Skip to main content

Ene keer geen publieke zenders wel commerciële. Andere keer andersom. Niet locatie afhankelijk. Wel gids tegelijk melding geen Digitenne ontvangst. Juffrouw helpdesk zegt dat dit door de niet kon antenne komt. Nu One for All buiten antenne. Vlgs stappenplan.?? Alles geprobeerd Reset fabrieksinstellingen.

Omwisselen voor andere ontvanger of Ci+ kan niet

Hallo @EribaSwing ,

Het kan aan de ontvanger liggen, maar dat hoeft niet. 
 

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat gebruik je voor type antenne? 


Suggesties 1~6 allemaal doorlopen. Gebruik Digitenne in de caravan.. rechtstreeks aansluiten zonder de interne coax bekabeling geeft 15% signaalsterkte winst.42%--67%

Gebruik actieve One for All buiten antenne of de KPN geleverde. Geen verschil.

Soms geen beeld maar wel gids en melding, geen Digitenne signaal 


Wat is jouw locatie? 


Op het moment Weerselo gericht op Hengelo. Probleem heeft zich ook voorgedaan in Warffum en Petten gericht op Alkmaar 


Op beide locaties moet je zelfs met een binnenantenne goede ontvangst kunnen hebben. 
 

Ik adviseer een moderator (die hier nog gaat komen) om jouw ontvanger om te wisselen. Ik vraag me namelijk af of jouw ontvanger nog wel goed functioneert. 


De ontvanger omruilen kan volgens het stappenplan niet volgens de juffrouw van de "help"desk. Stuurt en antenne.


Hoi @EribaSwing, welkom op ons forum! Ik heb een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze wordt bij een servicepunt bezorgd. Je kunt daar je oude omruilen. Je hebt hier als het goed is zonet ook bericht van gekregen. Voor de zekerheid stuur ik je het adres ook even in een PB. 


Op beide locaties moet je zelfs met een binnenantenne goede ontvangst kunnen hebben. 
 

Ik adviseer een moderator (die hier nog gaat komen) om jouw ontvanger om te wisselen. Ik vraag me namelijk af of jouw ontvanger nog wel goed functioneert. 

@EribaSwing 

Zijn de problemen met de nieuwe ontvanger nu uit de wereld? 


De eerste beelden lijken goed. Volgende week op een andere locatie zal ik het nogmaals laten weten.