Skip to main content

Wat doet de instelling ‘annuleren’ in de filterregels van webmail?

Als je annuleert dan wordt het niet opgeslagen. Bv als je een fout hebt gemaakt en je wilt het helemaal opnieuw doen.

Of je bedenkt je en wilt de betreffende toch niet blokkeren.


Hier wordt volgens mij wat anders bedoelt @PeterG 

In de regel zelf kan je bij Acties ook Annuleren kiezen.

 

@Henk Zw Met die instelling bij Acties annuleer je de mail en komt deze niet in je mailbox binnen, dus ook niet in de map Spam of Prullenbak.

 


Bedankt, had ik al gehoopt.

Werkt dus nog niet door onjuiste voorwaarde.

Ga ik aanpassen...


Hier wordt volgens mij wat anders bedoelt @PeterG 

In de regel zelf kan je bij Acties ook Annuleren kiezen.

 

@Henk ZwMet die instelling bij Acties annuleer je de mail en komt deze niet in je mailbox binnen, dus ook niet in de map Spam of Prullenbak.

 

voor info@forkrantenentijdschriften.com en bounce@my-krantenentijdschriften.com heb ik

Van Bevat: tijdschriften

Actie: Annuleren

Dit geeft geen resultaat. Wat doe ik fout?


Zelf zie ik deze optie niet naar voren komen in webmail. Wat wil je met de mails doen van deze afzenders? Indien je dit naar de prullenbak wil, klik dan op ‘optie toevoegen’ 


@Henk Zw Staan die mails al in de Spam map?

Regels worden alleen uitgevoerd voor mail die normaal in het Postvak IN beland.

 

Welke optie zie je niet @driemaster , die Annuleren optie?

Staat er bij mij wel bij:


 @GeSp Oeps! Staat er inderdaad bij… tijd voor specsavers...


Ik heb een aantal oude mailadressen waarvan ik de mail laat annuleren. Ze komen bij mij in het geheel niet meer binnen.

Ik heb “Verwerk ook de erop volgende regels” niet aangevinkt. Ik weet niet of deze optie nog verder van invloed is op het annuleren. Misschien kun je het proberen met deze optie uit te schakelen.

Anders zou je nog beide e-mailadressen volledig in kunnen vullen bij bevat. Je krijgt dan 2 voorwaarden. Dan niet vergeten dat als er aan één voorwaarde wordt voldaan te selecteren.


Vaag wat die annuleren optie doet.

Ik zou kiezen voor “opslaan in” met als keuzemap “prullenbak” of "spam”, @GeSp , @driemaster , @Henk Zw .


Dat betrof dan mail die in je Postvak IN terecht kwam @Hansie-NL ?

Je kan met regels geen mail vanuit de Spam map terugplaatsen naar Postvak IN, toen ik dat een tijd geleden testte lukte dat tenminste niet.

 

@PeterG Het is waarschijnlijk een rare vertaling, het zou beter Verwijderen kunnen heten.
Misschien was de Engelse benaming Annul.


Nou, @GeSp . Annuleren = Discard , = volgens google translate weggooien

 


@GeSp De mail is helemaal nergens in terecht gekomen. In ieder geval niet zichtbaar. Dat is ook wat ik verwacht bij Annuleren/Afbreken van de mail.
Bij de mail bij Strato wordt Annuleren Afbreken genoemd.


Discard kan je ook vertalen met 'negeren’. Dat ‘ie dan ins blauwe hinein gaat kan wel kloppen dus.

Poef…. weg.


Ik vind weggooien of verwijderen het duidelijkst, dan weet je tenminste wat ermee gebeurd.

Afbreken vind ik ook een vreemde vertaling.

@Hansie-NL Met die regel verwacht ik dat ook maar je zal ze toch ooit wel binnengekregen moeten hebben, hoe weet je anders wat je moet Afbreken/Annuleren.
Bij Strato zou het ook nog zo kunnen zijn dat het wel werkt op de Spam map.


