Skip to main content
Vraag

Dubbel betaald voor nieuw en oud abonnement

• May 4, 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement niet verlengd maar een nieuw abonnement afgesloten. Inmiddels ben ik getrouwd dus op mijn nieuwe naam afgesloten. Mijn oude abonnement zou daarmee opgezegd worden. Dit is niet gebeurt. Kortsluiting omdat mijn naam anders is. Eel 2x gebeld door Kpn maar er wordt opgegooid zodra ik opneem. Nu heb ik dus maart voor mijn oude abonnement betaald en voor mijn nieuwe abonnement. Ik heb hierover al 2x gebeld en zou in orde gemaakt worden. Niets gehoord en als ik bel word ik afgekapt dat ik maar moet afwachten. Maar er gebeurt niets. Ik heb het gestorneert en dan kan er ineens wel gereageerd worden dat als ik het niet snel overmaak ik afgesloten wordt. Nou gek dat dan wel ineens het oude en nieuwe abonnement gematched kunnen worden. Ik ben hier heel boos over en kan er niets tegen doen. Zo ontzettend onprofessioneel en onaardig dit. Wat nu te doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 4, 2025

Gaat het om mobiel of een thuis abonnement?

verder is het niet de bedoeling om een abonnement opnieuw aan te vragen in plaats van verlengen. Dat dat niet lekker loopt kan ik prima geloven. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in onze community ​@Jongerden-Willemsen. Wat rot deze situatie.

Het is inderdaad niet gebruikelijk en ook gewoonlijk niet de bedoeling dat er een nieuw abonnement wordt aangevraagd, in plaats van dat er verlengd wordt. Het gaat om hetzelfde adres, neem ik aan? Dat kan inderdaad voor moeilijkheden zorgen met de abonnementen en ik durf ook niet uit te sluiten dat je niet (even) zonder verbinding komt te zitten. Om al dit soort redenen raden we het gewoonlijk af. 

Mijn advies zou inderdaad ook niet zijn om facturen niet te betalen; omdat er dan rekeningen open blijven staan in de systemen. Dat kan vervolgens voor meer problemen zorgen, zoals inderdaad dat je daardoor uiteindelijk afgesloten kunt worden, dus dat helpt je ook zeker niet de goede kant op.

Onze collega's van de afdeling die de opzeggingen in orde maken, kunnen je verder helpen wat het oude abonnement betreft. Dit kunnen we hier via de community helaas niet regelen of aanpassen. Wat je het beste kunt doen is een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, heeft meteen je gegevens bij de hand en helpt je verder om het recht te zetten.

Gaat het om mobiel of een thuis abonnement?

verder is het niet de bedoeling om een abonnement opnieuw aan te vragen in plaats van verlengen. Dat dat niet lekker loopt kan ik prima geloven. 

Tv en internet. Sowieso komt je abonnement te vervallen als er een nieuw abonnement afgesloten wordt op hetzelfde adres lijkt mij. En raar dat ze je gaan bellen en dan elke keer ophangen. Ook is een telefoonnummer van KPN is niet makkelijk te vinden. 

Hi en welkom in onze community ​@Jongerden-Willemsen. Wat rot deze situatie.

Het is inderdaad niet gebruikelijk en ook gewoonlijk niet de bedoeling dat er een nieuw abonnement wordt aangevraagd, in plaats van dat er verlengd wordt. Het gaat om hetzelfde adres, neem ik aan? Dat kan inderdaad voor moeilijkheden zorgen met de abonnementen en ik durf ook niet uit te sluiten dat je niet (even) zonder verbinding komt te zitten. Om al dit soort redenen raden we het gewoonlijk af. 

Mijn advies zou inderdaad ook niet zijn om facturen niet te betalen; omdat er dan rekeningen open blijven staan in de systemen. Dat kan vervolgens voor meer problemen zorgen, zoals inderdaad dat je daardoor uiteindelijk afgesloten kunt worden, dus dat helpt je ook zeker niet de goede kant op.

Onze collega's van de afdeling die de opzeggingen in orde maken, kunnen je verder helpen wat het oude abonnement betreft. Dit kunnen we hier via de community helaas niet regelen of aanpassen. Wat je het beste kunt doen is een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, heeft meteen je gegevens bij de hand en helpt je verder om het recht te zetten.

Bedankt voor je reactie. Nou ik kan nergens een belafspraak vinden. Kom continue op log in en bekijk dit of doe dat. En als ze zelf bellen hangen ze op 9f krijg je gek muziekje. Totaal niet klantvriendelijk. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 7, 2025

Beste ​@Jongerden-Willemsen zie onderstaande link voor de belafspraak:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community