Skip to main content
Beantwoord

Aanbod verlenging niet mogelijk bij annuleren overstap?

• June 9, 2026
  • 4 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo,

Ik ben al ruim 10 jaar klant bij KPN met glasvezel, tv en drie mobiele abonnementen. Door de prijsverhoging van mei heb ik van KPN bevestigd gekregen dat ik mijn abonnement kosteloos kan beëindigen. Inmiddels heb ik een aanbod van Ziggo/Vodafone gekregen, daarmee akkoord gegaan en daarvan ook een bevestiging van de opzegging ontvangen van KPN.

Bij nader inzien wil ik liever bij KPN blijven vanwege de glasvezelaansluiting en het mobiele netwerk. Ik kan nog annuleren. Maar het prijsverschil is groot. KPN geeft helaas aan niets te kunnen doen omdat mijn contract oorspronkelijk nog doorloopt tot januari 2027.

Is dat niet vreemd, omdat ik wel direct kan overstappen? Klopt het dat er in deze situatie echt geen enkele mogelijkheid is, terwijl er inmiddels een daadwerkelijke overstap loopt? Ik zou prima de looptijd willen verlengen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom ​@Pieter Koster!

We zouden het natuurlijk super vinden als je besluit toch bij ons te blijven! Ik zie dat Noordzee al toegesneld is: Door de wijziging in de voorwaarden ben je 30 dagen lang contractvrij, daarna geldt inderdaad je lopende contract. Je bent vrij om een belafspraak te maken als je wilt. Mijn collega's van onze klantenservice kunnen dan de mogelijkheden voor je bekijken, en ook meteen even met je meekijken of je huidige samenstelling van het abonnement nog bij jouw wensen past. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 9, 2026

Hallo ​@Pieter Koster ,

Als je bij KPN blijft, dan wordt je inderdaad gehouden aan de lopende voorwaarden van jouw contract. 

Ik begrijp dat je bij een verlenging een gunstiger contract bij KPN kunt krijgen. Een verlenging is mogelijk 90 dagen voor de einddatum van jouw contract.   

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi en welkom ​@Pieter Koster!

We zouden het natuurlijk super vinden als je besluit toch bij ons te blijven! Ik zie dat Noordzee al toegesneld is: Door de wijziging in de voorwaarden ben je 30 dagen lang contractvrij, daarna geldt inderdaad je lopende contract. Je bent vrij om een belafspraak te maken als je wilt. Mijn collega's van onze klantenservice kunnen dan de mogelijkheden voor je bekijken, en ook meteen even met je meekijken of je huidige samenstelling van het abonnement nog bij jouw wensen past. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

Hallo ​@Pieter Koster ,

Als je bij KPN blijft, dan wordt je inderdaad gehouden aan de lopende voorwaarden van jouw contract. 

Ik begrijp dat je bij een verlenging een gunstiger contract bij KPN kunt krijgen. Een verlenging is mogelijk 90 dagen voor de einddatum van jouw contract.   

@Pieter Koster 

Ik neem aan dat je zo genoeg weet. Blijf je bij KPN of stap je toch over? Als je wil blijven, dan snel contact opnemen met KPN. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 14, 2026

Ik ga er nog even met KPN over bellen. Dank voor je reactie.