Skip to main content
Beantwoord

Alle mail in één pop.hetnet.nl box. Kan dat?

• 6 augustus 2025
  • 12 reacties
  • 99 keer bekeken

Sinds ik ben overgegaan naar Windows 11 ontvang ik niet meer alle email de pop.hetnet.nl box.
Ik heb namelijk vier verschillende email accounts (allen pop) en ontvang keurig de mails in de afzonderlijke boxen. Maar ik wil alle mail graag weer ontvangen in één (hetnet) box.

Beste antwoord door hmmsjan_2

Dit kan eigenlijk alleen als in de Windows 10 configuratie alle accounts gekoppeld zijn aan dezelfde mailbox. In het programma dat ik gebruikt, Thunderbird, is dit de “lokale map” Als ieder account dezelfde lokale map gebruikt komt alles bij elkaar te staan. Zoals het nu in Windows 11 gaat is eigenlijk de “normale situatie”, en zorgt er ook voor dat als een mail beantwoord wordt, meteen het goede “From” adres en de goede uitgaande e-mail server gebruikt worden. Dit wordt steeds belangrijker i.v.m. beveiliging: een mail voor hetnet.nl die niet via de kpn mailserver verstuurd wordt krijgt meteen strafpunten of wordt geweigerd bij bijv. gmail. 

Heeft de outlook van Win11 de mogelijkheid om “regels” aan te maken. Dan kunt u bij ieder account een regel instellen dat bij binnenkomst een kopie wordt opgeslagen in een speciale lokale map, en kunt u die map gebruiken om alle e-mail in een oogopslag te zien. Beantwoorden kan dan vanuit het betreffende account met meteen de goede instellingen. 

Bekijk origineel

12 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1912 reacties
  • 6 augustus 2025

@Alkkpn  Bij mijn weten is er een Windows  V10, V 10A, 12   en geen Windows 11

Zie link 

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-en-instellingen-169

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 augustus 2025

Ik ben toch echt overgestapt van Windows 10 naar Windows 11. Heb er zelfs een nieuwe laptop voor aan moeten schaffen waarop ik de oude mail overgezet heb.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1912 reacties
  • 6 augustus 2025

@Alkkpn ik was in de war met de modems van KPN  i.p.v. Windows 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10340 reacties
  • 6 augustus 2025

Beste ​@Alkkpn open de mail dan eens via de webmail https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

zie je bij het inloggen 1 account of alle accounts?

Indoen slechts 1 account, log dan eens via de webmail in bij het andere account, iedere keer tot je ze alle 4 gehad hebt.

Als er inderdaasd 4 losse accounts zijn, kun je 1 hoofdaccount aanmaken binnen de webmail en de 4 hetnetaccounts onder brengen als aliassen (door KPN adressen genoemd).

Voor dat laatste heb je waarschijnlijk wel de hulp van KPN nodig vioa 0800 0402, X of Facebook.

• 5747 reacties
  • 6 augustus 2025

Welk emailprogramma gebruik je? 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3668 reacties
  • 6 augustus 2025

@Alkkpn 

Heb je misschien 4 emailaccounts die met IMAP werken in jouw emailprogramma ingesteld ? Dan staat bij de instellingen van de “inkomende server” bijv. “IMAP.kpnmail.nl” en niet “POP.het.nl".

PeterG
Superuser
  • 64242 reacties
  • 6 augustus 2025

Gewoon alle 4 de accounts koppelen in je mail-programma. Dan komt alles toch binnen in die éne INBOX van dat mail-programma. 

Of werkt dat niet zo met een mail-programma.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 augustus 2025

Beste allen, vriendelijk bedankt voor het meedenken. Ik zal mijn ‘probleem’ beter proberen uit te leggen. Ik heb dus 4 mail accounts (…..@hetnet.nl (dit is het hoofdaccount bij KPN), ….@loodjes.nl, …..@moustaki.nl en ….@brendancroker.com. Alle accounts staan ingesteld als POP. In Outlook 2010 kon ik alle mail ontvangen in mijn hoofdaccount van KPN (zie onderstaand voorbeeld). In de nieuwere versie van Outlook Classic ontvang ik de mails in de afzonderlijke mailboxen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10340 reacties
  • 6 augustus 2025

Beste ​@Alkkp , dan breng je de 3 andere mailaccounts onder in de webmail van het KPN hoofdaccount en heb je alles onder 1 plek,  simpeler kan het niet.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 582 reacties
  • Antwoord
  • 8 augustus 2025

Dit kan eigenlijk alleen als in de Windows 10 configuratie alle accounts gekoppeld zijn aan dezelfde mailbox. In het programma dat ik gebruikt, Thunderbird, is dit de “lokale map” Als ieder account dezelfde lokale map gebruikt komt alles bij elkaar te staan. Zoals het nu in Windows 11 gaat is eigenlijk de “normale situatie”, en zorgt er ook voor dat als een mail beantwoord wordt, meteen het goede “From” adres en de goede uitgaande e-mail server gebruikt worden. Dit wordt steeds belangrijker i.v.m. beveiliging: een mail voor hetnet.nl die niet via de kpn mailserver verstuurd wordt krijgt meteen strafpunten of wordt geweigerd bij bijv. gmail. 

Heeft de outlook van Win11 de mogelijkheid om “regels” aan te maken. Dan kunt u bij ieder account een regel instellen dat bij binnenkomst een kopie wordt opgeslagen in een speciale lokale map, en kunt u die map gebruiken om alle e-mail in een oogopslag te zien. Beantwoorden kan dan vanuit het betreffende account met meteen de goede instellingen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 augustus 2025

Nogmaals allen bedankt voor jullie reacties. Het is inmiddels opgelost door afzonderlijke regels te maken voor elk mail account. Werkt nu allemaal naar wens!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15369 reacties
  • 8 augustus 2025

Heel fijn dat het gelukt is om dit weer goed werkend in te stellen ​@Alkkp!

Bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊

Reageer