Skip to main content

Op de site staat voor 21.00 uur besteld is morgen in huis! Ik bestel voor 21.00 uur, betaal netjes en dan krijg je bij de bevestiging de volgende boodschap: “ Door grote drukte bij onze koerier kan het helaas voorkomen dat er geen afleverafspraak gemaakt kan worden voor de aankomende dagen. Uw gekozen bezorgmoment zullen wij per e-mail bevestigen.

Eerst volgende optie is maandag. Het kan alleen overdag en dan ben ik aan het werk. M.a.w. de eerst volgende optie is dan voor mij zaterdag 11 januari. Drukte kan natuurlijk voorkomen en gebeuren. Geef dit alleen even aan, voordat ik bestel. Dan had ik andere mogelijkheden gehad. Dit voelt misleidend en dat maakt het vervelend. Meer mensen deze ervaring?

Hallo ​@JessRoos ,

Dit komt zeker wel eens vaker voor, maar is ook weer niet standaard. 

Wat er nu speelt is dat veel medewerkers (bij allerlei bedrijven) genieten van een kerstvakantie. Veel mensen hebben pas op maandag 6 januari 2025 hun eerste werkdag in het nieuwe jaar. Dat heeft uiteraard gevolgen voor de dienstverlening. Bij koeriersbedrijven is dat niet anders. Veel koeriers hebben in de periode voor kerst overgewerkt vanwege de drukte met eerst Black Friday, toen Sinterklaas en vervolgens de Kerstdagen. Die mensen hebben daarna dan uiteraard ook recht om hun overuren en vakantiedagen op te nemen.      

Dat het niet altijd op de website zo staat… Tsjaa, daar heb je gelijk in, maar KPN weet natuurlijk ook niet altijd hoe het gesteld is met de beschikbaarheid van koeriers. Daar is KPN ook afhankelijk van. 

Reageer