Skip to main content
Beantwoord

Verwijderde e-mails die terug komen op MacBook

• 20 juli 2025
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik heb regelmatig dat mails die ik op mijn macbook heb verwijderd na dagen maar soms ook na soms wel vier weken weer terugkomen in mijn in-box (inkomend). Hoe kan dat? Wanneer ik mails verwijder verwijder ik ze ook uit mijn prullenmand.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@KHOEK, welkom op de KPN Community! Goed dat je jouw vraag hier stelt.

Wat gek dat verwijderde e-mails weer terugkomen ondanks dat je IMAP hebt gebruikt. Wat gebeurt er als je een e-mail verwijderd via Webmail? Blijft de e-mail dan wel weg, of komt ‘ie weer terug?

Als de via Webmail verwijderde e-mail niet terugkomt, dan ligt het waarschijnlijk toch aan de instellingen op jouw Macbook. Het zou dan inderdaad kunnen zijn zoals ​@AriënC aangeeft, dat je lokaal verwijderd. Het e-mailprogramma met IMAP instellingen zal dan na een tijdje weer synchroniseren en dus de verwijderde mail weer binnen halen.

Bekijk origineel

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2764 reacties
  • 20 juli 2025

Ik gok dat je die lokaal verwijdert, en dat ze nog op de mail-server van KPN staan. Ook heb ik een sterk vermoeden dat je het POP-protocol gebruikt, terwijl je met IMAP alles synchroon houdt. 

• 5817 reacties
  • 20 juli 2025

Log eens in op webmail. 

http://webmail.kpnmail.nl

Wat zie je daar? Staat daar alle mail nog?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 juli 2025

@Marlon92 Bedankt voor je reactie. Op KPN mail.nl staan de betreffende mails inderdaad ook. Het ligt dus niet aan mijn Macbook.

@AriënC Mijn macbook is ingesteld op IMAP protocol, dus geen POP protocol

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8600 reacties
  • Antwoord
  • 23 juli 2025

Hi ​@KHOEK, welkom op de KPN Community! Goed dat je jouw vraag hier stelt.

Wat gek dat verwijderde e-mails weer terugkomen ondanks dat je IMAP hebt gebruikt. Wat gebeurt er als je een e-mail verwijderd via Webmail? Blijft de e-mail dan wel weg, of komt ‘ie weer terug?

Als de via Webmail verwijderde e-mail niet terugkomt, dan ligt het waarschijnlijk toch aan de instellingen op jouw Macbook. Het zou dan inderdaad kunnen zijn zoals ​@AriënC aangeeft, dat je lokaal verwijderd. Het e-mailprogramma met IMAP instellingen zal dan na een tijdje weer synchroniseren en dus de verwijderde mail weer binnen halen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 juli 2025

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb de instellingen op mijn macbook aangepast en ook op de webmail de instelling ‘verwijderde email permanent wissen’ aangevinkt. Tot nu toe heb ik nog niet weer iets vreemds ontdekt. 

• 5817 reacties
  • 26 juli 2025
KHOEK schreef:

... en ook op de webmail de instelling ‘verwijderde email permanent wissen’ aangevinkt. 

Dit is zinloos. Het heeft alleen effect op emails die je in webmail verwijderd. Die komen normaal gesproken in de prullenbak terecht. Met dit vinkje aangevinkt worden ze meteen weggegooid. 

Maar het heeft geen effect op mail die je op de Macbook verwijderd. Die komt als het goed is nog gewoon keurig in de prullenbak terecht als het goed is.

Reageer