Skip to main content
Beantwoord

Dringende hulp nodig bij opzegging/omzetting naar prepaid – geen bevestiging ontvangen

• August 8, 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Hallo KPN,

Op 15 juli heb ik telefonisch mijn abonnement opgezegd en laten omzetten naar prepaid (nadat ik in een fysieke winkel was geweest waar ze dit niet voor mij konden doen). Tijdens dat telefoongesprek is mij bevestigd dat alles geregeld zou worden.

Sindsdien:

• Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen
  • In de KPN-app zie ik geen wijziging
  • Vandaag ontvang ik toch weer een factuur voor augustus

Ik woon momenteel in het buitenland (buiten Europa). Vanuit hier bellen naar Nederland brengt hoge kosten met zich mee, dus dat is voor mij eigenlijk geen optie.

Mijn vragen:

1. Kan iemand van KPN dit met spoed nakijken en bevestigen of de opzegging/omzetting goed is verwerkt?
  2. Is er een mogelijkheid om via chat met een medewerker te spreken (dus geen bot) of via bellen over wifi/een internetaansluiting, zodat ik geen hoge internationale belkosten maak?

Alvast heel erg bedankt voor de snelle hulp.

Met vriendelijke groet,

Stan

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Stan M. Welkom op de KPN Community! Hierboven geeft ​@Michel.uit.Arnhem wat belangrijke informatie over je opzegging en waarom er misschien ook nog geen man over boord is: 

Maar je zit bij een opzegging van een abonnement altijd vast aan een opzegtermijn van 1 maand, dus als je op 15 juli 2025 telefonisch hebt opgezegd (reguliere opzegging), eindigt je KPN abonnement pas op 14 augustus 2025 aanstaande.
Vanaf 15 augustus 2025 aanstaande zou dan je huidige 06-nummer omgezet zijn naar prepaid.
Dat verklaard ook dat je nu nog geen wijziging in je Mijn KPN App ziet, en dus nog een factuur ontvangt.

Maar voor de zekerheid zou ik sowieso even telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN, om te checken of je opzegging van 15 juli 2025 jongstleden goed is opgezegd.

Telefoonnummer vanuit het buitenland:

• Vanaf een mobiele telefoon: +31 - 612001200

De mail kan naar een verkeerd e-mailadres zijn gegaan of wellicht ging er iets mis met het versturen van de mail. Maar om er zeker van te zijn is het toch aan te raden contact te zoeken met onze helpdesk. Dat kan ook via Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en dan krijg je zo snel mogelijk een reactie.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Stan M 

Welkom op de community van KPN

Het ziet ernaar uit, dat de opzegging van je mobiele abonnement en het omzetten naar prepaid niet goed is gelukt of niet goed is doorgevoerd door de medewerker die je aan de telefoon hebt gesproken.

Want je krijgt dan vrij snel al de bevestiging van de opzegging per mail toegestuurd, en aangezien je die nog steeds niets hebt ontvangen (we leven nu al op 9 augustus 2025), weet ik vrijwel zeker dat je verzoek niet goed is verwerkt of is doorgevoerd.

Maar je zit bij een opzegging van een abonnement altijd vast aan een opzegtermijn van 1 maand, dus als je op 15 juli 2025 telefonisch hebt opgezegd (reguliere opzegging), eindigt je KPN abonnement pas op 14 augustus 2025 aanstaande.
Vanaf 15 augustus 2025 aanstaande zou dan je huidige 06-nummer omgezet zijn naar prepaid.
Dat verklaard ook dat je nu nog geen wijziging in je Mijn KPN App ziet, en dus nog een factuur ontvangt.

Maar voor de zekerheid zou ik sowieso even telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN, om te checken of je opzegging van 15 juli 2025 jongstleden goed is opgezegd.
Ook kun je dan vragen naar een bevestiging hiervan.

Opzeggingen van abonnementen verloopt via de telefonische klantenservice, ook in verband met verificatie, en helaas niet via de community van KPN.

Je zult dus toch even de telefoon ter hand moeten nemen.

• Vanaf een vaste telefoonlijn of telefooncel: 0031 - 612001200
  • Vanaf je eigen KPN abonnement: +31 - 612001200 ( 1,- euro per minuut)

De gesprekskosten zijn afhankelijk van de provider waarmee je belt, vanuit het land dat je belt buiten de EU.

Openingstijden klantenservice (Nederlandse tijd):

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Je kunt helaas niet chatten met een medewerker van KPN, omdat deze optie al een lange tijd niet meer beschikbaar is, er is alleen nog een chatbot.

En ook bij bellen via WiFi worden er gesprekskosten in rekening gebracht, dus het is dus niet kosteloos wat je misschien zou denken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@Stan M. Welkom op de KPN Community! Hierboven geeft ​@Michel.uit.Arnhem wat belangrijke informatie over je opzegging en waarom er misschien ook nog geen man over boord is: 

De mail kan naar een verkeerd e-mailadres zijn gegaan of wellicht ging er iets mis met het versturen van de mail. Maar om er zeker van te zijn is het toch aan te raden contact te zoeken met onze helpdesk. Dat kan ook via Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en dan krijg je zo snel mogelijk een reactie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 11, 2025

Dank voor jullie uitgebreide reacties en de aanvulling om het via Facebook of x te proberen. Dat ga ik nu doen! 

Hele fijne dag nog!