Skip to main content

Ik kreeg factuur via XS4ALL KPN Internet van een bedrag € 87,98 toegestuurd maar is al op 8 oktober opgezegd via Ziggo en op 12 november geinstalleerd. Jullie zagen al dat internet is gestopt en kreeg mededeling om producten terug te sturen, en 19 november tot zover hebben jullie ontvangen.

Echter kreeg ik factuur om dit vooruit te betalen terwijl al ruim van te voren zijn opgezegd en moest ik die betalen?

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik kreeg factuur via XS4ALL KPN Internet van een bedrag € 87,98 toegestuurd maar is al op 8 oktober opgezegd via Ziggo en op 12 november geinstalleerd. Jullie zagen al dat internet is gestopt en kreeg mededeling om producten terug te sturen, en 19 november tot zover hebben jullie ontvangen.

Echter kreeg ik factuur om dit vooruit te betalen terwijl al ruim van te voren zijn opgezegd en moest ik die betalen?

Beste ​@Beatrix Scheepbouwer dit kan best een slotfactuur zijn. Je betaalt immers je vaste kosten, zoals abonnement, altijd vooraf en de variabele kosten, achteraf gemaakte kosten dus, achteraf.

Het teveel of te weinig betaalde wordt met die slotfactuur verrekend en moet je bijbetalen of krijg je geld terug.

Zie ook onderstaande link:

Succes.

Het kan inderdaad de slotfactuur zijn, zoals ​@JanD aangeeft. Maar het kan ook nog een reguliere factuur zijn, ​@Beatrix Scheepbouwer.

Dit komt omdat het systeem dat de facturen verstuurt geen rekening houdt met toekomstige veranderingen. Ons systeem kijkt eerst namelijk alleen naar de status van jouw abonnement op de dag dat de factuur aangemaakt wordt. Dus als jij de factuur op 11 november krijgt en jouw abonnement bij KPN op 12 november stopt, dan krijg je nog wel een factuur voor een hele maand. Ons systeem ziet namelijk dat jouw abonnement op 11 november nog actief is.

Volgende maand kijkt het systeem opnieuw naar de status van jouw abonnement en zal dan zien dat deze is opgezegd. Het systeem kijkt dan ook naar wanneer het abonnement gestopt is. En daarna rekent het systeem uit hoeveel dagen jij betaalt hebt, terwijl het abonnement al niet meer actief was. Dit geld krijg je dan van ons terug. Dit doen wij met de slotfactuur. Dit is de laatste factuur die je van ons krijgt na opzeggen.

Meer informatie over jouw factuur bij opzegging, lees je hier: KPN Factuur bij opzegging.

Reageer