Skip to main content
Beantwoord

1 maand geen internet/tv door verhuizing?

• November 18, 2025
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Wij verhuizen over 4 weken, hierbij willen wij ons internet/TV tv abonnement van KPN meenemen. Nu hebben wij op ons oude adres internet/tv via het kopernetwerk. Op ons nieuwe adres zal glasvezel geleverd gaan worden, maar deze aansluiting is nog niet binnen in de woning.

Wanneer ik nu dus bij het doorgeven van de verhuizing een aansluitdatum wil selecteren dan zie ik dat de levering pas op 16 januari 2026 gestart kan worden. Komt dit omdat de glasvezelverbinding nog niet in de woning ligt? En in hoeverre kan ik voor de periode van 12 december 2025 t/m 16 januari 2026 compensatie krijgen, aangezien wij in die periode dus helemaal geen internet/tv zullen hebben omdat KPN niet per ‘direct’ kan leveren na onze verhuizing.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Peter Victorie . Welkom hier!

Dank je wel voor je bericht en alvast succes met alle voorbereidingen voor de verhuizing. Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt over de aansluiting op het nieuwe adres, zeker als de glasvezel nog niet de woning in is gebracht.

Zou je voor de zekerheid willen checken wat er precies beschikbaar is op het nieuwe adres via deze link?

Laat ook even weten of er misschien nog koper leverbaar is op dat adres. Soms kan er tijdelijk via koper geleverd worden totdat glasvezel volledig is afgerond, maar dat hangt echt af van de lokale beschikbaarheid.

De datum die je ziet bij het doorgeven van de verhuizing kan inderdaad te maken hebben met het feit dat de glasvezelaansluiting nog niet tot in de woning is doorgetrokken. Als de fysieke aansluiting nog moet worden afgerond, dan verschuift de opleverdatum helaas mee. Ben je al in die woning geweest?  Zo ja, wat zit er in de meterkast? 

4 reacties

• November 18, 2025

Over 4 weken. Dat is half december. Dan zit je dus de kerst en oud en nieuw zonder internet en tv. Dat is lekker… !!! #not

Ik weet niet of je ook nog kinderen hebt? Succes om die zoet te houden...

Is Ziggo beschikbaar? En ben je contractvrij? Stap dan gewoon over naar Ziggo. Kom je na een jaartje weer terug.

Of je neemt bij Ziggo een maandelijks opzegbaar abonnement. Dan zeg je dat weer op als de verbinding van KPN werkt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Dank je wel voor je bericht en alvast succes met alle voorbereidingen voor de verhuizing. Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt over de aansluiting op het nieuwe adres, zeker als de glasvezel nog niet de woning in is gebracht.

Zou je voor de zekerheid willen checken wat er precies beschikbaar is op het nieuwe adres via deze link?

Laat ook even weten of er misschien nog koper leverbaar is op dat adres. Soms kan er tijdelijk via koper geleverd worden totdat glasvezel volledig is afgerond, maar dat hangt echt af van de lokale beschikbaarheid.

De datum die je ziet bij het doorgeven van de verhuizing kan inderdaad te maken hebben met het feit dat de glasvezelaansluiting nog niet tot in de woning is doorgetrokken. Als de fysieke aansluiting nog moet worden afgerond, dan verschuift de opleverdatum helaas mee. Ben je al in die woning geweest?  Zo ja, wat zit er in de meterkast? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Hoi Erwin,

Dank voor je reactie. Ik heb ondertussen bericht gekregen van KPN, waarbij ze aangeven dat ze samen met de installateur gaan proberen de glasvezel voor 31 december naar binnen aan te leggen. Mocht dit niet gaan lukken dan nemen ze contact op om internet/TV in eerste instantie over het kopernetwerk te activeren.

Peter Victorie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 25, 2025

Ik hoop dat dat lukt, ​@Peter Victorie .  Mocht je toch het gevoel krijgen dat er dingen mis gaan laat het hier weten.