Skip to main content
Beantwoord

Abonnement verlengt per 26 mei, geldt dan inflatiecorrectie ook?

• June 16, 2025
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement verlengd 26 mei. Dus dat betekent dat 1 april ook niet voor mij van toepassing was. Toch gaat die ook bij mij doorberekend worden. Hoe zit dit ?

Admin: afgesplitst & eigen topic voor de vraag aangemaakt

Beste antwoord door Noordzee

Ik heb mijn abonnement verlengd 26 mei. Dus dat betekent dat 1 april ook niet voor mij van toepassing was. Toch gaat die ook bij mij doorberekend worden. Hoe zit dit ?

​@D87 

Helaas wel, dat is bij mij vorig jaar ook gebeurd. Alleen als je tussen 1 april en 1 juli overgestapt was van het oude KPN TV naar KPN TV+, dan zou je de inflatiecorrectie ontlopen. Dat had ik in 2023 zo ervaren. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 17, 2025

​@D87 

Helaas wel, dat is bij mij vorig jaar ook gebeurd. Alleen als je tussen 1 april en 1 juli overgestapt was van het oude KPN TV naar KPN TV+, dan zou je de inflatiecorrectie ontlopen. Dat had ik in 2023 zo ervaren. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 18, 2025

Hoi ​@D87 , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Eigenlijk kan ik weinig toevoegen aan bovenstaand bericht van ​@Noordzee en daarom heb ik zijn antwoord ook gemarkeerd als 'best answer'. Voor meer informatie over dit onderwerp kun je ook nog op onze website kijken. Hoop dat je middels deze informatie weet waar je aan toe bent!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2025

Raar dat inflatiecorrectie niet voor nieuwe klanten geldt. Zelfs nu betalen nieuwe klanten minder (ook als de korting is afgelopen). Dat is vreemd.

• August 22, 2025

Raar dat inflatiecorrectie niet voor nieuwe klanten geldt. Zelfs nu betalen nieuwe klanten minder (ook als de korting is afgelopen). Dat is vreemd.

Een nieuwe klant krijgt in het eerste jaar gewoon gelijk inflatiecorrectie. Ook als die inflatiecorrectie tijdens de kortingsperiode valt. Aan het einde van de kortingsperiode krijgt de klant gewoon de afgesproken prijs plus inflatiecorrectie. 

Een nieuwee klant die nu een nieuw abonnement afsluit, die doet dat wel voor € 42,50 bij 100 mbit ja. KPN moet wel. Als KPN deze prijs steeds domweg omhoog zou doen met de inflatiecorrectie, dan zou KPN snel duurder worden dan de concurrentie.

Soms gaat deze prijs ook wel omhoog. Maar wanneer en hoeveel word zorgvuldig afgewogen. En daarbij kijkt men goed naar de prijzen van de concurrentie zodat KPN een beetje meegaat met de markt. En zich niet "uit de markt prijst". Want dat is gewoon geen optie.

Maar die € 42,50 kan jij als bestaande klant ook krijgen. Dan moet je niet verlengen via MijnKPN. Maar KPN bellen en zeggen dat je over wilt naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat gaat je misschien niet elk jaar lukken. Want misschien krijg je een bijdehante medewerker aan de telefoon die zegt: "jij hebt al de nieuwste abonnementsvorm". Maar als je nu nog een Alles-in-1 abonnement hebt, dan moet dat zeker wel lukken.Â