Skip to main content
Beantwoord

Factuur juli 2026 fors verhoogd?

• July 27, 2026
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heeft iemand de prijzen bij KPN glasvezel internet + tv de afgelopen tijd ook fors zien stijgen? In vergelijking met andere aanbieders zou ik op dit moment 20 euro per maand goedkoper uit zijn. Gelukkig loopt mijn contract nog slechts 4 maanden na de nieuwe stijging van juli met 1,69 per maand. Die 6,76 extra mogen ze hebben ( zeg maar een kleine 15 piek in gulden tijdperk ). Over 4 maandjes lekker naar een ander.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Beavistwo ,

Dan betaal jij nu een kleine 53 euro voor jouw internetabonnement. 

Dat kan ook bij KPN een stuk goedkoper! 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+.   

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nog niet hebt. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Voor bv 200 Mbit/s ga je dan 45,00 betalen. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 27, 2026

Hallo ​@Beavistwo ,

Dan betaal jij nu een kleine 53 euro voor jouw internetabonnement. 

Dat kan ook bij KPN een stuk goedkoper! 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+.   

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nog niet hebt. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Voor bv 200 Mbit/s ga je dan 45,00 betalen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Beavistwo,

Jammer dat je jouw huidige abonnement als veel te duur ervaart! Ik zie dat Noordzee je al aan heeft geraden om je huidige abonnement even goed onder de loep te nemen. Het kan zijn dat je al een wat ouder abonnement hebt, en dat een wijziging naar een actueel abonnement maandelijks toch wat scheelt 😊Mocht je de mogelijkheden graag willen bespreken met 1 van mijn collega’s dan wil ik even benoemen dat dit online kan via Facebook messenger, InstagramX.com en Bluesky, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2026

Nou Maja, ik weet niet wat jij goedkoop vindt, 59,81 per maand ( 720 euro per jaar ), voor het minimale pakket tv zenders en minimaal internet snelheid vind ik absurd. Nu snap ik dat je niet vanuit de jaren 1960 komt, waar in die tijden enig redelijke tarieven werden gehanteerd. Maar Maja, je mag best je manager of ceo of directeur laten weten die aan de zuid franse kust zitten en miljoenen binnenharken ik deze prijs voor mij alleen al rigoureus en absorbitant vindt. Buiten proporties. Bij ziggo ben ik al bijna 30 euro per maand goedkoper uit . Bij andere glasvezel aanbieders idemdito. Puur de honger van ceo, directeuren en aandeelhouders die dit soort prijzen hanteren. Ik kan ze 1 ding zeggen. 0 wordt het van mij uit vanaf december. En ik hoop eigenlijk vanuit vele andere ook, want deze bedragen slaan echt nergens meer op. Vroeger betaalde te kijk en luistergeld, dat was 43 gulden ( 20 euro ) per JAAR !  daar kon je alle zenders van toentertijd en radio van ontvangen. dus zeg 1,90 euro per maand. Dat is nu 30 keer over de kop gegaan door graaiers. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Goedkoper dan 57,75 (45,00 + 12,75) gaat het niet worden. Ook bij andere providers ga je een flink bedrag betalen na afloop van de kortingsperiode. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2026

"Ook bij andere providers ga je een flink bedrag betalen na afloop van de kortingsperiode.”

Dan wordt het tijd dat net zoals in de jaren zestig / zeventig zoals Veronica dat deed, en nu zoals 50+ mobiel dat doet die harkgrage graaiers tegengaat.

Voorbeeld : Bij KPN betaalde ik voor mijn mobiel abonnement per maand 18 euro !.

Jaar in jaar uit gedaan ( en soms vele euro's meer ).

Miniem abonnement, je hoefde maar 2 sms meer te versturen en de bedragen vlogen de pan uit.

Nu bij 50+ mobiel, slechts 3,22 per maand ( zit er al een jaar ) , gaat deze maand SLECHTS naar 7,22 ( volgens contract. Onbebeperkt bellen, onbeperkt sms. Bij KPN was ik al lang financieel failliet geweest, had de directeur nog een extra drankje genomen en zich rot gelachen. 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2026

Laat KPN zelf maar eens komen met een flinke verlaging Maja, als antwoordt op jouw bericht. Nooit iets vanuit een bedrijf of ( medemens ) doen, nee, eerst afwachten wat die persoontjes waar je de portomonaie van leeg kunt kloppen uitharken, totdat ze enigsinds tegenstribbelen en dan pas met zeer summiere middelen en opnieuw mooie beloften proberen alsnog zoveel geld binnen te harken. KPN is er een voorbeeld van, wat dat betreft staan ze bij mij op nummer 1.

Geef mensen ( en dat is dan uiteraard richting de zuid franse ceo, directeur en top managers ) eens een echt voordeel. In holland noemen ze dat niet lullen maar poetsen. 60 euro nu per maand, over vier maanden wordt het voor mij 26 euro. Kweet niet of jij verschil ziet?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 7, 2026

Wij zullen niet met een verlaging gaan komen ​@Beavistwo, wij passen onze prijzen aan in lijn met de inflatiecorrectie en dat is omdat onze kosten ook stijgen. Ik zie je meermaals situaties uit lang vervlogen decennia benoemen en dat is niet representatief voor het heden.

Je bent uiteraard volledig vrij om voor een andere aanbieder te kiezen, als dat beter bij je portemonnee past 🙂

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • August 7, 2026

Gewoon overstappen ​@Beavistwo 👍