Skip to main content
Vraag

Outlook verzendt en ontvangt niet meer met foutcode -3253

• 27 maart 2025
  • 6 reacties
  • 27 keer bekeken

Hoi,

Vandaag overgestapt op KPN Thuis (Internet en TV). Alles werkt, alleen onze werkmail (Outlook met eigen server) doet het niet meer. Hij verzendt en ontvangt niks meer.

Hij geeft foutcode -3253 aan.

Poorten staan goed (althans dat denk ik na wat Google werk), inkomend 993 en uitgaand 465.

Hij blijft onderin hangen met de melding; er wordt een veilige verbinding gemaakt met … en dit blijft ie doen.

Wie kan mij helpen? Een bekende net gevraagd die handig is met dit soort zaken en deze zegt dat het max 24 u kan duren voordat alles lekker samen loopt?

6 reacties

wjb
Superuser
  • 74636 reacties
  • 27 maart 2025

Waar krijg je die foutmelding? Kan je een screenshot plaatsen? (Wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen.)

Waar draait die mailserver?

Kan je anders ook daar screenshots van plaatsen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 maart 2025
wjb schreef:

Waar krijg je die foutmelding? Kan je een screenshot plaatsen? (Wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen.)

Waar draait die mailserver?

Pfoe dat weet ik niet hoor, denk ergens in Rotterdam (wonen in Zuid Holland en bedrijf zit in Rotterdam).

Ik krijg gewoon zo’n laadbalk te zien. En hij doet niks.

wjb
Superuser
  • 74636 reacties
  • 27 maart 2025

Kan je eens screenshot plaatsen van zowel de inkomende (imap) als de uitgaand (smtp) mailserver instellingen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 maart 2025
wjb schreef:

Kan je eens screenshot plaatsen van zowel de inkomende (imap) als de uitgaand (smtp) mailserver instellingen.

wjb
Superuser
  • 74636 reacties
  • 27 maart 2025

En wat zijn nu de mailservers?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hi ​@lk1995 en welkom bij de KPN Community! 

Mocht het nog niet gelukt zijn, dan ben ik ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag

wjb schreef:

En wat zijn nu de mailservers?

Ook stuur ik je dan alvast de tips van Microsoft mee voor het oplossen van foutcode 3253 in Outlook. Wie weet staat de oplossing daar ook al tussen. 🙂
Laat je het weten?

Reageer