is wel vreemd. Dat zijn de zenders in NTS 3.
Zoek eens het UHF kanaalnummer van die transportstream op en voer die eens handmatig in.


Dank je wel Noordzee, ik ga het straks proberen


Dank je wel Noordzee, ik ga het straks proberen

Ik ben geen Noordzee, maar hopelijk helpt het.


Dank je wel Noordzee, ik ga het straks proberen

Ik ben geen Noordzee, maar hopelijk helpt het.

Haha @PeterG ,

Jij had vast mijn eerdere reactie niet gezien. 


Nee, inderdaad. Tijdens het typen hier was die er nog niet, @Noordzee .


Hallo @Hein013 ,

Wil je eens proberen om handmatig te zoeken op RF-kanaal 30? En dat dan eventueel herhalen na het bijdraaien van jouw antenne.

Zodra er signaal is, dan kun je kijken welke richting van de antenne het sterkste signaal geeft. Dat zie je op de signaalmeter in het menu.

En zodra je de beste richting van de antenne hebt bepaald, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Succes! 

Ik krijg geen signaal op RF 30


Op welke locatie ben je nu? Ik ben uitgegaan van Tilburg. En heb je alle richtingen uitgeprobeerd met de antenne?


Dank je wel Noordzee, ik ga het straks proberen

Ik ben geen Noordzee, maar hopelijk helpt het.

😂😂

Wat bedoel je met transportstream?


Daar bedoelt hij een serie zenders mee die uitgezonden worden op een bepaald RF-kanaal. 


Hallo @Hein013 ,

Wil je eens proberen om handmatig te zoeken op RF-kanaal 30? En dat dan eventueel herhalen na het bijdraaien van jouw antenne.

Zodra er signaal is, dan kun je kijken welke richting van de antenne het sterkste signaal geeft. Dat zie je op de signaalmeter in het menu.

En zodra je de beste richting van de antenne hebt bepaald, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Succes! 

Dus voor de zekerheid : Zet je antenne zo hoog mogelijk en dan…..

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal 30 (indien je in Brabant bent) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Dit steeds herhalen met een iets andere richting van de antenne. 

En zodra je de beste richting van de antenne hebt bepaald, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Op welke locatie ben je nu? Ik ben uitgegaan van Tilburg. En heb je alle richtingen uitgeprobeerd met de antenne?

Zit in Nieuwvliet (Zeeuws Vlaanderen)

ik heb steeds gedraaid en zie het signaal niet veranderen. Ik sta nu (denk ik) gericht op Goes en hij geeft 96% signaal


Dank je wel Noordzee, ik ga het straks proberen

Ik ben geen Noordzee, maar hopelijk helpt het.

😂😂

Wat bedoel je met transportstream?

Stream 3 maar geen idee van het uhf kanaal


Dat is wel vreemd. Dat zijn de zenders in NTS 3.
Zoek eens het UHF kanaalnummer van die transportstream op en voer die eens handmatig in.

Stream 3 maar geen idee van het uhf kanaal


Op welke locatie ben je nu? Ik ben uitgegaan van Tilburg. En heb je alle richtingen uitgeprobeerd met de antenne?

Zit in Nieuwvliet (Zeeuws Vlaanderen)

ik heb steeds gedraaid en zie het signaal niet veranderen. Ik sta nu (denk ik) gericht op Goes en hij geeft 96% signaal

Dat verandert de zaak ! 

Dus voor de zekerheid : Zet je antenne zo hoog mogelijk en dan…..

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal 48 (indien je in Zeeland bent) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Dit steeds herhalen met een iets andere richting van de antenne. 

En zodra je de beste richting van de antenne hebt bepaald, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Net gezocht op 48 (ik zit in Zeeuws Vlaanderen), steeds gedraaid en het signaal fluctueert van 0 naar 64. Als ik stop met draaien verloopt het signaal naar 18. Met dat beetje signaal vindt hij wél de zenders maar kan ze niet laten zien.

ik wordt er een beetje moedeloos van. Mijn antenne is overigens de originele grijze die bij het pakket hoirde


OK, duidelijk. In Zeeuws Vlaanderen is het ook best lastig om alles goed te ontvangen.

En jij gebruikt kennelijk nog de oude haaienvin-antenne.

Tegenwoordig heeft KPN een betere antenne, de Funke V5. KPN kan jou die antenne desgewenst gratis opsturen.

Kun je nog even bevestigen dat je nu nog deze antenne gebruikt? : 

 


Op welke locatie ben je nu? Ik ben uitgegaan van Tilburg. En heb je alle richtingen uitgeprobeerd met de antenne?

Zit in Nieuwvliet (Zeeuws Vlaanderen)

ik heb steeds gedraaid en zie het signaal niet veranderen. Ik sta nu (denk ik) gericht op Goes en hij geeft 96% signaal

Dat verandert de zaak ! 

Dus voor de zekerheid : Zet je antenne zo hoog mogelijk en dan…..

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal 48 (indien je in Zeeland bent) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Dit steeds herhalen met een iets andere richting van de antenne. 

En zodra je de beste richting van de antenne hebt bepaald, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Net gezocht op 48 (ik zit in Zeeuws Vlaanderen), steeds gedraaid en het signaal fluctueert van 0 naar 64. Als ik stop met draaien verloopt het signaal naar 18. Met dat beetje signaal vindt hij wél de zenders maar kan ze niet laten zien.

ik wordt er een beetje moedeloos van. Mijn antenne is overigens de originele grijze die bij het pakket hoirde


Ik ga er vanuit dat je de verouderde antenne van de foto van hierbovengebruikt. Klopt dat? 

Dan kan een nieuwe antenne jou helpen met een betere ontvangst. Een moderator kan jou daaraan helpen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


OK, duidelijk. In Zeeuws Vlaanderen is het ook best lastig om alles goed te ontvangen.

En jij gebruikt kennelijk nog de oude haaienvin-antenne.

Tegenwoordig heeft KPN een betere antenne, de Funke V5. KPN kan jou die antenne desgewenst gratis opsturen.

Kun je nog even bevestigen dat je nu nog deze antenne gebruikt? : 

 

Dat is inderdaad de antenne, de haaienvin


Ik ga er vanuit dat je de verouderde antenne van de foto van hierbovengebruikt. Klopt dat? 

Dan kan een nieuwe antenne jou helpen met een betere ontvangst. Een moderator kan jou daaraan helpen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Ik heb het profiel aangevuld. De antenne heb ik echter nodig op mijn vakantie adres: 

 

Is dat mogelijk want ik zit hier nog tot 15 september. Ik heb geen idee wanneer de antenne wordt verstuurd

*Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy


OK, dan is het nu wachten op een moderator. Die komt hier vanzelf langs. 


Ik ga er vanuit dat je de verouderde antenne van de foto van hierbovengebruikt. Klopt dat? 

Dan kan een nieuwe antenne jou helpen met een betere ontvangst. Een moderator kan jou daaraan helpen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Ik heb het profiel aangevuld. De antenne heb ik echter nodig op mijn vakantie adres: 

 

Is dat mogelijk want ik zit hier nog tot 15 september? Ik heb geen idee wanneer de antenne wordt verstuurd.

moet ik een moderator zelf nog iets vragen Noordzee?

*Admin: adres verwijderd i.v.m. privacy


OK, dan is het nu wachten op een moderator. Die komt hier vanzelf langs. 

Dank je wel voor je ondersteuning Noordzee!!!


Dat is wel vreemd. Dat zijn de zenders in NTS 3.
Zoek eens het UHF kanaalnummer van die transportstream op en voer die eens handmatig in.

Dank je voor de ondersteuning