Skip to main content
Vraag

Abonnementen beëindigd, maar krijg nog een factuur en Spotify kan niet omgezet worden naar Family

• January 5, 2026
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Mijn mobiele abonnement is beëindigd per 2 december en mijn internet en tv per 19 december.

Ik heb 2

Op 2 december is mijn mobiele abonnement gestopt, maar ik ontving nog een factuur voor die maand, wat ik onterecht vind. Ik heb deze dus teruggeboekt.  Ik kreeg vorige week een brief dat ik deze voor 6 januari anders worden er incassokosten berekend . Daarnaast gaf deklantenservice aan dat ik eerst die €20 (of €19,99) moet betalen om überhaupt een eindafrekening te krijgen, en dat klopt volgens mij niet

. Daarnaast is op 19 december mijn internet en TV afgesloten, inclusief een Spotify-abonnement, dat ik wil omzetten naar een goedkoper familie-abonnement. Dat kan volgens Spotify nu pas per 19 januari, terwijl dat eigenlijk met terugwerkende kracht zou moeten. Ik wil dus niet onnodig extra betalen en vraag om een correcte afwikkeling en een passende vergoeding.

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2026

Op 2 december is mijn mobiele abonnement gestopt, maar er werd nog 19,99 van mijn rekening geboekt voor de maand december Ik heb deze dus teruggeboekt omdat ik in december geen mobiel abonnement meer heb.Ik kreeg vorige week een brief dat ik deze  factuur voor 6 januari  betaald moet worden anders worden er incassokosten berekend .  Ik heb de klantenservice gebeld en daar  werd verteld dat ik pas een eindafrekening krijg als ik deze factuur betaal. Dit vind ik nogal raar, en ik ga niet betalen voor een maand waarin geen abonnement heb,

. Daarnaast is op 19 december mijn internet en TV afgesloten, inclusief een Spotify-abonnement, dat ik wil omzetten naar een goedkoper familie-abonnement. Dat kan volgens Spotify nu pas per 19 januari, terwijl dat eigenlijk met terugwerkende kracht zou moeten. Ik wil dus niet onnodig extra betalen en vraag om een correcte afwikkeling en een passende vergoeding.

ik heb deze vraag nog een keer gepost omdat ik zag dat andere vragen wel beantwoord werden deze niet.

Admin: topics samengevoegd

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Heleen! Ik snap dat dit vragen oproept. Om te beginnen denk ik dat je te vroeg bent geweest met het terugboeken van de factuur. Je betaalt altijd de abonnementskosten vooruit maar eventuele gebruikskosten achteraf. Daarom ontvang je nog een factuur in de periode na de opzegging. Later ontvang je dan een slotfactuur waarop teveel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald. Dus het advies van de klantenservice klopt in deze.

Zodra Spotify is opgezegd duurt het even voor dat ze het dan omzetten naar Spotify Free. Zodra Premium eraf is kan je dan Family aanvragen, dat kan ik niet bespoedigen.

Mijn advies zou zijn om de openstaande factuur te voldoen en mochten er zaken nog niet duidelijk zijn bel dan even weer met de klantenservice.