Skip to main content

Laat ik voorop stellen, ik ben witheet, en voel mij belazerd, en niet gehoord. 

Kort samengevat, ik ben sinds q4 2024 bezig om gratis Spotify premium om te zetten in een family.

Lang verhaal kort, ik heb om exact te zijn 9 x gebeld met KPN, dit heeft mij denk ik een uur of 4 gekost, en ik ben er niks mee opgeschoten, behalve dat KPN mij mailtjes blijft sturen dat ze Spotify rekeningen gaan innen waar ze geen recht op hebben.

Ook hebben er al 2 medewerkers beloofd een officiële klacht in te dienen, waar ik vervolgens nooit meer wat van hoor. 

Als ik vraag naar een manager klantenservice krijg ik als bijdehand antwoord dat de KPN zo niet werkt. 

Wel heb ik 2 nieuwe tv ontvangers gekregen waar ik niet om gevraagd heb, en waardoor ik mijn originele afstandsbediening niet kan gebruiken. Nu zit ik dus weer old school met 2 AB’s voor de tv.

Als ik uberhaupt al voor de tv zit, want tv kijken met kastje nr. 2 is bijkans onmogelijk, die blijft uitvallen en mekkeren over een koppeling. 

Wie van KPN durft dit verhaal op te pakken, en gaat dit daadwerkelijk nou een keer voor mij oplossen?

Kort samengevat, ik ben sinds q4 2024 bezig om gratis Spotify premium om te zetten in een family.

Dat kan helemaal niet. Want "gratis" Spotify is een vast onderdeel van het abonnement. Dat kan niet omgezet worden. Je kunt Spotify Family er misschien wel bij nemen, maar dan betaal je gewoon de volledige prijs.

Ik schrijf "misschien". Want iemand die "gratis" Spotify heeft, die heeft een heel oud abonnement uit de tijd dat Spotify Family helemaal nog niet bestond. Dus misschien is Spotify Family bij dat abonnement helemaal niet beschikbaar. 

En ik schrijf gratis tussen haakjes. Want het is helemaal niet gratis. Abonnementen met "gratis" Spotify zijn gewoon flink duurder dan vergelijkbare Abonnementen zonder "gratis" Spotify. Je betaald het dus gewoon.

Ik had inderdaad een oud abonnement welke nog prima aan mijn behoeftes voldeed. 

Spotify Premium was een tientje waard, en een family 20,- mijn voorstel was een tientje korting op een family, en daarmee klaar. Dat was te simpel gedacht. Het gaat mij ook niet om geld, maar om wat aan mijn eisen voldoet.  KPN, heeft toen al mijn abonnementen geupdated, en vervolgens  bleek dat de omzetting van spotify premium naar family een maand zou duren, dus toen heb ik daar vriendelijk voor bedankt en dezelfde dag zelf een abonnement bij spotify afgesloten.

En nee, natuurlijk bestaat gratis niet.

Maar als KPN aangeeft, en beloofd dat er geen Spotify in rekening wordt gebracht, ik daar over bel en er allerlei beloftes gedaan worden die niet na gekomen worden, en medewerkers zich terecht of onterecht achter allerlei zogenaamde niet werkende systemen verschuilen begint mijn geduld wel op te raken ja. 

En nu uiteindelijk schrijft men bij KPN alsnog doodleuk dat bedrag af. Ik zou een bloemetje en een Playstation moeten krijgen, in plaats van loze beloftes.

Hoi ​@01718, ik lees dat het allemaal heel stroef verloopt, vooral wat je Spotify betreft. Dat is jammer, goed dat je het aankaart.

Even voor de zekerheid, dat ik je verhaal en vraag goed begrijp. Ik moet het namelijk vooral doen met wat je hier in de Community vertelt :) Je hebt eerst Spotify bij ons willen omzetten naar een Family abonnement, maar uiteindelijk gekozen voor een abonnement direct bij Spotify zelf.

Je gegevens staan al in je profiel, zodoende zie ik dat Spotify nu als online aankoop op je factuur staat. Dat maakt het vaak lastiger met stopzetten, dus wat dat betreft snap ik wel dat 't moeilijk verliep via onze klantenservice. De optie Spotify staat dan niet meer bij ons aan, maar staat puur als betaalwijze op je factuur aan, waardoor het erop staat als online aankoop. 

