Skip to main content
Vraag

Als ik probeer op te zeggen wordt er een afkoopsom in rekening gebracht

• May 9, 2026
  • 15 reacties
  • 26 keer bekeken

opnieuw zojuist gezeur gehad.

Ik wil opzeggen zowel thuis als mobiel, krijg eerst te horen dat ik een afkoopsom moet betalen daarna wordt beslist of ik deze dan terug krijgt.

Ik opnieuw gebelt - krijg ik te horen - ik heb een formulier ingevuld en u wordt volgende week terug gebelt- sorry dat ik het moet zeggen maar kpn belt niet terug als zo vaak een terugbel verzoek gedaan maar daar komt niet van terug.

Hoe moet ik verder handelingen - want ik krijg geen medewerking vanuit kpn

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

15 reacties

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

nog eens geprobeerd, ik krijg iemand aan de lijn, ik kan u niet helpen maar moet veriferen, dus geef mijn gegevens. en wordt doorverbonden.

Nu krijg weer iets anders te horen - omdat er een modem wissel plaats vind kan je niet opzeggen..

We hebben al zoveel gezeur gehad bij kpn..dat we staan te juichen om weg te kunnen..maar ook dit lukt niet.. Ik wordt alleen maar boos..Waar kan ik nog terecht bij kpn.

kreeg weer te horen, er staat een factruur open daarom kunnen we het niet opzeggen, er staat geen factuur open alles is betlaald geeft ik aan, de medewerker zeg ja ik zie dat er een factuur opstaat dus kan niet opzeggen of ontbinden.

Ik weer naar facturing bellen, nee meneer er staat niets op voor u? ik wordt gek.

Ik weer bellen, nu krijg ik iemand aan de lijn die zeg, ik begrijp het niet wat er staat hardware wissel in het systeem. Ik kreeg een bericht dat er oude software op mijn modem staat waardoor het modem moet worden gewisseld ik ben vanaf 1 mei hier al mee bezig.

Nu vandaag lig ineens het modem bij primera. ik wil geen ruiling meer van kpn.

Bij elkaar ben ik nu al 2,5 uur bezig met dit geintje, begrijp je nu waarom ik weg wil bij KPN, qua service zie je geen verbetering of een verandering.

Ik wil gewoon van mijn recht gebruik maken maar ook dit kan niet bij kpn.

Ik wil vanwege verandering van de algemene voorwaarde kosteloos opzeggen zowel thuis als mobiel.

Weer gebelt - krijg iemand van opzegging aan de lijn, die kan me contact niet vrij geven, ze hebben een formulier weer gestuurd (2027) dan duurt het 5 dagen voordat ik iets kan verwachten.  ik wordt door verbonden krijg ik te horen u wilde geen gebruikt maken van u welkomscadeau (daar heb ik niets over gezegd of wat dan ook). het stoom komt uit me oren.

Nu weer te horen omdat er een handware wissel aan de gang is kunnen we het contract niet ontbinden. Ik wil het modem niet meer ik ben al dagen hiermee bezig geweest en nu krijg ineens vanuit het niets een modem toegestuurd waar ik al dagen om vraagt...dus ik ben blij als kpn de deur uit is want hierdoor kan ik niet geholpen worden.

• May 9, 2026

Beste ​@Fremar0181 heb je al een mail gehad van KPN aangaande te wijzigen voorwaarden van 1 juni a.s.?

Zo nee, dan ben je nog niet contractvrtij en kun je dus niet maar zo opzeggen.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Beste ​@Fremar0181 heb je al een mail gehad van KPN aangaande te wijzigen voorwaarden van 1 juni a.s.?

u werk zeker bij kpn...lees mijn bericht eens.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Krijg te horen dat door hardware wissel mijn contract niet kosteloos kon worden opgezegd. 

Dus heb van de week al gebelt dat ik geen doos heb om oude modem in te doen. Dit was geen probleem volgens diverse medewerkers. dus na heden ochtend en tig telefoontjes. Ben ik naar de primera geweest en daar kreeg ik het modem niet mee omdat ik het oude modem niet bij me had.

