Skip to main content

Ik wil eenn extra e-mailadres toevoegen maar krijg een foutmelding

• 8 augustus 2025
  • 9 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik wil een extra emailadress toevoegen ; ik heb nu twee mailboxen in gebruik met ieder 10 aliasen . 

Als ik met de + een emailadres wil invoeren krijg ik telkens de melding een ongeldig emailadres voer een juist adres in 

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@Hansw49 , wil je een account of een alias op een bestaand account toevoegen?

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 8 augustus 2025
JanD schreef:

Beste ​@Hansw49 , wil je een account of een alias op een bestaand account toevoegen?

Op de een of andere manier is het nu gelukt 

Bedankt voor de reactie 

Mvg  Hans  

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 8 augustus 2025

Ik heb te vroeg gejuicht  

Ik heb nu bij het overzicht van mijn emailadressen een ( derde ) nieuw emailaccount benoemd 

Nu wil ik bij outlook bij de optie Add account het nieuwe emailaccount invoeren 

Moet ik nu voor dit nieuwe account een nieuw wachtwoord toekennen of kan ik mijn bestaande wachtwoord van KPN gebruiken 

De bedoeling is dat ik meer  aliasen kan invoeren ;  de twee bestaande email accounts zitten namelijk al vol met 10 iliasen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@Hansw49 , als je een nieuw account hebt aangemaakt, dien je het bijbehorende aangemaakte wachtwoord te gebruiken.

Wie heeft er zoveel aliassen nodig als consument???

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 8 augustus 2025

Ik ben verschillende keren van provider gewisseld door overnames 

Eerst nam XS4all    Demon  over en nu heeft KPN   xs4all overgenomen 

ik heb nu email adressen die eindigen met demon.nl en xs4all.nl    

Mvg Hans 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2752 reacties
  • 8 augustus 2025
JanD schreef:

Beste ​@Hansw49 , als je een nieuw account hebt aangemaakt, dien je het bijbehorende aangemaakte wachtwoord te gebruiken.

Wie heeft er zoveel aliassen nodig als consument???

Iemand die op grond van bescherming elke mail vanaf een uniek mailadres stuurt, om snel te kunnen achterhalen waar spam vandaan komt. Zo kan iemand bijv. kpn@pietjepuck.nl hebben voor de KPN-zaken, en zilverenkruis@pietjepuck.nl voor zijn zorgverzekeringen. Mocht er een e-mail adres ergens uitlekken en gebruikt worden voor spamdoeleinden, dan is meteen duidelijk waar het lek vandaan komt, en welk mailadres je goed moet monitoren of moet afsluiten.

Maar als dit het geval is, dan moet je gewoon een catch-all gebruiken. KPN biedt dit overigens niet aan, en met zo'n mail-adressen setup loop je snel in de beperkingen. Een eigen domeinnaam is niet zo duur meer. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 9 augustus 2025

Als ik op de KPN website kies voor INSTALLEREN en INSTELLEN- EMAIL  - NIEUW EMAIL ADRES  MAKEN 

en ik geeft daar een nieuw emailadres op is dat dan voldoende.

Of moet ik dan nog bij het mailprogramma een nieuw account toekennen 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2752 reacties
  • 9 augustus 2025

​@Hansw49 Als je de webmail gebruikt,  dan kan je inloggen in de webmail.

Als je een apart e-mailprogramma gebruikt,  dan moet je de juiste inlog- en servergegevens  instellen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3668 reacties
  • 10 augustus 2025

​@Hansw49 

Zorg ervoor dat je eens een flink aantal emailadressen wegdoet. Dat is redelijk simpel. Zorg ervoor m.b.v. regels dat alle email voor die adressen naar een speciale map wordt gestuurd. Dan weet je ook wie je een bericht moet sturen dat ze hun email naar een ander adres moeten sturen.

Als je per sé bijv. een nieuw xxxxx@demon.nl alias (niet emailaccount !!!!) wil aanmaken dan kan dat nog altijd. Zolang het domeinnaam in bezit is van de KPN is dat zeer wel mogelijk.

Reageer