Is het de bedoeling dat Spotify helemaal niet meer op je KPN factuur staat, correct? Betaal je 'm nu (ook) al rechtstreeks via Spotify? Vul vooral aan als dit niet (helemaal) klopt, dan kijk ik vanaf daar verder.

Ik had Spotify als "gratis’ extra’tje in een oud abonnement. Dit wilde ik omzetten in een family, uiteindelijk zijn toen al (mobiel, internet en tv) mijn abonnementen aangepast, en is spotify omgezet naar een betaalde variant, waarbij men niet wist, of vergeten was te vertellen dat de omzetting van gratis premium naar betaald family een maand ging duren. toen Spotify niet bleek te werken, omdat dat dus blijkbaar een maand moet duren, heb ik Spotify direct stop gezet, en zelf via Spotify een abonnement afgesloten, want qua prijs maakte dat niet uit, maar kon ik wel direct luisteren. Kpn heeft toen beloofd dat het Family abonnement geannuleerd zou worden, en ik niets zou betalen. En daarna is er dus weer van alles mis gegaan, en heb ik al weer meerdere malen gebeld, en meerdere malen loze beloftes gekregen. Men ging het regelen, niet dus. Ik zou die niet afgenomen Family uiteraard niet op de rekening zien, niet dus. Na voor de zoveelste keer contact met KPN zou alles weer geregeld worden, niet dus, en men zou voor de 2e keer een officiële klacht aanmaken, ook dat is weer niet nagekomen.  

Zou even bellen met opzeggingen, waarschijnlijk kunnen die meer voor je betekenen. 🤔

@01718 Ik zie dat je gegevens in je profiel staan, dus ik heb ze er even bij gepakt. 

Het gaat om Spotify Family bij jouw KPN Thuis abonnement, toch? Zo te zien is Spotify Family op 6 december ‘24 bij je Thuis abonnement aangezet. Ik zie het alleen niet op de facturen staan sinds dien, tot de meest recente factuur van 21 april. Daar staat Spotify Family op als online aankoop. Dat scheelt misschien een beetje, je hebt er zover niet sinds december voor betaald.

Als het als online aankoop op de factuur staat, betekent het dat alleen de betaling via je KPN factuur verloopt. Dat maakt het opzeggen vaak wat lastiger, omdat het dan niet als optie bij ons aan staat, puur op de factuur voor de facturatie. Ter illustratie, het is namelijk ook mogelijk om Spotify los te bestellen via hun site, en dan je betaling via de KPN factuur te laten verlopen.

Nog even voor alle duidelijkheid: Betaal je ook los van je KPN abonnement nog voor Spotify Family? En als je in je Spotify account kijkt via de website van Spotify zelf, hoe staat de betaling daar aangegeven: Via KPN factuur of anders? 

@Alexandra van KPN , bedankt voor je reactie, dat waardeer ik, maar de moed zakt me echt in de schoenen.

Die spotify familie had nooit aangezet mogen worden, daar is het fout gegaan. op advies van de KPN medewerker heb ik die family via KPN direct stopgezet, want anders moest ik tot eind januari wachten, dat ging nou eenmaal niet anders. Ik ga geen maand wachten op iets wat ik zelf binnen een minuut kan regelen, alleen dan buiten KPN om. Wel werd mij beloofd dat er niets in rekening gebracht zou worden.

Vervolgens heb ik geheel los van KPN, via de website van Spotify, dus niet via de KPN app o.i.d. zelf een Spotify familie afgesloten, die het uiteraard direct deed. 

Hoe lang worden die gesprekken met de KS bewaard, want er zijn mij op meerdere vlakken allerlei beloftes gedaan die nooit nagekomen zijn, ook werd er vaak de schuld bij “het systeem” van KPN gelegd, daar zouden fouten in zitten, vandaar ook de herinnering mailtjes. 

En dat ik eerder niet voor Spotify heb betaald "scheelt’ niks, want ik heb dat nooit afgenomen. 

Ik betaal ook geen kosten voor de Volkskrant, want ik heb helemaal geen krant. Ook betaal ik geen hondenbelasting, de reden mag duidelijk zijn. 

Wat mij eigelijk nog het meest verbaasd, en ook wel teleursteld, is dat er werkelijk waar niemand binnen KPN blijkbaar bij machtte is om te zeggen, meneer, u als jarenlange trouwe klant, we gaan het voor u oplossen. Per direct word die  2 tientjes terug gestort, we zorgen dat uw facturen gaan kloppen, en excuses. Dan mogen ze dat bloemetje gewoon houden. 

