Skip to main content
Beantwoord

5 euro korting zolang je abonnement loopt minder waard met huidige abonnementsprijzen

• February 1, 2026
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo,

Ik heb destijds 2 jaar geleden SuperUnlimited met '5 euro korting zolang je abonnement loopt' genomen. Met deze korting en combivoordeel kwam dit uit op 25 euro per maand. Door de inflatiecorrectie betaal ik inmiddels al meer (26,94), maar als nu naar de kpn site of verlengaanbod ga, zie ik dat de basisprijs van het SuperUnlimited abonnement ook nog eens is verlaagd naar 34 (bij 24 maanden), of 37,50 bij maandelijks zonder korting.

Met de huidige acties kom ik op ongeveer dezelfde prijs uit maandelijks. Bij 2 jaar verlengen kom ik uit op 26,50… scheelt dus ongeveer 50 cent per maand dan het nu zo houden, maar dan zit je er weer 2 jaar aan vast.

Wat heb ik straks dan nog aan mijn huidige 'zolang je abonnement loopt' korting als mijn basisprijs nu al bijna 5 euro hoger is geworden? Je krijgt nu bijvoorbeeld nog maar 1 euro korting per maand zolang het abonnement loopt. Ik neem aan dat verlengen deze 5 euro doet vervallen?

En heeft verlengen/downgraden naar ander abonnement invloed op mijn 5 euro entertainmentkorting? Verlies ik die dan als ik bijvoorbeeld verleng met Unlimited 50? Want dan heb ik dubbel pech.

Al met al niet echt een lekker gevoel. Heb ook het idee dat er binnenkort wellicht nieuwe/aangepaste abonnementen komen dus verlengen is eigenlijk geen optie voor nu (oftewel alles dan maar stilzwijgend houden nu) want dan zit je nu nog vast aan de huidige abonnementen..

Beste antwoord door Marlon92

Het verlengen van een mobiel abonnement is feitelijk gewoon een nieuw abonnement. Alles vervalt en je krijgt precies hetzelfde als een nieuwe klant. Alleen je telefoonnummer gaat mee. 

Entertainmentkorting krijg je op de factuur van je thuis abonnement. Het verlengen of aanpassen van je mobiele abonnement heeft hier geen invloed op.

4 reacties

• Antwoord
  • February 1, 2026

Het verlengen van een mobiel abonnement is feitelijk gewoon een nieuw abonnement. Alles vervalt en je krijgt precies hetzelfde als een nieuwe klant. Alleen je telefoonnummer gaat mee. 

Entertainmentkorting krijg je op de factuur van je thuis abonnement. Het verlengen of aanpassen van je mobiele abonnement heeft hier geen invloed op.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 1, 2026

Hallo ​@Deezers ,

Het verschil is nu nog 0,44 euro, maar dat zal in de toekomst iets meer worden door de inflatiecorrectie in oktober van ieder jaar. Die verhoging gaat namelijk over de bruto prijs. 

Mijn advies is om nu nog even te wachten, maar dan ergens tussen 1 juli en 1 oktober te verlengen. Je ontloopt dan de inflatiecorrectie per medio oktober. Verlengen bij voorkeur met één jaar. 

• February 1, 2026

Verlengen bij voorkeur met één jaar. 

Maar dat is volgens mij 1 euro duurder. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 3, 2026

Hoi ​@Deezers en bedankt voor jouw bericht :)

Fijn dat je zo helder hebt uitgelegd wat jouw situatie is en ik lees ook al goeie reacties vanuit de Community! Wat ​@Marlon92 zegt, klopt en daarom heb ik zijn bericht ook gemarkeerd als 'best answer'. 

Wat heb ik straks dan nog aan mijn huidige 'zolang je abonnement loopt' korting als mijn basisprijs nu al bijna 5 euro hoger is geworden? Je krijgt nu bijvoorbeeld nog maar 1 euro korting per maand zolang het abonnement loopt. Ik neem aan dat verlengen deze 5 euro doet vervallen?

Het klopt dat deze korting komt te vervallen zodra je je abonnement verlengd en in dat kader zou ik het bovenstaande advies van ​@Noordzee ook zeker overwegen.

En heeft verlengen/downgraden naar ander abonnement invloed op mijn 5 euro entertainmentkorting? Verlies ik die dan als ik bijvoorbeeld verleng met Unlimited 50? Want dan heb ik dubbel pech.

Nee, dat heeft hier verder geen invloed op dus hopelijk stelt dat je enigszins gerust! Ik hoop dat je met alle informatie die hier is gegeven dat je weet waar je aan toe bent en wat je opties zijn. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan ook vooral weten!