Skip to main content
Beantwoord

E-mail van KPN Zakelijk ontvangen: Jouw WK gids

• June 10, 2026
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb een e-mail ontvangen met als onderwerp 'Jouw WK gids'. De afzender is KPN Zakelijk (zakelijk@campagnes.kpn.com). De mail zou een speciale WK-editie van de nieuwsbrief zijn, en ziet er qua layout ook uit als een KPN-nieuwsbrief.

Ik ben echter geen klant van KPN Zakelijk, maar een gewone particuliere klant van KPN.

Mijn vraag is of deze e-mail inderdaad van KPN afkomstig is, of dat dit een phisingmail is?

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Een hele goedemiddag,

Dank voor het openen van dit ​@Piet van der Vooren en voor jullie oplettendheid!
Ik snap goed dat dit vragen oproept, zeker omdat de e-mail afkomstig lijkt te zijn van KPN Zakelijk terwijl je een particuliere klant bent.

Ik kan bevestigen dat deze e-mail legitiem is en daadwerkelijk door KPN is verstuurd. Het gaat om een speciale editie van de TV & Entertainment KPN nieuwsbrief met informatie over het WK voor klanten met KPN TV.
Het afzenderadres is in dit geval helaas niet helemaal juist gekozen, waardoor de e-mail van KPN Zakelijk lijkt te komen. De inhoud van de e-mail is echter wel bedoeld voor particuliere KPN-klanten. Excuses voor de verwarring die dit heeft veroorzaakt.

Heb ik ook ontvangen, is ook niet af te melden.

Wil je dergelijke nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Dan kun je jouw voorkeuren aanpassen via de MijnKPN App:

• Log in op MijnKPN
  • Ga naar Profiel (rechtsboven)
  • Kies Privacy-voorkeuren
  • Ga naar Privacy en personalisatie
  • Hier kun je per abonnement aangeven welke communicatie je wel of niet wilt ontvangen

Hopelijk neemt dit de twijfel weg. Mochten er nog vragen hebben, laat het gerust weten!

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 10, 2026

Hallo ​@Piet van der Vooren ,

Die e-mail is gewoon van KPN. Het is geen phishingmail. Zelf heb ik die e-mail ook ontvangen. Zolang een e-mailadres eindigt op kpn.com, dan zit het wel goed. 

Het is wel apart dat KPN dit keer een ander afzendadres heeft gehanteerd. 

• June 10, 2026

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • June 11, 2026

Een hele goedemiddag,

Dank voor het openen van dit ​@Piet van der Vooren en voor jullie oplettendheid!
Ik snap goed dat dit vragen oproept, zeker omdat de e-mail afkomstig lijkt te zijn van KPN Zakelijk terwijl je een particuliere klant bent.

Ik kan bevestigen dat deze e-mail legitiem is en daadwerkelijk door KPN is verstuurd. Het gaat om een speciale editie van de TV & Entertainment KPN nieuwsbrief met informatie over het WK voor klanten met KPN TV.
Het afzenderadres is in dit geval helaas niet helemaal juist gekozen, waardoor de e-mail van KPN Zakelijk lijkt te komen. De inhoud van de e-mail is echter wel bedoeld voor particuliere KPN-klanten. Excuses voor de verwarring die dit heeft veroorzaakt.

Wil je dergelijke nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Dan kun je jouw voorkeuren aanpassen via de MijnKPN App:

• Log in op MijnKPN
  • Ga naar Profiel (rechtsboven)
  • Kies Privacy-voorkeuren
  • Ga naar Privacy en personalisatie
  • Hier kun je per abonnement aangeven welke communicatie je wel of niet wilt ontvangen

Hopelijk neemt dit de twijfel weg. Mochten er nog vragen hebben, laat het gerust weten!

• June 11, 2026

Beste ​@Shyrin van KPN ,

ik weet hoe het werkt, maar om de verwarring compleet te maken, ik heb óók een abo op de zakelijke nieuwsbrieven, welke je onderaan de mail atijd af kunt zeggen en in deze mail dus niet mogelijk😎

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 11, 2026

Op mijn Outlook e-mailadres en Outlook app kwam die e-mail in de map ongewenste e-mail terecht. Ik heb er niks mee gedaan en direct verwijderd.