Skip to main content
Vraag

Bezwaar tegen de laatste factuur die ik van KPN heb ontvangen

• July 31, 2026
  • 12 reacties
  • 133 keer bekeken

en dan stap je op bij kpn

laatste factuur ben je niet mee eens maar waar moet je zijn

iemand zei bij kpn zei dit is de eind factuur dus alle gegevens zijn er niet meer kunnen niks nakijken

lekker makkelijk

maar als je een monteur krijgt en die zegt na een updat (de zoveelste) het ligt aan de camera recorder

daarvoor geen problemen hier mee 1.5 jaar maar nu fout stekker eruit en kijk opgelost kost je wel 100 euro

dan de vraag van mij hoe kan dat dan?   dat weet ik niet het werkt nu toch

en weg was hij weer,

met kpn bellen ik ben er niet mee eens hoe kan dat …...monteur heeft altijd gelijk het zijn experts

maar hoe kan dat dan…..

2 weken later zelfde probleem en niemand van kpn is thuis en weet het

vaste telefoon 6 maanden betaald voor iets wat niet werkt.

alles werkt nu bij ziggo hoe dan

is ziggo zo goed of is kon zo slecht

eind factuur terug laten storten en dan een mail van Preventiel je staat geregistreerd 

serieus??kpn kom op

wie kan mij helpen bij kpn om dit op te lossen

nou kom maar met de reacties

heb betaald inmiddels hoor….

12 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@brammetje9665,

Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden over ons bent geworden dat je bent overgestapt, en dat het dan daarna ook niet soepel verloopt 🙁

Als je een factuur terug laat storten, dan treed er een automatisch proces in werking. Je zult meermaals het verzoek hebben gekregen om het openstaande bedrag te voldoen, en daarbij is ook uitgelegd wat er zou gebeuren als je toch niet zou betalen. Als er uiteindelijk niet betaald wordt, dan volgt er inderdaad een Preventel registratie. 

Je geeft aan dat je inmiddels betaald hebt, en dat is ook het beste dat je had kunnen doen. Je Preventel registratie zal een week of 2 na je betaling weer verwijderd worden!

kijk en dat bedoel ik

na het terug storten van mijn geld heb ik niks maar dan ook niks gehoord van kpn

en daar zat ik op te wachten zodat je er over kon praten en uitleggen waarom ik dat deed

dus wat zeg je nu ….meerdere mailen wat gehoord van kpn …..nee helemaal niks

dus zorg nu dat kpn dat uitlegt aan mij  

maja laat kpn maar zien wanneer ze mij de mails hebben gestuurd

kunnen ze niet

Kijk en nu is er geen reactie van iemand van kpn!

ze weten het zo goed maar als het fout gaat dan hoor je niemand

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik werk niet 24 uur per dag, ​@brammetje9665

Zou jij je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. Dan kijk ik even met je mee! 

Maja van KPN 

gedaan

@Maja van KPN 

nog een dingetje

ik heb dat databundel ook op gezegd

op 29-07-2026

binnen 5 werkdagen krijg je een reactie

je raad het al je hoort helemaal niks

moet nog 2 maanden maar ik wil er van af

en ja je moet betalen die kosten per maand en dat is goed

maar geef een reactie 

is toch slecht of niet

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt ​@brammetje9665, de community is niet een chat, het kan via deze weg even duren voordat je een antwoord ontvangt. Als je graag rechtstreeks contact wil hebben met 1 van mijn collega's, dan wil ik je aanraden om 1 van onze andere contactmogelijkheden te proberen: Dit kan online via Facebook messenger, InstagramX.com en Bluesky, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

Wat ik terugzie komt overeen met wat mijn collega aan heeft gegeven, omdat je klantnummer al opgeheven is hebben we niet alles meer inzichtelijk. Dat is jammer, maar gelukkig is er voldoende dat ik wél inzichtelijk heb 🙂 Zo zie ik meerdere berichten over je opzegging, onder andere een email op 5 juni en een latere email van 26 juni. In die laatste wordt er uitleg gegeven over de afkoopsom en wordt ook het betreffende bedrag benoemd. Is het de afkoopsom waar je het niet mee eens was en is dat ook de reden dat je de factuur hebt gestorneerd? Op 9 juli heb je 1 van mijn collega's gesproken over de afkoopsom, en heb je verdere toelichting gekregen over waarom de afkoopsom in rekening is gebracht. Mijn collega heeft je toen aangeraden om een klacht in te dienen via onze website, en niet om de factuur te storneren. Ik zie niet terug dat er een klacht in is gediend, zodoende ben je er ook niet over gebeld door ons. Heb je wel geprobeerd om via de website een klacht in te dienen?

Verder zie ik inderdaad géén automatisch gegenereerde herinneringsmails, ik kan enkel vermoeden dat dit komt doordat je klantnummer al op was geheven op het moment van storneren. Ik ben het dus met je eens dat je niet op de hoogte kon zijn van je Preventel registratie, mijn excuus dat hierover niet naar je gecommuniceerd is waardoor dit als een verrassing kwam. 

Je geeft nu aan dat je ook je mobiele abonnement op hebt gezegd, ik zie dat dit opzegverzoek wel bij ons binnen is gekomen, maar niet uitgevoerd kon worden omdat de klantgegevens niet overeen komen. Ik heb het opzegverzoek niet inzichtelijk en kan dus niet voor je nakijken welke gegevens niet geaccepteerd werden. Ik wil je dan ook aanraden om voor het opzeggen te bellen met onze klantenservice, via die weg is onze opzeg-afdeling bereikbaar. Ze kunnen daar met je meekijken en direct je opzegverzoek doorvoeren!

@Maja van KPN 

wat een verhaal

over de klacht dat ging niet online misschien door dat ik was gewist.

je kan bellen wat je  wil maar de monteur en de jonge aan de telefoon hebben gelijk

geen antwoorden maar ze hebben wel gelijk

als er iets niet werkt vanaf december vorig jaar heb ik veel maanden voor niks betaald (vaste telefoon)

maar wat betreft de opzegging ik heb een mail gekregen dat ik gebeld zou worden omdat het binnen de contract periode valt, dus de gegevens zijn er wel hoor

het is echt heel slecht bij kpn een excuus en dat is het

nummer was gewist? kom op

en daar wil ik iemand over spreken maar niet een eerste lijn iemand maar iemand die een antwoord kan geven

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

En dit allemaal omdat je camera recorder niet meer bereikbaar was 😳

Was het niet een idee geweest om hier een topic te starten dan hebben wij als mede kpners je vast kunnen helpen.

volgens mij had ik dat gedaan

maar vertel hoe kan dat dan?

het werkt 18 maanden en dan een update en niks meer

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 7, 2026

Ik zeg niet dat ik zie staan dat je nummer gewist is ​@brammetje9665, ik geef aan dat ik zie staan dat het verzoek niet doorgevoerd kon worden omdat de klantgegevens die je in hebt gevuld bij het indienen van het opzegverzoek, niet overeen komen met de klantgegevens die wij in onze systemen hebben staan bij jouw abonnement. Hierdoor kon er geen goede verificatie door worden gevoerd en kon de opzegging niet worden afgerond. 
Bij mijn weten horen ze je dan inderdaad te bellen, dus ik begrijp niet helemaal wat daar mis is gegaan. Mijn advies om zelf zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, blijft staan. Er is geen snellere manier dan even met ons bellen, om de opzegging alsnog doorgevoerd te krijgen.