Terwijl ik tig keer had gebelt..waar kan ik terecht voor eerlijk service vragen.

Ik belde op nadat ik weg ging bij primera, je hoor krijg weer iemand aan de lijn die vroeg wat zat er in het installatiepakket, aangegeven dat dit maanden  is geleden en daarom ik het niet meer weet. vervolgens kreeg ik weer deze vraag waarop ik aangaf dat weet ik niet meer, vervolgens krijg ik te horen dan kan ik u niet verder helpen? en daar stond ik weer met me rug tegen de muur...Je begrijp ik ben blij als kpn hier de deur uit is.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Ja deze mail heb ik ontvangen.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Het stoom kom uit me oren nu..het is nu 17:14 en kan niemand meer bereiken maar ook niemand binnen kpn heeft mij nu verder geholpen...echt schande.

• May 9, 2026

Beste ​@Fremar0181 ik ben een forumlid, net als u, die probeert oplossingsgericht mee te denken.

Ik lees een boel gekibbel tussen u en KPN, maar ik lees nergens dat u een email hebt gehad aangaande de aanstaande wijziging van de voorwaarden vanaf 1 juni a.s.

Dan is het gewoon helder, zonder de ontvangen mail kun je niet kosteloos opzeggen.

Succes er verder mee.

• May 9, 2026

Beste ​@Fremar0181 ik ben een forumlid, net als u, die probeert oplossingsgericht mee te denken.

Ik lees een boel gekibbel tussen u en KPN, maar ik lees nergens dat u een email hebt gehad aangaande de aanstaande wijziging van de voorwaarden vanaf 1 juni a.s.

Dan is het gewoon helder, zonder de ontvangen mail kun je niet kosteloos opzeggen.

Succes er verder mee.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Succes er verder mee.

JA.. ik heb deze mail wel ontvangen.

• May 9, 2026

Beste ​@Fremar0181 de klantenservice via telefoon is tot 17 uur open.

Je kunt KPN nog wel benaderen via Facebook, X of Instagram.

Als je de mail ontvangen hebt kun je opzeggen of overstappen naar een andere provider.

De overstap moet dan wel geregeld zijn voor de einddatum van de contractvrije periode, dat is dus binnen 30 dagen na ontvangst van de mail.

Bij de nieuwe provider moet je abo dan actief gemaakt zijn binnen die 30 dagen.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Er staat nergens vermeld wel of niet in contractperiode.

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2026

Nu is het stil op mijn reacties, ik heb het bewijs dat ik kosteloos mag opzeggen..wat willen jullie nog meer

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Fremar0181, ik snap dat je hier op zijn zachtst gezegd niet blij van wordt. Als ik je berichten doorneem dan valt met name dit op: 

Nu weer te horen omdat er een handware wissel aan de gang is kunnen we het contract niet ontbinden. Ik wil het modem niet meer ik ben al dagen hiermee bezig geweest en nu krijg ineens vanuit het niets een modem toegestuurd waar ik al dagen om vraagt...dus ik ben blij als kpn de deur uit is want hierdoor kan ik niet geholpen worden.

Als er een order openstaat dan kan er geen nieuwe bij, dit geldt ook voor het omruilen van het modem. Ik begrijp dat je er nu niet op zit te wachten om de omruil te doen, maar mijn advies is om dit wel te doen. 
Dan wordt de omruil namelijk afgerond en afgemeld en daarna kan de opzegging dan ook ingediend worden. 

Daarnaast zie ik dat je in verschillende topics met hetzelfde reageert, verzoek om het bij één topic te houden voor het overzicht en volgens de huisregels. 
Als je sneller reactie wilt dan kun je contact met ons opnemen via Facebook of X, als het telefonisch niet lukt. Mijn collega's daar kunnen dan ook voor je uitzoeken hoe dit zit.
De community is geen chat dus het kan hier lang duren voordat je reactie hebt. Facebook of X is dan een betere contactoptie als het haast heeft.

• Auteur
  • Topper
  • May 11, 2026

Ja die mail heb ik gehad.