Mijn zelf afgesloten Spotify abonnement staat dus geheel los van alles wat via KPN loopt, Spotify heeft geen idee wie of wat mijn provider is. De betaling verloopt geheel buiten KPN om. 

Ik snap dat de moed je in de schoenen zakt, zeker aangezien je al een tijd hiermee bezig bent ​@01718

Het enige dat ik probeer te doen, is de situatie duidelijk krijgen. Ik moet het vooral doen met de informatie die je hier met me deelt, vandaar dat ik vragen stel om zeker te weten dat ik je goed heb begrepen. Nu wel, want het is duidelijk dat je Spotify helemaal los van ons hebt lopen, ook de betaling. Er zijn nogal wat mogelijkheden om zo'n abonnement te bestellen en te betalen. Dus vandaar alle checks van mijn kant: sorry, maar ze zijn nodig.

Goed, lang verhaal kort: Ik ga er achteraan om te kijken of die betaling voor dat Spotify Family abonnement via je KPN factuur nog aan staat en zo ja, om die z.s.m. te laten stoppen. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug en ik hou je op de hoogte.

Helemaal prima, ik wacht het even af. bedankt voor je hulp.

Hi ​@01718, ik heb het nagevraagd: Spotify staat intussen uit. Het zou verwijderd zijn op 14 februari ‘25, heb ik begrepen. Dus hou de komende factuur even in de gaten en laat je me dan weten of het daar nog op staat? Dan kan ik vanaf daar kijken of we nog iets moeten doen en kan ik ook kijken naar wat ik aan creditering voor je kan regelen.

Inmiddels een nieuwe rekening ontvangen, en hier lijkt geen Spotify op voor te komen. Dan staat nog wel de foutief verekende rekening van de maand er voor open, en het feit dat mijn 2e ontvanger nog steeds verschrikkelijk werkt, terwijl de rest wel prima werkt.

... en het feit dat mijn 2e ontvanger nog steeds verschrikkelijk werkt, terwijl de rest wel prima werkt.

Heb je geen nieuwe ontvangers gekregen? Ik lees hier namelijk:

Ik had inderdaad een oud abonnement welke nog prima aan mijn behoeftes voldeed. 

*knip*

KPN, heeft toen al mijn abonnementen geupdated...

Daarbij neem ik aan dat je nu een nieuw TV+ abonnement hebt. Klopt dat? Of heb ik het mis?

Want bij een nieuw TV+ abonnement hoor je nieuwe ontvangers te krijgen.

Of heb je nu een probleem met de nieuwe ontvanger? 

Dat klinkt goed dat Spotify er nu niet meer op lijkt te staan ​@01718!

Wat betreft de tv-ontvanger, elk model heb je precies? En wat lukt er niet als je de afstandsbediening probeert te koppelen? Je hebt alleen gezegd dat het niet lukt, maar wat er gebeurt is nog niet duidelijk. Als we dat weten kunnen we met je meedenken daarover.

Ik heb bij de switch in december 2 nieuwe ontvangers ontvangen, 1 voor beneden, die heeft een enkele keer een storing, zeg 1 x per 2 maanden, en die van boven zo'n beetje iedere 10 minuten.

Het beeld stopt dan en gaat op zwart, hij vraagt dan om de ab opnieuw te koppelen, door de 7 en 9 in te drukken, dat werkt niet. Als je vervolgens op gids drukt doet hij het weer even en begint na tien minuten het hele circus weer opnieuw. Alles is up to date, afstandsbediening werkt naar behoren, internet is prima (vaste lijn). 

Dat is niet handig nee ​@01718.

Zo te lezen heb je KPN TV+. Geef de afstandsbediening eens een reset. Daarna kan je 'm opnieuw koppelen. Dat helpt in veel gevallen goed, ik ben benieuwd hoe het daarna gaat!

Ook dat al meerdere malen geprobeerd, maar ook dat hielp niets. 

Dat is jammer ​@01718. Als het er intussen nog hetzelfde voor staat, maak dan een belafspraak. Via die weg belt een van mijn collega's je terug, en kunnen we je helpen dit verder uit te zoeken en op te lossen.

Reageer