Skip to main content
Beantwoord

Bij overstap naar TV+ melding dat ik een Box 12 krijg, ik wil mijn Fritzbox behouden

• August 6, 2025
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Bij deze zit ik te overwegen om mijn TV abonnement om te zetten naar een TV+ abonnement.

Maar bij het wijzigen van mijn TV abonnement.

Krijg ik ook te horen dat ik automatisch een KPN box krijg toegestuurd.

Terwijl ik slechte  ervaringen heb met dat type modem.

Omdat de KPN boxen hele onstabiele modems zijn (regelmatig storingen hebben en defect raken).

Waar ik met een Fritzbox er totaal geen van mee heb.

Maar aangezien ik XS4ALL klant ben.

Is mijn vraag is: Kan ik mijn Fritzbox behouden als ik een TV+ Abonnement wil aanvragen?.

Beste antwoord door Berteman

De Fritz!Box is inderdaad stabieler en biedt meer mogelijkheden dan de Experia V10 of de Box 12, die standaard door kpn geleverd worden. Verder werkt de Fritz prima met TV van kpn.

Als XS4ALL klant heb de Fritz van hun in bruikleen. Na het vernieuwen van het abonnement met TV+, wordt je een ‘echte’ klant van kpn en krijg je daarom een kpn modem in bruikleen en moet de Fritz retour worden gestuurd. Bij kpn is het wel mogelijk een Fritzbox af te nemen voor minimaal 6 maanden à € 7.49 per maand. 

Of de huidige Fritz (tegen betaling) te behouden is, is misschien te regelen via de Klantenservice. Het beste lijkt me om de Klantenservice te contacteren. 

Het is natuurlijk ook mogelijk zelf een Fritzbox aan te schaffen en het kpn modem goed te bewaren omdat dat bij beëindiging van het abonnement retour naar kpn moet.

3 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 6, 2025

De Fritz!Box is inderdaad stabieler en biedt meer mogelijkheden dan de Experia V10 of de Box 12, die standaard door kpn geleverd worden. Verder werkt de Fritz prima met TV van kpn.

Als XS4ALL klant heb de Fritz van hun in bruikleen. Na het vernieuwen van het abonnement met TV+, wordt je een ‘echte’ klant van kpn en krijg je daarom een kpn modem in bruikleen en moet de Fritz retour worden gestuurd. Bij kpn is het wel mogelijk een Fritzbox af te nemen voor minimaal 6 maanden à € 7.49 per maand. 

Of de huidige Fritz (tegen betaling) te behouden is, is misschien te regelen via de Klantenservice. Het beste lijkt me om de Klantenservice te contacteren. 

Het is natuurlijk ook mogelijk zelf een Fritzbox aan te schaffen en het kpn modem goed te bewaren omdat dat bij beëindiging van het abonnement retour naar kpn moet.

Maar mocht de huidige Fritzbox die ik nu in bruikleen heb over een aantal jaren verouderd zijn en er geen updates meer voor zijn. 

Krijg ik dan wel een nieuwe Fritzbox?. Of word ik dan echt klant van KPN en moet ik die € 7,49 extra betalen?.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 6, 2025

Maar mocht de huidige Fritzbox die ik nu in bruikleen heb over een aantal jaren verouderd zijn en er geen updates meer voor zijn. 

Krijg ik dan wel een nieuwe Fritzbox?. Of word ik dan echt klant van KPN en moet ik die € 7,49 extra betalen?.

Ik denk dat niemand die vraag met zekerheid kan beantwoorden. Abonnementen en voorwaarden wijzigen vaak en of over een aantal jaren XS4ALL in de huidige vorm naast kpn nog bestaat, is ook koffiedik kijken. Waarschijnlijk is over een aantal jaren de Fritzbox bij kpn duurder geworden of misschien niet meer beschikbaar als extra optie. Misschien heeft kpn over een aantal jaren wel afscheid genomen van Sagemcom en is de Fritzbox (of een ander merk) het standaard modem.