Skip to main content

Op http://kpn.com/emigreren staat ‘Als je verhuist naar het buitenland, dan wordt je contract beëindigd op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode'. VAN JE CONTRACTPERIODE! Dit is normaal je eerste jaar. Daarna zit je niet meer in je contractperiode en heb je een opzegtermijn van één maand. Dit geldt ook bij emigratie (na je eerste jaar), dus niets te maken met de emigratiedatum.
Elders op het forum:
' Zitten jullie nog binnen een jaarcontract? Dan praat je over een emigratie en moeten wij een bewijsstuk ervan hebben. Zitten jullie niet meer binnen een jaarcontract? Dan is het en opzegging met een opzegtermijn van 1 maand. '

Admin: Reacties met je eigen topic samengevoegd en verschillende andere verwijderd. Het is niet toegestaan om in andere topics te spammen, naast dat het niks helpt.

Op http://kpn.com/emigreren staat ‘Als je verhuist naar het buitenland, dan wordt je contract beëindigd op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode'. VAN JE CONTRACTPERIODE! Dit is normaal je eerste jaar. Daarna zit je niet meer in je contractperiode en heb je een opzegtermijn van één maand. Dit geldt ook bij emigratie (na je eerste jaar), dus niets te maken met de emigratiedatum.

Admin: Verplaatst


Ook die maand is een contractperiode.

Admin: meeverplaatst


‘Ook die maand is een contractperiode’ - dat zou ik ook verwachten, Peter. Maar ik heb gechat met ene Patrick (van KPN), die erop stond dat na mijn eerste contractperiode van1 jaar, er altijd een opzegperiode van een maand geldt, ook bij emigratie. Als je van documentatie weet die zegt dat bij emigratie de beëindigingsdatum altijd de emigratiedatum is, hoor ik dat graag. Eric

(Trouwens, what op de website bij emigratie staat zou duidelijker kunnen zijn. Ik vraag me af of KPN het niet prima vindt dat mensen deze fout maken, en KPN nog 5 à 6 weken kan factureren.) 


Je weet toch wel langer dan 5 / 6 weken tevoren dat en wanneer je emigreert?

Als je bijvoorbeeld op 26 mei je huis hier verlaat.  Als je dan voor 26 april opzegt heb je toch die maand opzegtermijn?

Zit je nog in het eerste jaar dan hoef je bij emigratie de resterende periode niet te betalen.


Maar ik heb gechat met ene Patrick (van KPN), die erop stond dat na mijn eerste contractperiode van1 jaar, er altijd een opzegperiode van een maand geldt, ook bij emigratie. Als je van documentatie weet die zegt dat bij emigratie de beëindigingsdatum altijd de emigratiedatum is, hoor ik dat graag.

Volgens de eigen documentatie van KPN heb je niet met een opzegperiode te maken,
maar met een datum van emigratie. Precies met wat je zelf aangeeft.
Die moet men dus hanteren.

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm


Als je verhuist naar het buitenland, dan wordt je contract beëindigd op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode. Als je een abonnement met toestel hebt, dan betaal je wél de afkoopsom voor je toestel. De kosten van je abonnement worden gecrediteerd. Als je een Sim Only abonnement hebt, dan wordt het restbedrag gecrediteerd. Je hebt de volgende gegevens nodig:


Hallo @utrecht_eric, begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt.

 

Je sluit bij KPN doorgaans een contract af voor 1 of 2 jaar. Ben je binnen je contractsperiode en wil je opzeggen? Dan moet je een afkoopsom betalen. Hierop zijn enkele uitzonderingen.

Ga je bijvoorbeeld vóór het einde van jouw contract verhuizen naar het buitenland? Dan kan je jouw abonnement kosteloos vroegtijdig beëindigen. We houden hierbij de emigratiedatum aan als opzegdatum.

Maar ligt de einddatum van het contract 30 dagen of korter in de toekomst of ben je contractsvrij? Dan kan je het contract opzeggen met een maand opzegtermijn.