Skip to main content
Beantwoord

Factuur komt niet overeen met gemaakte afspraken

• February 12, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik kom vandaag toch de conclusie dat ik in hetzelfde schuitje zit, online verlengd voor een bedrag van ca. € 55 á € 60 per maand, excl. eventuele streamingdiensten. In de mail de zeer onduidelijke bedragen en nu, 2 maanden later alsnog een hoge rekening, want tóch geen korting zoals eerder vermeld op de site. En ja, u bent nu te laat met het annuleren, want de 14 dagen bedenktijd zijn verlopen…

Meteen opgezegd, helaas duurt deze sh*t nog tot eind van dit jaar, maar daarna kom ik nooit meer terug bij KPN.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Denise van KPN

Als ik het goed begrijp, heb jij een bevestiging gekregen waarop zowel de nieuwe als de oude korting staan. Waardoor het lijkt alsof je meer korting krijgt, dan je daadwerkelijk krijgt. Terwijl in werkelijkheid de oude korting aan zijn einde komt of is gekomen. Dit signaal herkennen we, inderdaad. We begrijpen ook dat dit niet duidelijk genoeg is.  In sommige gevallen kan dit de indruk wekken dat de korting die je al bijna 12 maanden hebt gehad, opnieuw voor 12 maanden zal gelden, maar dat is dus niet juist. Intern zijn we druk bezig om hier een verbeterslag in te maken dus er wordt aan gewerkt.

Nu snap ik ook dat je hier op dit moment niets meer aan hebt. Ik kan er alleen niets aan veranderen. De verlenging kunnen we alleen annulering binnen de eerste 14 dagen na de ingang van het nieuwe abonnement. Ik begrijp uit jouw bericht dat het inmiddels 2 maanden geleden is dat je verlengd hebt, dus dit zal niet meer gaan. Ik kan je ook niet alsnog extra korting bieden. Je krijgt wel de korting die je is geboden voor het komende jaar. Alleen dacht je meer te krijgen door de onduidelijke bevestiging. Het enige wat ik kan doen, is mijn excuses aanbieden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Als ik het goed begrijp, heb jij een bevestiging gekregen waarop zowel de nieuwe als de oude korting staan. Waardoor het lijkt alsof je meer korting krijgt, dan je daadwerkelijk krijgt. Terwijl in werkelijkheid de oude korting aan zijn einde komt of is gekomen. Dit signaal herkennen we, inderdaad. We begrijpen ook dat dit niet duidelijk genoeg is.  In sommige gevallen kan dit de indruk wekken dat de korting die je al bijna 12 maanden hebt gehad, opnieuw voor 12 maanden zal gelden, maar dat is dus niet juist. Intern zijn we druk bezig om hier een verbeterslag in te maken dus er wordt aan gewerkt.

Nu snap ik ook dat je hier op dit moment niets meer aan hebt. Ik kan er alleen niets aan veranderen. De verlenging kunnen we alleen annulering binnen de eerste 14 dagen na de ingang van het nieuwe abonnement. Ik begrijp uit jouw bericht dat het inmiddels 2 maanden geleden is dat je verlengd hebt, dus dit zal niet meer gaan. Ik kan je ook niet alsnog extra korting bieden. Je krijgt wel de korting die je is geboden voor het komende jaar. Alleen dacht je meer te krijgen door de onduidelijke bevestiging. Het enige wat ik kan doen, is mijn excuses aanbieden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2025

Hou toch op, bij het online verlengen tonen jullie bewust lopende en/of (zo goed als) verlopen kortingen die je daarna ‘toevoegt’ aan je winkelmandje, net zoals hier: Factuurbedrag veel hoger dan abonnement bedrag | KPN Community, om de indruk te geven dat je meer korting krijgt dan dat je daadwerkelijk krijgt. En dat deze prijs daarna toevallig overeenkomt met het dikgedrukte bedrag in je bevestiging, terwijl deze veel kortingen allang verlopen zijn, is niet per ongeluk onduidelijk.

Melding gemaakt bij de ACM van deze praktijken, succes d'r mee en na december tot nooit meer ziens.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

In het winkelmandje krijg je nu inderdaad de indruk dat je meer korting krijgt dan je daadwerkelijk krijgt. Maar dit doen we absoluut niet bewust. Er wordt gewerkt aan een oplossing zodat dit in de toekomst duidelijker is en het niet pas te zien is op de bevestiging. Hoe dan ook blijft het wel altijd zaak om de bevestiging goed te controleren en meteen aan de bel te trekken als er iets niet klopt. Alleen dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken.