Skip to main content
Vraag

Bestaat er een KPN abonnement zonder internet maar met TV en telefoon?

• May 13, 2025
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb voor een klant van ons even een vraag.
De klant vertelt mij dat ziij in Middelharnis alleen TV en Telefoon heeft van KPN.
Is dit mogelijk?
Klant wil namelijk nu ook internet gaan gebruiken, maar als ik op de site van KPN kijk, bestaat er alleen Tv in combinatie met Internet.
Daar zou ik dus uit concluderen dat de klant al internet zou hebben

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• May 13, 2025

Daar zou ik dus uit concluderen dat de klant al internet zou hebben

Inderdaad.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2025

Beste ​@SoHoCa 

de klant zou dan in theorie een ouderwetse telefoonaansluiting kunnen hebben en Digitenne om TV te kijken.

De klant hoeft dus geen internet te hebben.

Even aan de klant doorvragen of deze ook een modem heeft, welk merk en type.

Vraag ook even door hoe de klant nu TV kijkt, via Digitenne of anderszins.

Heeft de klant een modem, dan heeft deze ook internet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Klant zegt, ik heb een zwart kastje.  Dus geen digitenne. Ik vermoed de kpnbox.
En nee klant heeft geen modem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2025

Beste ​@SoHoCa even doorvragen, welk merk en type tv kastje.

Indien van KPN en het is geen Digitenne, dan moet de klant een modem hebben anders kan de tv gewoonweg niet werken.

Dus graag wat meer specificaties.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@SoHoCa, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. In veel situaties is het echt een stuk goedkoper om TV, internet en telefonie bij hetzelfde abonnement af te nemen maar er zijn wel wat opties om deze diensten los af te nemen. Jullie kunnen hierover ook altijd eens een keer met ons bellen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2025

Klant zegt, ik heb een zwart kastje.  Dus geen digitenne.

Eh, digitenne kastje, ZXV7200, is zwart. Kan dus wel digitenne zijn. Dit type nummer staat aan de voorkant van het kastje. Vraag de klant eens wat ie daar ziet staan. Een goede vraag kan zijn of ie nu uitzendingen kan pauzeren. Of terugkijken. (hopelijk snappen ze dat wel)

En hoe ie nu telefoon heeft. Een '’ouderwets'’ vast bellen abonnement met de 4 polige stekker direct in de muur? Of alleen mobiel (wat al veel goedkoper is).

Modems zijn wit indien v10 of v10a. Zwart zijn Box12 en Box14.

Als de klant géén internet heeft maar wel tv en telefoon, dan zijn dat hoogst waarschijnlijk ouderwets vast bellen (Belbasis, Belvrij, ….) en, indien tv van kpn is dat digitenne. Je klant kan ook nog alleen tv van Ziggo hebben hè. 

Dit is het digitenne kastje: