Skip to main content

Abonnement beëindigen ivm blijvende problemen SuperWifi2

• September 20, 2026
  • 11 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zit nog 'vast' aan mijn abonnement tot half 2027.

Nu de problemen rondom superwifi2 maar blijven aanhouden overweeg ik al mijn abonnementen te willen beëindigen. Is het mogelijk om dit kostenloos te kunnen doen? (mijn vraag om compensatie van de maand kosten wordt niet beantwoord helaas) 

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 20, 2026

Hallo ​@RJ Borst ,

Als jouw abonnement nog loopt tot half 2027, dan kun je het voor die tijd niet kosteloos opzeggen. Het is wel mogelijk om het contract af te kopen, dan worden de toekomstige kosten in één keer in rekening gebracht. Neem daarvoor contact op met de klantenservice. 

Overigens kun je aanvullende diensten zoals TV en Vast Bellen wel per direct opzeggen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 20, 2026

Ook niet ivm aanhoudende problemen die ik beschrijf? Of moet ik een klacht procedure starten?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 20, 2026

Nee want je betaalt voor een verbinding tot en met het modem. En die is goed. Maar jij loopt nog steeds te tobben met de sw's begrijp ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 20, 2026

Klopt, never ending story

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 20, 2026

Nou bij mij is de boel al anderhalve maand stabiel!!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 20, 2026

Wat fijn! Zou graag dezelfde ervaring willen beleven.

Na de laatste update 2 weken geleden:

- valt regelmatig TV+ stil (tegelijk met herstart sw2 wifi)

- koppelt sw2 op wisselende tijden, zoals vanochtend waarbij mijn IoT apparaten net op sterkste punt zitten na opstart, mijn huis batterij helemaal geen verbinding meer heeft

- herstart en opnieuw koppelen lost het probleem tijdelijk op, na ongeveer 7 dagen begint alle ellende opnieuw

• September 20, 2026

Elke situatie is anders bijvoorbeeld in combinatie met welke modemrouter?

Is elke sw punt bekabeld aangesloten.

Die 7 dagen lijkt vooral in combinatie met een v10 bijna het nieuwe normaal te zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 20, 2026

Bij mij box12 in combi met 4 SW2 allen bedraad aangesloten

JanD
Wijsgeer
  • September 20, 2026

Beste ​@RJ Borst je hebt een internet thuis abo dat bekabeld op 1 pc goed moet werken met de afgesproken snelheid.

Strikt genomen is wifi thuis je eigen verantwoordelijkheid.

Bij de kennisbank en in de KPN app zie je vele adviezen en mogelijkheden om de wifi te optimaliseren.

Wifi is nooit een reden om je abo binnen contract te beëindigen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 21, 2026

En vannacht om 5:07 wifi eruit, alle bedrade SW2 koppelen opnieuw, gevolg al mijn IoT apparaten komen online op het eerste sw2 punt wat gekoppeld is, gevolg geen sterk signaal en voor mij weer een ronde door huis om alles opnieuw te koppelen aan wifi.

Zeer waarschijnlijk mag ik morgenvroeg weer dezelfde aktie uitvoeren.....…

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 21, 2026

SuperWiFi is uw eigen verantwoordelijkheid; het modem valt onder KPN. Omdat de problemen betrekking hebben op SuperWiFi, kunt u niet kosteloos opzeggen.

U kunt drie dingen doen: