Skip to main content

Betaling van de schuld en beëindiging van het mobiele abonnement regelen

• July 10, 2025
  • 10 reacties
  • 101 keer bekeken

Yehor Ponomarenko
Nieuwkomer

Goedendag, ik ben midden maart gestopt met mijn simkaart, maar de betalingen bleven binnenkomen. Ik kan mijn aanvraag niet invoeren omdat ik mijn wachtwoord ben vergeten. Vandaag heb ik 5 keer geprobeerd om een verzoek voor wachtwoord herstel te maken, maar het mocht niet baten op mijn mail gewoon geen brieven ontvangen, hoewel het is geschreven binnen 10 minuten. Bovendien kreeg ik een boete wegens wanbetaling en ik weet niet eens hoe ik die moet betalen omdat ik niet kan inloggen. Ik wil de boete betalen en voorgoed stoppen met het gebruik van de simkaart, zodat er geen betalingen en boetes meer komen. 

Mijn mail:

Good day, I stopped using my sim card in the middle of March, but the payments kept coming in. I cannot enter my application because I forgot my password. Today I tried 5 times to make a request for password recovery, but to no avail on my mail just no letters received, although it is written within 10 minutes. In addition, I was fined for non-payment and I don't even know how to pay it because I can't log in. I want to pay the fine and stop using the sim card for good so there will be no more payments and fines.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

July 28, 2025

Ik word doorgestuurd naar de oorspronkelijke website van KPN. Het is duidelijk, maar als ik de boete betaal, blijven ze me dan betalingen sturen totdat ik zelf om hulp bel (ik ken de taal niet) of wordt de service gestopt en ontvang ik in de toekomst geen betalingen en boetes meer? 

It's not just a fine you're paying. You are paying the whole outstanding balance, which includes the fine for non-payment. But, if the contract hasn't actually been ended, additional monthly bills will come. To check if the contract has been ended, you will need one-on-one contact. You can do so by phone (most of my colleagues speak English well enough to be able to help you with that question) or you can contact us through social media: Facebook, or Twitter (X). English will not be a problem there, either :)

10 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Yehor Ponomarenko 

Welkom op de community van KPN.

Om de openstaande rekening van 111,94 euro direct te betalen klik je op de groene button onderaan in de mail van KPN, vervolgens voer je jouw persoonlijke code in, die je wit hebt gemaakt op de bijgevoegde bijlage, waarna je per iDeal het bedrag direct kan voldoen.
Je hebt hiervoor géén wachtwoord nodig, alleen je persoonlijke code uit de mail van KPN.

Je kunt ook op de volgende link klikken: Betaal je openstaande factuur
(je hebt dan alleen je persoonlijke code uit de mail nodig)

Het betalen van je openstaande rekening gaat dus volledig buiten je Mijn KPN account om, daar hoef je dus niet voor in te loggen op Mijn KPN.

Om je mobiel abonnement volledig te beëindigen (opzeggen) dien je telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag opzeggen

Wil je iemand spreken van de afdeling betalingen, spreek dan na de tweede vraag facturatie in.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

klik je op de groene button onderaan in de mail van KPN, vervolgens voer je jouw persoonlijke code in

Dit advies is tegen gezond verstand en advies tegen fishing. Hier zo een advies van de overheid

Wat kan ik doen tegen phishing?

Bij phishing proberen criminelen u via  e-mails, sms, whatsapp, QR-codes of telefoontje uw gegevens of geld te stelen. Klik nooit op links in een e-mail, sms of whatsappje of op een QR-code als u die niet vertrouwt. Waarschuw altijd de Fraudehelpdesk.

Altijd naar een website per hand (of via bookmark) gaan en de code handmatig invullen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

klik je op de groene button onderaan in de mail van KPN, vervolgens voer je jouw persoonlijke code in

Dit advies is tegen gezond verstand en advies tegen fishing. Hier zo een advies van de overheid

Wat kan ik doen tegen phishing?

Bij phishing proberen criminelen u via  e-mails, sms, whatsapp, QR-codes of telefoontje uw gegevens of geld te stelen. Klik nooit op links in een e-mail, sms of whatsappje of op een QR-code als u die niet vertrouwt. Waarschuw altijd de Fraudehelpdesk.

Altijd naar een website per hand (of via bookmark) gaan en de code handmatig invullen.

Hoi ​@TDN 

Op zich een goed advies vanuit jouw kant, aangezien je niet voorzichtig genoeg kunt zijn.
Toch kun je de links in de originele KPN mails gewoon veilig gebruiken, daar is namelijk helemaal niets mis mee, en zijn toegevoegd om het de klant gemakkelijker te maken.

Zelf heb ik ook wel eens deze link gebruikt, en dan kom je keurig uit op de betaalpagina van KPN.
Dit kun je ook checken door het slotje in de adresbalk.

We moeten nu niet gaan doorslaan, en geen enkele link meer in een mail gebruiken, omdat het misschien een phishing link kan zijn.
Gewoon je gezond verstand blijven gebruiken.

De originele mails vanuit KPN (die eindigt op KPN.com) met daarin een betaallink zijn gewoon veilig.
Je moet mensen nu niet onnodig bang gaan maken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

Toch kun je de links in de originele KPN mails gewoon veilig gebruiken, daar is namelijk helemaal niets mis mee, en zijn toegevoegd om het de klant gemakkelijker te maken.

Dat probleem dat je niet altijd achterhalen of de email origineel is. Afzender kan men faken en bepaalde email servers accepteren alles zonder te controlere.

De originele mails vanuit KPN (die eindigt op KPN.com) met daarin een betaallink zijn gewoon veilig.

Is deze website <www.kpn.com waarvan een link gemaakt is naar een andere website> van KPN?

Je moet mensen nu niet onnodig bang gaan maken.

Je maakt jouw tot onnodige helper van fishing banden.

Admin: link verwijderd. Ik snap je punt, maar laten we dit toch maar niet doen :)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 11, 2025

Beste ​@TDN en ​@Michel.uit.Arnhem KPN is wat dit betreft zelf ook niet goed bezig.

Ooit schreven ze in een nieuwsbrief dat je nooit en te nimmer op een link binnen een mail of SMS moet klikken, al lijkt de afzender vertrouwd en wat doet KPN die stuurt nog steeds mails en SMS'jes en zegt dan klik hier op om ….

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 11, 2025

Wat fijn dat jullie beiden Yehor willen helpen, én om zijn veiligheid denken, Michel en TDN.

We maken in onze mailings gebruik van beveiligingsmethoden waardoor wij lastig te spoofen zijn. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het nooit kan gebeuren. Als je een legitieme mail van ons krijgt kun je daarin gerust op links en knoppen klikken. Maar, we geven ook altijd een link in de mail die je handmatig in kunt vullen als je een knop of link toch niet vertrouwt. Zoals in het geval van de mail die Yehor kreeg: www.kpn.com/betaal.

@Yehor Ponomarenko, welcome! I understand you're having some trouble paying the outstanding bill. If you go to our payments page at www.kpn.com/betaal you can log in there with the personal code from the mail you posted here. After logging in, you will see the outstanding balance, and can pay this directly. If that doesn't work, can you let us know what happens when you try to log in like that? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

Is deze website <www.kpn.com waarvan een link gemaakt is naar een andere website> van KPN?

Admin: link verwijderd. Ik snap je punt, maar laten we dit toch maar niet doen :)

Je snap het eigenlijk niet. Het is geen  website kpn.com met link naar een andere website. Het maakt gebruik van look-a-like letters waar gebruikers geen onderscheid kunnen maken tussen latijn letters en unicode

"kpn" met foutieve unicode '𝗄ⲣո'

Yehor Ponomarenko
Nieuwkomer

Ik word doorgestuurd naar de oorspronkelijke website van KPN. Het is duidelijk, maar als ik de boete betaal, blijven ze me dan betalingen sturen totdat ik zelf om hulp bel (ik ken de taal niet) of wordt de service gestopt en ontvang ik in de toekomst geen betalingen en boetes meer? 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 20, 2025

@Yehor Ponomarenko When you go to kpn.com/betaal, you will be asked to enter a login code.

After clicking on “inloggen met betaalcode”, you wil see this:

You can fill in the betaalcode you have in the e-mail. So right here:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

It's not just a fine you're paying. You are paying the whole outstanding balance, which includes the fine for non-payment. But, if the contract hasn't actually been ended, additional monthly bills will come. To check if the contract has been ended, you will need one-on-one contact. You can do so by phone (most of my colleagues speak English well enough to be able to help you with that question) or you can contact us through social media: Facebook, or Twitter (X). English will not be a problem there, either :)