GeSp,

Dan is het duidelijk: de genoemde afzenders worden al als spam aangemerkt en dan lukt het inderdaad nooit.

Bedankt voor deze info


@GeSp   De Mail hoeft toch niet in de Inbox geplaatst te worden. Bij binnenhalen kan na lezen van de header al afgebroken worden.

Het is wel jammer dat Spam afhandeling voorrang heeft op eigen voorkeur.


@Henk Zw Staan die mails al in de Spam map?

Regels worden alleen uitgevoerd voor mail die normaal in het Postvak IN beland.

Graag wil ik emails met een bepaalde begunstigde DISCARD’en (Annuleren) opdat ze geruisloos verdwijnen. Het probleem is dat ze in de SPAM folder belanden en m’n DISCARD-regel gepasseerd wordt en dus niet werkt.

Hoe kan ik dit oplossen?

De emails bevatten spam, phishing en malware van het ergste soort (het emailadres was slachtoffer van het LinkedIn lek).

Om de Phishing mails definitief weg te gooien is de werkwijze nogal bewerkelijk. Ik zie ze drie keer. Eerst zie ik ze in de SPAM folder, dan log ik in op Webmail en Delete ze. Dan komen ze in de Trash folder. Wanneer ik die later weer eens door ga, zie ik de Phishing mail nog een keer. Vervolgens moet ik ze nog weggooien uit de Trash folder om ze daadwerkelijk te verwijderen. Iedere keer dat ik de mail zie, moet ik weer kijken wat het ook alweer was en is er de kans voor de Phisher dat ik een foutje maak….

Kunnen de Filter regels geen preferentie krijgen boven het Spamfilter?


Er is een uitgebreide help functie binnen de webmail @Klant4 , daar moet je de antwoorden op kunnen vinden.


Dan is het juist goed dat ze in spam terecht komen. @Klant4 . Dat doet het spamfilter van kpn mail. Het spamfilter werkt dus goed!

Daar hoef je niet te kijken. Tenzij je geluiden krijgt als "je reageert nooit op mijn mails".

Waarom zou je die mail 'van het ergste soort' uit het spamfilter willen halen? Dat is averechts. 


Dan is het juist goed dat ze in spam terecht komen. @Klant4 . Dat doet het spamfilter van kpn mail. Het spamfilter werkt dus goed!

Daar hoef je niet te kijken. Tenzij je geluiden krijgt als "je reageert nooit op mijn mails".

Waarom zou je die mail 'van het ergste soort' uit het spamfilter willen halen? Dat is averechts. 

Hoi @PeterG,

Dank voor je reaktie

Ik ben het daar niet zo mee eens. Zo ben ik geabonneerd op een nieuwsbrief, die steevast in de Spam folder terecht komt. Ik heb hem al drie keer als zijnde GEEN SPAM gemarkeerd, maar het mag geen baad hebben.

Ook heb ik voor die nieuwsbrief een filter regel aangemaakt, die de nieuwsbrief naar een speciale map sorteert, maar je raadt het al, ook die filterregel wordt gepasseerd door het Spam filter.

Wanneer de Filter regels voorrang zouden krijgen op het Spam filter, dan zou de gebruiker dit zelf kunnen oplossen. Het is toch wel een beetje raar, dat een automatisch Spam filter het beter weet dan de expliciete wensen van de gebruiker.

Zo ben ik dus genoodzaakt om regelmatig de Spam folder te doorzoeken als gevolg van het Spam filter.

Einstein zei ooit: “Het is waanzin om keer op keer hetzelfde te doen en verschillende resultaten te verwachten.”


Dat is wel hoe het werkt.

Kennelijk zitten er genoeg termen en opbouw in die nieuwsbrief waardoor het als spam wordt aangemerkt. 

Alle gebruikers van de mail laten het filter leren door voor hen ongewenste mail als spam te markeren. 

Als er in andere mail vervolgens voldoende kenmerken zitten vangt spam het af. Het filter werkt niet individueel. 

Lukt het desalniettemin ook niet om op het van adres een eigen regel te maken? Voor die nieuwsbrief bijvoorbeeld?

