Skip to main content
Beantwoord

Dubbel abonnement beëindigen na samenwonen lukt niet

• September 28, 2026
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik en mijn partner wonen inmiddels 2 maanden samen, en volgens jullie eigen regels zouden we de dubbele aansluiting kostenloos kunnen beëindigen. Echter blijkt dit in de praktijk zo goed als onmogelijk te worden gemaakt, doordat er steeds weer nieuwe bewijsstukken worden gevraagd.

Ik heb inmiddels er mijn buik vol van, en als jullie op deze manier omgaan met trouwe klanten dan weet ik wel waar ik naar toe ga met mijn abonnement als het binnenkort afloopt.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@JvdPutten . Welkom hier.

Als je alle stappen hebt doorlopen en het verzoek met de juiste bewijsstukken indient, zou de datum waarop je het verzoek indient in principe als opzegdatum moeten gelden. Uiteraard geldt daarbij wel de normale opzegtermijn van één maand.

Je zou dan dus niet nog eens extra maanden moeten wachten op de beoordeling voordat de opzegtermijn ingaat. Mocht het in jouw situatie toch anders lopen, dan zou ik dat zeker nog even navragen bij KPN.

4 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 28, 2026

Ik ga er van uit ​@JvdPutten dat je alle stappen heb gevolgd van deze site: 

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen 

Zo ja, dan moet het met het overleggen van enkele bewijsstukken eenvoudig te doen zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 28, 2026

​@Berrie_Kaas , alle stappen zijn juist doorlopen. Maar er wordt bewust gerekt met de goedkeuring zodat je, incl. wettelijke maand opzegtermijn zometeen nog 3 maanden extra hebt betaald terwijl je ondertussen (bij kpn zichtbaar) geen diensten meer afneemt op het betreffende adres.

Het zou sportief zijn om dan met terugwerkende kracht vanaf je daadwerkelijk uitschrijving te rekenen.

JanD
Wijsgeer
  • September 28, 2026

Beste ​@JvdPutten het is: mijn partner en ik, nooit een zin met jezelf beginnen leer je op school.😎

Je kunt het beste een klacht indienen via onderstaand formulier:

Klachtenformulier

Dit forum is voor en door klanten en geen helpdesk van KPN.

Succes

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2026

Hoi ​@JvdPutten . Welkom hier.

Als je alle stappen hebt doorlopen en het verzoek met de juiste bewijsstukken indient, zou de datum waarop je het verzoek indient in principe als opzegdatum moeten gelden. Uiteraard geldt daarbij wel de normale opzegtermijn van één maand.

Je zou dan dus niet nog eens extra maanden moeten wachten op de beoordeling voordat de opzegtermijn ingaat. Mocht het in jouw situatie toch anders lopen, dan zou ik dat zeker nog even navragen bij KPN.