Skip to main content
Sticky

KPN Homepages stoppen

KPN Homepages stoppen
Toon eerste bericht

112 reacties

  • Helper
  • 38 reacties
  • 28 september 2024

Bericht gehad ja, maar kort maar de tijd om een oplossing te vinden. Ik was een van de eerste internet gebruikers met eigen site e.d. Domein namen bestonden niet eens, maar wereldwijd was mijn URL via Google te vinden. Alles weer opnieuw moeten opbouwen. Echt waardeloos. Maar dat gebeurt me nooit meer. Heb nu een domeinnaam ook via Webreus en als het me ergens niet meer bevalt, dan stap ik zo over naar een andere provider. Ben mijn leven lang PTT en vervolgens KPN klant, maar heb nu meer vrijheden dus.


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 2 november 2024
Erik van KPN schreef:

Wil je door deze verandering iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dat kan tot 20 september 2023. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: kwamen alle KPN internet abonnees op dat moment in aanmerking om hun abo kosteloos op te zeggen?

De logica zou wellicht zeggen: alleen degenen die ooit de mogelijkheid gehad hebben om gebruik te maken van een website bij KPN. Maar dat is veel te ingewikkeld om te beoordelen en uit te voeren.

Zou i.i.g. wel opmerkelijk zijn als iemand die bijv. een jaar geleden abo was geworden bij KPN (en helemaal niet meer de mogelijkheid had om een webpagina aan te maken) hierdoor gratis op kon zeggen. Maar zo leest het bovenstaande wel.


  • Helper
  • 38 reacties
  • 2 november 2024

Volgens mij is het zo dat als een provider / verzekerings,-/ energie maatschappij etc. etc. eenzijdig de voorwaarden van een abonnement / contract wilt veranderen dat je altijd het recht hebt om op te zeggen. Lijkt me ook vrij logisch !


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 2 november 2024
evdbeek schreef:

Volgens mij is het zo dat als een provider / verzekerings,-/ energie maatschappij etc. etc. eenzijdig de voorwaarden van een abonnement / contract wilt veranderen dat je altijd het recht hebt om op te zeggen. Lijkt me ook vrij logisch !

 

Ja, maar ik bedoel dat het voor mensen die na 2020 klant zijn geworden niet eens meer mogelijk was om een homepage aan te maken. Dus ik ben benieuwd op de mogelijkheid tot opzeggen voor iedere (internet) klant gold (d.w.z. ook de klanten die na 2020 zijn binnengekomen).


  • 3667 reacties
  • 2 november 2024
evdbeek schreef:

Volgens mij is het zo dat als een provider / verzekerings,-/ energie maatschappij etc. etc. eenzijdig de voorwaarden van een abonnement / contract wilt veranderen dat je altijd het recht hebt om op te zeggen. Lijkt me ook vrij logisch !

Zijn er nu nog klanten die "homepages" als onderdeel in hun contract hebben staan? Ik denk het niet. Volgens mij al vele jaren niet meer.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23534 reacties
  • 2 november 2024

Klanten hebben een homepage gehad tot 20 september 2023. Nieuwe klanten kregen eerder al geen gratis homepage meer bij een nieuwe bestelling. De klanten om wie het ging werden inderdaad contractvrij en konden kosteloos opzeggen. 


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 2 november 2024

OK het ging dus wel alleen maar om de klanten die deze mogelijkheid in hun contract hadden staan. Bedankt voor je antwoord.

========================

Ik heb net even de voorwaarden nagekeken (d.w.z. de documenten die je bij de start krijgt) en zie daar niets in staan over een email adres (= een voorbeeld van een nog wel bestaande dienst (neem ik aan, ik maak er zelf geen gebruik van)). Dus ben eigenlijk wel benieuwd of de diensten die je krijgt wel in het contract en/of AV beschreven worden.


Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 173 reacties
  • 2 november 2024
Alex van KPN schreef:

Klanten hebben een homepage gehad tot 20 september 2023.

Deze KPN klant heeft zijn homepage toch echt nog steeds, werkt nog prima.😉


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 2 november 2024
Dicksooo schreef:
Alex van KPN schreef:

Klanten hebben een homepage gehad tot 20 september 2023.

Deze KPN klant heeft zijn homepage toch echt nog steeds, werkt nog prima.😉

Dat zal dan via XS4ALL of HCCNET zijn (die zijn namelijk nog officieel actief bij KPN)?


Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 173 reacties
  • 2 november 2024

@zz1 XS4ALL inderdaad, maar dat is 100% KPN.


Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 4 november 2024
Dicksooo schreef:

@zz1 XS4ALL inderdaad, maar dat is 100% KPN.

Ja, maar nee. Klanten die nog hun XS4ALL stijl abonnement hebben, hebben andere diensten en voorwaarden dan klanten die een KPN abonnement hebben. Jouw homepage valt dan ook niet onder de info van dit topic, maar onder die van deze:

 

Erik van KPN schreef:

Stoppen XS4ALL Homepages ook?

Nee. Wel verhuist de hosting hiervan. Zie daarvoor Hosting XS4ALL homepages wijzigt.

 

Waardoor het inderdaad ook klopt dat die van jou nog bestaat en werkt.


Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 173 reacties
  • 4 november 2024

Dag @Erik van KPN , nee, maar ja 😉, ik reageerde dan ook domweg op de opmerking dat “klanten een homepage gehad hebben tot 20 september 2023” en ik mijzelf toch echt als klant beschouw.

Jullie maken het zelf juist hopeloos verwarrend met mededelingen zoals “Klanten die nog hun XS4ALL stijl abonnement hebben andere diensten en voorwaarden dan klanten die een KPN abonnement hebben”, terwijl dat zogenaamde XS4ALL stijl abonnement ook een 100% KPN abonnement is.

(XS4ALL Internet BV bestaat al sinds 1 maart 2020 niet meer, XS4ALL is ondertussen niets meer dan een handelsnaam van KPN)


Reageer