Skip to main content
Vraag

Beëindiging van het contract ivm emigratie wordt pas één maand later uitgevoerd

• February 10, 2025
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Hallo, ik heb mijn internetcontract thuis op 6 januari opgezegd vanwege immigratie. Ik heb een bewijs van uitschrijving opgestuurd en de apparatuur teruggestuurd. Ik heb op 16 januari een e-mail ontvangen dat mijn contract op 6 februari afloopt? waarom een ​​maand opzegtermijn? het contract dient immers te eindigen op de dag van opzeg, namelijk 6 januari. Er werd ook geld in rekening gebracht voor het abonnement op 4 januari en vervolgens op 4 februari. Michal Kopiwoda

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 10, 2025

U heeft een opzegtermijn van 1 maand, dus die zal in acht worden gehouden. 

Een medewerker van het forum legt het hier uit:

https://community.kpn.com/internet-9/opzeggen-bij-emigratie-560397?postid=1480412#post1480412

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 10, 2025

Waarom staat er dan op de website dat als ik een bewijs van emigratie vanuit de gemeente naar een ander land stuur, het contract stopt op de dag van emigratie? Wanneer krijg ik het geld terug van de factuur die ik op 4 februari heb betaald?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 10, 2025

Na opzeggen krijgt u nog een slotfactuur.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Michal2294, ik zie dat ​@Ik_Combineer je al op weg geholpen heeft.

Als je buiten contract bent, heb je inderdaad altijd een maand opzegtermijn. Het kan binnen die periode zijn dat je nog een volgende factuur ontvangt, omdat abonnementen altijd vooruit gefactureerd worden. Wanneer je abonnement helemaal stopgezet is, ontvang je inderdaad een slotfactuur. Daarop worden de teveel betaalde abonnementskosten verrekend en aan je terugbetaald.