Skip to main content
Beantwoord

Factuur als PDF ontvangen bij KPN

• August 7, 2025
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik wil heel simpel mijn factuur als PDF bijlage ontvangen. 

Wat ik heb geprobeerd:

Bij KPN. Antwoord staat niet op de portals van KPN

Binnen MijnKPN account zoeken. Daar staat het antwoord niet

Telefoonnummer zoeken voor hulp. KPN heeft zorgvuldig het belnummer verwijderd van alle kanalen

Zoeken bij google. Toen kwam ik op fora. Daar stond 0800-0402. Die heb ik gebeld. Nu staat het weer aan

Let op: KPN zet de feature ook automatisch weer uit dus dan moet je nog een keer bellen. Het kan dus wel maar KPN zorgt er eigenlijk zelf voor dat je ze blijft bellen terwijl ze dat niet willen :-)

Beste antwoord door JanD

Ik hoop dat iemand van KPN kleinzakelijk dit leest en dit een optie maakt die een (klein)zakelijke gebruiker gewoon in zijn profiel kan aanvinken. Desnoods met de optie op ‘uit’ als standaard. Veilig en gebruikersvriendelijk

Beste ​@MustangP dit forum is geen klantenservice van KPN, maar voor en door klanten onder toezicht van een moderatieteam.

Als je een kleinzakelijk abo hebt kun je het beste via 0800 0403 contact opnemen met de zakelijke klantenservice van KPN

Succes.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Uiteindelijk gaat de mogelijkheid, pdf in e-mail, er wel uit.

Je kunt de factuur dan alleen nog downloaden vanuit MijnKPN. 

Voor mij ook omslachtig om 'm in m'n (kpn) cloud op te slaan.

En als extraatje nog even dit:

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 7, 2025

KPN is al heel lang geleden gestopt met het meesturen van de factuur als bijlage bij de mail, KPN geeft als (drog)reden op: veiligheid.

Je kunt de factuur downloaiden als PDF in MijnKPN.

Dat gaat ook niet meer veranderen.

Dus wat de KPN helpdesk nu voor jouw gedaan heeft kan en mag eigenlijk niet (meer).

Voor zolang het duurt heb je massel.

@MustangP 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2025

Hallo ​@MustangP ,

KPN faciliteert dat niet meer.

Wil je jouw factuur toch in jouw mailbox hebben? 

Ga naar Mijn KPN.

Download daar jouw factuur.  

En stuur die in de bijlage naar jouw eigen e-mailadres. 

Dat kan handig zijn als je facturen voor altijd wilt bewaren in jouw mailbox. Op dit moment kan ik in MijnKPN de facturen terugzien tot februari 2023. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Bedankt voor de reacties. Misschien goed om toe te voegen, dit gaat om een kleinzakelijk account. Ik wil de pdf per email ontvangen zodat ik hem automatisch kan doorsturen naar mijn accounting software. Zo werkt het met vrijwel al onze leveranciers. Eerst inloggen in mijnkpn werkt voor consumenten misschien maar voor (klein)zakelijk totaal niet. Alle ondernemers en zzp-ers in Nederlands zullen er hetzelfde over denken.

Kleinzakelijke klanten draaien binnen KPN op het consumenten platform. Daar is verandering gemaakt om consumenten berscherming redenen. Als bedrijf(je) kan je nog steeds de pdf per email aanvragen alleen moet je dus bellen. En helaas werkt het some niet meer en moet je dus opnieuw bellen. 
Ik hoop dat iemand van KPN kleinzakelijk dit leest en dit een optie maakt die een (klein)zakelijke gebruiker gewoon in zijn profiel kan aanvinken. Desnoods met de optie op ‘uit’ als standaard. Veilig en gebruikersvriendelijk

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Beste ​@MustangP dit forum is geen klantenservice van KPN, maar voor en door klanten onder toezicht van een moderatieteam.

Als je een kleinzakelijk abo hebt kun je het beste via 0800 0403 contact opnemen met de zakelijke klantenservice van KPN

Succes.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@MustangP, ik zie dat je hier in je topic al de goede kant op gewezen bent. Dankjewel voor het aankaarten van de feedback.

Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent met de informatie en suggesties hierboven. Kom je er niet uit, dan kan onze klantenservice je verder helpen.

• August 11, 2025

Ik vind het ook verschrikkelijk irritant dat de factuur niet als bijlage komt. Hier hebben we ook een bedrijf. En alle facturen komen gewoon via de email als bijlage. 

Het is dat KPN een automatische afschrijving heeft. Anders hadden ze elke maand een betalingsherinnering kunnen sturen.