Skip to main content
Beantwoord

Verkeerde verbindingsbeveiliging in KPN Webmail

• 7 november 2024
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

In KPN Webmail kan je informatie krijgen over de mogelijkheid om e-mail in te stellen op allerlei apparaten. Dat kan onder 'Sluit uw apparaat aan’ rechtsboven onder het tandwieltje.

Er staat daar echter een verkeerde verbindingsbeveiliging vermeld. Er staat nu bij de uitgaande serverinstellingen SSL/TLS vermeld, maar dat moet zijn StartTLS.

Misschien dat dit kan worden aangapast?

Piet.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo @Piet van der Vooren, scherp opgemerkt. Ik geef het door aan de mensen die de informatievoorziening regelen op dit gebied. 

Bekijk origineel

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7924 reacties
  • 7 november 2024

Inderdaad @Piet van der Vooren want bij SSL/TL wordt poort 465 gebruikt, werkt ook, maar heb nu op Start/TLS gezet en poort werd automatisch gewijzgid naar poort 587 en wertk nu goed, eerder niet, vandaar die instelling met poort 465.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10574 reacties
  • Antwoord
  • 11 november 2024

Hallo @Piet van der Vooren, scherp opgemerkt. Ik geef het door aan de mensen die de informatievoorziening regelen op dit gebied. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
Jeroen van KPN schreef:

Hallo @Piet van der Vooren, scherp opgemerkt. Ik geef het door aan de mensen die de informatievoorziening regelen op dit gebied. 

Dank, ​@Jeroen van KPN. Ik zie de aanpassing graag tegemoet.

Piet.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

@Jeroen van KPN Ik heb gezien dat de verkeerde vermelding nog niet is aangepast.

Piet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10574 reacties
  • 10 december 2024

Ik zal een herinnering versturen. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Jeroen van KPN,

Is al bekend wanneer deze foutieve vermelding in KPN Webmail wordt aangepast?

Piet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10574 reacties
  • 3 februari 2025

Men heeft aangegeven dat het gewijzigd zal worden. Tot op heden is dat nog niet gebeurd neem ik aan ​@Piet van der Vooren. Ik zal nogmaals navraag doen. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
Jeroen van KPN schreef:

Men heeft aangegeven dat het gewijzigd zal worden. Tot op heden is dat nog niet gebeurd neem ik aan ​@Piet van der Vooren. Ik zal nogmaals navraag doen. 

Geduld is een schone zaak, ​@Jeroen van KPN… 😉

Piet.

Reageer