Skip to main content
Beantwoord

BKR registratie staat op lopend, contract is al beëindigd

• August 16, 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Bij het nagaan van mijn gegevens bij BKR ontdekte ik dat, van een in 2024 beëindigd contract, de registratie nog altijd op lopend staat. Alle rekeningen zijn zover ik weet betaald, en ik ontvang geen brieven over een openstaande vordering. Via de klantenservice word ik niks wijzer en ik wil dit graag z.s.m oplossen i.v.m een aanstaande hypotheekaanvraag. 

Wat kan ik doen? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@DaphneB88 ,

Als het telefonisch niet is gelukt bij de klantenservice, dan kun je jouw vraag/klacht via de website indienen. Daarvoor is het klachtenformulier  beschikbaar. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Op dit platform wordt verder niets gedaan met dit soort meldingen.

4 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Een BKR registratie blijft altijd 5 jaar staan, ook al is deze volledig betaald. Als de KPN klantenservice aangeeft dat er geen facturen open staan, dan is dat (hopelijk) ook zo. Een hypotheekverstrekker zal alleen naar de relevante code's kijken, dus even informeren bij de verstrekker. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 16, 2025

Hallo ​@DaphneB88 ,

Als het telefonisch niet is gelukt bij de klantenservice, dan kun je jouw vraag/klacht via de website indienen. Daarvoor is het klachtenformulier  beschikbaar. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Op dit platform wordt verder niets gedaan met dit soort meldingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Dat de registratie 5 jaar blijft staan daar ben ik van op de hoogte. Het contract daarvoor staat er namelijk ook bij, maar deze staat wel op beëindigd. Degene die op lopend staat zou ook beëindigd moeten zijn aangezien dit contract in 2024 afgelopen is. De verstrekker geeft aan dat dit mogelijk voor problemen kan zorgen. De klantenservice kan verder niks voor mij betekenen zeggen ze. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Bedankt ​@Noordzee voor je antwoord. Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen welke stappen ik nog meer kan nemen om dit op te lossen. Ik ga het klachtenformulier invullen!