En die andere kun je in spam toch gewoon negeren??? Want ik begrijp dat je vraag eigenlijk is hoe je die nieuwsbrief uit spam houdt. 

Die phishing hoort daar gewoon. Daar moet je geen eigen filterregel voor willen. 


Beste
@PeterG 

Mijn vraag is hoe ik de filterregels die ik gemaakt heb, werkend krijg, die nu door het Spamfilter omzeild worden.

Zo lang de Phishing emails bereikbaar zijn (hetzij in de Spam folder of de Trash folder), vormen ze een risico (op menselijke fout). De DISCARD (NL: Annuleren) filter-regel, zou daar een einde aan kunnen maken, maar het werkt niet.

Het Spam filter maakt bij mij regelmatig foutjes in zijn Spam demarcatie waardoor valide mails in de Spam folder terecht komen. Ook mist het af en toe Spam, die dan gewoon in mijn inbox belandt. De fout gesorteerde email in de Spam folder als geen spam aanduiden, heeft maar marginaal effect. Ik zal dus de Spam folder regelmatig moeten blijven controleren op false positives en kom zo nog steeds in aanraking met de Phising mails.

Ik kan me zo voorstellen dat KPN het ook fijn vindt, dat onnodige mail met enige regelmaat wordt verwijderd, opdat hun schijven niet vol lopen met Spam rommel.

Ik gebruik mijn mail voor belangrijke zaken en instanties en afwachten op onbereikbaar mailtjes werk voor mij niet en is in het geval van instanties ook vaak geen optie.

Eigenlijk probeer ik daar waar het Spamfilter structureel de fout in gaat, het op te lossen met persoonlijke filter regels.

Ik had gehoopt dat anderen ook tegen dit probleem waren aangelopen en er misschien een oplossing voor gevonden zouden hebben, die ik gemist had.

Het probleem is duidelijk. Tenzij er nieuwe oplossingen gevonden worden, ga ik mijzelf niet herhalen.

Dank voor het meedenken.

Quote: ‘One Size Fits All’ Doesn’t Actually Fit Anyone


Daar weet ik even geen oplossing op. Het spamfilter vangt eerder af.

Consequent de nieuwsbrief als 'geen spam' blijven markeren is het enige. 


Hier moet gewoon de tekst (vertaling) worden aangepast. Als “annuleren” inderdaad “verwijderen” betekent, dan moet men daar ook de tekst "verwijderen” gebruiken.

De tekst “Annuleren” wordt in veel programma's gebruikt en dan betekent dat “geen wijzigingen aanbrengen”. Maar de persoon die de vertaling van de (engelse ??) teksten heeft verzorgd van de (KPN) webmail heeft al eerder aangegeven dat er “fouten” in de vertaling zitten.

Het spamfilter komt eerst in actie voordat de filters/regels van de (KPN) webmail worden toegepast.

Eigenlijk zouden de filterregels ook moeten worden toegepast op de spammap.

@Henk Zw 

@Klant4 

Stuur een email naar Abuse@kpn.com met meerdere emails, die ten onrechte in de spammap worden gezet, als bijlage. Leg de situatie uit en vraag om het spamfilter aan te passen / de reputatie van de afzenders te “resetten".


@Klant4 

Ik heb in mijn emailprogramma 2 accounts die naar hetzelfde emailadres wijzen. Één die met POP en één die met IMAP werkt. M.b.v. het IMAP account sleep ik email die ten onrechte als spam wordt aangemerkt  naar “Postvak In". Hiermee wordt ook automatisch tegen het spamfilter gezegd dat deze email geen spam was.

Andersom kun je ook spam die in “Postvak In” werd gezet naar de spammap slepen. Op deze manier zeg je tegen het spamfilter dat een email wel spam was.

Op deze manier hoef ik niet regelmatig bij de KPN webmail in te loggen.

Bovenstaand advies helpt weliswaar niet om de "spam problemen” op te lossen maar het wordt wel makkelijker om dit “spamprobleem” te “managen”.


Reageer