Skip to main content
Beantwoord

Abonnement opgezegd voor KPN TV: kan ik toch de apps blijven gebruiken?

• July 3, 2025
  • 8 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement opgezegd om de simpele reden dat ik praktisch nooit tv kijk. Aangezien ik wel netflix, videoland en you tube kijk via de optie apps wil ik dit behouden. Alleen van kpn moet ik mijn tv kastjes terugsturen, hoe kan ik dan toch blijven kijken via apps?? Of kan ik de tv kastjes behouden?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Renekamer1 ,

Je kunt uiteraard indien mogelijk gebruik maken van apps op jouw smart-tv. Er zijn ook mogelijkheden zoals Apple TV. 

Tenslotte biedt KPN daar een speciaal abonnement voor aan voor 3,50 per maand, dan krijg je de TV+-box, maar dan zonder TV-zenders. 

Hier staat meer informatie:

https://www.kpn.com/televisie/kpn-tv-alleen-streamen

8 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • July 3, 2025

Hallo ​@Renekamer1,

Als je KPN TV helemaal stopzet moet je de ontvanger terugsturen. Je kunt de ontvanger wel blijven huren met enkel de ontvanger, dan betaal je €3,50 per maand (exclusief de kosten van de streamingdiensten, die komen er nog bij uiteraard). De ontvanger schakelt dan de tv zenders uit en dan behoud je alleen de apps mogelijkheid. 

Je kan zelf ook een smart TV gebruiken of een Android/Google TV/ Apple TV aanschaffen om deze apps te gebruiken. Een Android/Google TV heb je vanaf ongeveer 40 euro. Let wel op dat je een Google gecertificeerde ontvanger koopt als dit Android TV/Google TV is. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 3, 2025

Hallo ​@Renekamer1 ,

Je kunt uiteraard indien mogelijk gebruik maken van apps op jouw smart-tv. Er zijn ook mogelijkheden zoals Apple TV. 

Tenslotte biedt KPN daar een speciaal abonnement voor aan voor 3,50 per maand, dan krijg je de TV+-box, maar dan zonder TV-zenders. 

Hier staat meer informatie:

https://www.kpn.com/televisie/kpn-tv-alleen-streamen

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Ah ja ik zie het! Dank je wel voor de tip. Hier kan ik verder mee.

• July 3, 2025

Je kan ook een Google Chromecast kopen van 40 euro ofzo. Daar werken ook alle apps op.

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Die heb ik idd, maar wil boven op slaapkamers ook blijven kijken. Dan is tv kastje wel handiger.

Forum|alt.badge.img+16
  • July 3, 2025

Je kan ook een Google Chromecast kopen van 40 euro ofzo. Daar werken ook alle apps op.

Succes met het vinden van de oude Chromecast voor 40 euro, ze zijn zo schaars dat sommigen zelfs 130 euro vragen. Ik weet toevallig dat Thomson in dat gat gesprongen is met een vergelijkbare chromecast. Deze is ook Google gecertificeerd. 
https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Go-Cast-150/150

Maar je kan de ontvanger ook gewoon via KPN huren, iets wat een keuze is wat iemand fijn vind uiteraard.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 3, 2025

Succes met het vinden van de oude Chromecast voor 40 euro, ze zijn zo schaars dat sommigen zelfs 130 euro vragen.

Ha ​@Chrizziey ,

Heb jij enig idee waarom dit zo is? Je kon ze vroeger overal kopen voor 30 tot 40 euro. Zelf heb ik hier trouwens er ook nog eentje liggen. Die gebruik ik overigens niet meer omdat mijn huidige TV een ingebouwde Chromecast heeft.   

Forum|alt.badge.img+16
  • July 3, 2025

​@Noordzee Schaarste, mensen zijn vertrouwd met het apparaat en willen ook graag een oplossing die uit het zicht verborgen kan worden. Google heeft recent een nieuwe streamer op de markt gebracht, een veel groter apparaat met meer mogelijkheden en deze zijn nou ook niet echt een mooi ding om naar te kijken. Google heeft besloten om te stoppen met de Chromecast en de verkoop ervan. Ook de ondersteuning loopt binnen 2 jaar af. 

Streamview (bekend van de Nokia streaming box) is in het gat gesprongen van de chromecast, aangezien ze de merknaam Nokia niet meer gebruiken, tegenwoordig heet het Thomson hebben zij een alternatief op basis van Google TV ontwikkeld.Â