Skip to main content
Vraag

Facturatie onduidelijk na gratis proefperiode Prime via KPN

• October 6, 2026
  • 1 reactie
  • 42 keer bekeken

Via KPN had ik destijds 3 maanden gratis Prime Video. Na afloop van deze gratis periode kon ik de Prime Video-app niet meer gebruiken en had ik op mijn tv geen toegang meer tot de content. Bij de betreffende content wordt een geel slotje weergegeven en krijg ik de indruk dat ik hiervoor opnieuw moet betalen.

Na de gratis periode werd Prime Video ook niet meer op mijn KPN-factuur vermeld. Ik ging er daarom vanuit dat het abonnement was beëindigd.

Na wat verder onderzoek zie ik nu dat Prime Video achteraf factureert, terwijl KPN de kosten vooraf op de factuur in rekening brengt. Dat maakt het nogal verwarrend. Wat ik aanvankelijk op basis van mijn KPN-facturen dacht — namelijk dat Prime Video niet meer werd gefactureerd — blijkt achteraf dus niet te kloppen.

Het vreemde is echter dat Prime Video nu wel op mijn KPN-factuur wordt gefactureerd, terwijl ik de dienst niet kan gebruiken. Op mijn tv worden bij de content nog steeds de gele slotjes weergegeven en heb ik geen toegang. Voor zover ik weet heb ik Prime Video na de gratis periode ook niet opnieuw geactiveerd of aangezet.

Kan iemand van KPN uitleggen hoe het kan dat Prime Video nu weer wordt gefactureerd, terwijl ik geen toegang heb tot de dienst en deze niet opnieuw heb geactiveerd?

Ik hoor graag hoe dit precies zit en, als er inderdaad iets fout is gegaan, hoe de hiervoor in rekening gebrachte kosten kunnen worden gecorrigeerd.

Alvast bedankt!

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Joooooooc, welkom op onze community, als het goed is betaal je deze diensten gewoon vooraf.

Het is wel zo dat als je het opzegt terwijl er nog een korting loopt er op de volgende factuur een negatieve regel staat waarmee je de kosten van de streamingdienst terugkrijgt en een positieve regel waarmee je de korting voor die periode terugbetaalt. 

Â