Skip to main content
Antwoord

Aankoop Fightclub Live zonder medeweten op mijn factuur

• November 14, 2025
  • 4 reacties
  • 164 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Begin november 2025 prijkt er een online aankoop op mijn KPN factuur. Het betreft Fightclub live en een aankoop van €10. Ik weet van niks. Waarschijnlijk heb ik ergens op geklikt bij het downloaden van een gratis app zegt een medewerker van de klantenservice. KPN wast haar handen in onschuld. Ik storneer het automatisch afgeschreven bedrag en maak dezelfde dag nog een bedrag van €10 minder over. Een week later krijg ik een herinnering dat ik de gehele factuur moet betalen. Ik maak een telefonische afspraak met KPN. Een bereidwillige medewerker zegt dat het bedrag alsnog betaald moet worden en hij geeft me het internetadres van het bedrijf die de betalingen incasseert: E-BILl.mobi en het telefoonnummer 035- 5232543. Het telefoonnr verwijst naar een contactformulier op de website. Het enige wat ik kan doen is mijn blijkbaar aangegane abonnement stopzetten. De format voorziet niet in een teruggave van het bedrag.

om kort te gaan, KPN heeft koninklijke in haar naam. Het zou dit betrouwbare bedrijf goed passen als ze niet in zee gaan met dergelijke malafide bedrijven en hun services niet verknopen met bedrijven die bestaan bij de gratie van oplichterij.

In mijn communicatie met KPN krijg ik te maken met goedmoedige medewerkers die exact aanvoelen wat mij overkomen is.  KPN maakt echter geen aanstalten om deze praktijken te stoppen en biedt niet echt een oplossing, laat staan compensatie.  en ik, ik ben door dit alles met een kluitje en een boos gemoed in het riet gestuurd…

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Nausica ,

KPN gaat jou inderdaad niet compenseren. 

Het gaat hier om Online Aankopen op de mobiele factuur. Hieronder een uitleg hoe Online Aankopen (en dus KPN Pay) werken.

KPN Pay

KPN biedt de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay. Je kunt alle bestellingen in de app- of online stores van Google, Apple en Microsoft betalen via de mobiele factuur van KPN. Je hebt dus geen creditcard, iDEAL of PayPal meer nodig om apps, spelletjes of muziek aan te schaffen. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. De aankopen die je via KPN Pay betaalt, komen als Online Aankopen op de factuur.

Het feit dat je KPN Pay kunt gebruiken, betekent dat je dit zelf een keer hebt ingesteld. Want hoewel KPN deze mogelijkheid biedt, staat deze standaard uit en moet je dit actief instellen om te kunnen gebruiken. Maar hoe jij een abonnement hebt gekregen op Fight Club Live, durf ik niet te zeggen. Het kan een corrupte QR-code zijn geweest, het kan een linkje zijn geweest waarmee scammers jouw gegevens in handen hebben gekregen. KPN heeft hier verder niets mee te maken. Zij hebben jou niet aangemeld voor Fight Club Live.

Hoe zet je een abonnement stop?

Het belangrijkste is om nu het abonnement te stoppen, zodat je niet langer betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Als je de aankoop hebt gedaan via de store op jouw toestel, dan kan je jouw abonnement beheren via de store zelf. Hieronder de instructies.

Online aankoop beheren in Android

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen  Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Online aankoop beheren in iOS

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

E-bill.mobi

Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi om je abonnement te stoppen.

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 14, 2025

Tikfout: e-bill.mobi 035-5232543

Fightclub live: 0800-0226857

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hallo ​@Nausica ,

KPN gaat jou inderdaad niet compenseren. 

Het gaat hier om Online Aankopen op de mobiele factuur. Hieronder een uitleg hoe Online Aankopen (en dus KPN Pay) werken.

KPN Pay

KPN biedt de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay. Je kunt alle bestellingen in de app- of online stores van Google, Apple en Microsoft betalen via de mobiele factuur van KPN. Je hebt dus geen creditcard, iDEAL of PayPal meer nodig om apps, spelletjes of muziek aan te schaffen. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. De aankopen die je via KPN Pay betaalt, komen als Online Aankopen op de factuur.

Het feit dat je KPN Pay kunt gebruiken, betekent dat je dit zelf een keer hebt ingesteld. Want hoewel KPN deze mogelijkheid biedt, staat deze standaard uit en moet je dit actief instellen om te kunnen gebruiken. Maar hoe jij een abonnement hebt gekregen op Fight Club Live, durf ik niet te zeggen. Het kan een corrupte QR-code zijn geweest, het kan een linkje zijn geweest waarmee scammers jouw gegevens in handen hebben gekregen. KPN heeft hier verder niets mee te maken. Zij hebben jou niet aangemeld voor Fight Club Live.

Hoe zet je een abonnement stop?

Het belangrijkste is om nu het abonnement te stoppen, zodat je niet langer betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Als je de aankoop hebt gedaan via de store op jouw toestel, dan kan je jouw abonnement beheren via de store zelf. Hieronder de instructies.

Online aankoop beheren in Android

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen  Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Online aankoop beheren in iOS

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

E-bill.mobi

Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi om je abonnement te stoppen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 14, 2025

Ik heb hier dus helemaal niks aan. Het abonnement wordt niet weergegeven en toen stond de grote KPN meneer stil.

U moet wat doen aan het feit dat honderden klanten van u gedupeerd worden door dit soort slinkse praktijken. 
ik heb vanmiddag  e-bill.mobi geraadpleegd. Daar schiet je ook geen meter op. Vervolgens een telefoonnummer van e-bill gebeld en ik krijg een bandje aan de lijn. 
Het misleiden van mensen gaat dus gewoon door en KPN schiet in een technologische verdediging.

Kies voor je klanten en maak deze oplichterij ongedaan en werk er niet aan mee!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 18, 2025

Hi ​@Nausica, welkom allereerst bij onze community. 

Noordzee legt dit gelukkig goed uit, wij kunnen dit niet voor je uitzetten. Dit kan alleen jij zelf doen. Misschien heb je dit over het hoofd gezien: de laatste punt van Noordzee. 

E-bill.mobi

Klik op die link en zeg het abonnement daar op!