Skip to main content
Vraag

Als ik verleng ben ik duurder uit dan de nieuwe abonnementen

• February 23, 2026
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Blijven loont? Het kan nog slechter: na jaren trouwe klant, krijg je een aanbod van 7 maanden €10 korting als je met 2 jaar verlengt, terwijl 1GB abonnement al €12,75 goedkoper is dan mijn huidige abonnement. Wat walg ik van deze praktijken.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 23, 2026

Blijven loont? Het kan nog slechter: na jaren trouwe klant, krijg je een aanbod van 7 maanden €10 korting als je met 2 jaar verlengt, terwijl 1GB abonnement al €12,75 goedkoper is dan mijn huidige abonnement. Wat walg ik van deze praktijken.

Beste ​@pvruggink je moet dan niet gaan verlengen maar je abo aanpassen, dan betaal je de door jou genoemde (goedkopere) tarieven en dat kan als je contractvrij bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 23, 2026

Beste ​@pvruggink je moet dan niet gaan verlengen maar je abo aanpassen, dan betaal je de door jou genoemde (goedkopere) tarieven en dat kan als je contractvrij bent.

Dank Jan, dat klopt, maar ik vind het een slechte klantbenadering om met een nonsens aanbieding te komen om je weer 2 jaar te binden. Veel zullen verlengen met wat op het eerste gezicht op een korting lijkt door aan te bieden als “Blijven loont”.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat vervelend dat je dan een aanbieding hebt gehad die niet naar wens was ​@pvruggink. Het loont inderdaad om altijd zelf goed in kaart te brengen welke abonnementen er op dit moment zijn en om dan een gedegen afweging te maken wat voor jou het beste past.

Je kan altijd even een terugbelafspraak maken met een collega omdat samen in kaart te brengen.

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!

• February 25, 2026

In plaats van klanten laten bellen of de terugbel afspraken  kan er beter worden gezorgd dat het mogelijk wordt om zelf via mijn kpn naar de nieuwe propositie over te schakelen. 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Maar uiteindelijk wie al wel op de nieuwe propositie zit zal op termijn dezelfde blijven loont aanbiedingen krijgen. Die uiteindelijk niet heel erg lonend zijn. Dat is de kern van dit topic, wat is het lonende aspect?

Uiteraard beter iets dan geen korting maar de afdeling marketing zal toch moeten werken aan een ander format. Want nu loont overstappen veel meer dan blijven.