Skip to main content
Beantwoord

E-mailadres dat ik verwijderd heb, kan nu niet meer worden aangemaakt

• January 21, 2026
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Goedemorgen,

Vandaag heb ik geprobeerd om een mailadres onder mijn hoofd adres te verplaatsen naar een compleet nieuwe email alias, ik heb deze eerst verwijderd van mijn hoofd adres.

Bij het opnieuw aanmaken van deze krijg ik de melding dat het opgegeven emailadres niet beschikbaar is.

Hoe kan ik dit oplossen?

MVG

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Dreamload, welkom op de KPN Community. Er zit nog een reservering op het door jou verwijderde e-mailadres. Dat voorkomt dan nu dat jij of een ander dat e-mailadres nu direct weer kan aanmaken. De collega's van de klantenservice kunnen deze reservering er af halen. 
Als jij een belafspraak maakt, kun je straks het e-maialdres als extra e-mailaccount gaan gebruiken! 

4 reacties

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Beste ​@Dreamload dat adres staat in de reserve en kan alleen door KPN worden vrijgegeven.

Even bellen met 0800 0402 en na vrijgave kun je het adres weer beheren.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2026

Hallo ​@Dreamload, welkom op de KPN Community. Er zit nog een reservering op het door jou verwijderde e-mailadres. Dat voorkomt dan nu dat jij of een ander dat e-mailadres nu direct weer kan aanmaken. De collega's van de klantenservice kunnen deze reservering er af halen. 
Als jij een belafspraak maakt, kun je straks het e-maialdres als extra e-mailaccount gaan gebruiken! 

JanD
Superuser
  • January 23, 2026

Dat schreef ik eerder dus ook ​@Jeroen van KPN 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Hartelijk dank voor jullie hulp, het probleem is opgelost.

Een ieder wens ik alvast een goed weekend.

Met vriendelijke groet,

Dreamload.