Skip to main content

Factuur maart 2025 per ongeluk dubbel betaald

• April 22, 2025
  • 12 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb per ongeluk de openstaande factuur van maart 2025 dubbel betaald via mijn kpn omdat er na de eerste betaling geen vinkje van betaald achter de factuur stond. Maar het is wel twee keer afgeschreven van mijn rekening (ik heb screenshots er van)

April 25, 2025

Als het minder dan twee weken geleden is dan hoeft u niet te bellen. KPN heeft een geautomatiseerd systeem welke dubbele betalingen herkend en deze terug boekt. Dit zegt onze chatbot ook:

Indien het wel langer dan twee weken is zou ik vooral opnieuw bellen zoals Sanne ook al aangeeft.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 22, 2025

Dag ​@Claudia1982 dat kan iedereen een keer gebeuren. Je kunt er vanuit gaan dat het teveel betaalde bedrag automatisch wordt teruggestort. Kan even duren. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2025

De klantenservice gebeld en zij zien maar 1 betaling staan maar ik heb bewijs van een dubbele betaling maar word niets mee gedaan

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2025

Beste ​@Claudia1982 betaal je niet via automatische incasso dan???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2025

Die was mislukt dus moest het zelf betalen via de kpn app. Vanmorgen gedaan en netjes afgerond maar hij bleef open staan in de app. Dus bij de klantenservice zeiden ze nog een keer doen, netjes gedaan en toen stond hij niet meer open maar hij is dus wel twee keer afgeschreven dus wil 1 betaling terug

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 22, 2025

De verwerking van een handmatige betaling is een dag of 10. Is het al zo lang geleden dat je betaald hebt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2025

Het is geen handmatige betaling maar per ideal via de kpn app. Die van vanmiddag was zichtbaar maar de eerste dus niet terwijl ik bewijs heb dat het twee keer betaald is

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Claudia1982 en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 

Als het geld op dit moment nog niet terug is en je hebt beiden inderdaad via iDeal betaald, dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken hierover. Hopelijk kan mijn collega de betaling nu wel vinden.
Houd je bankafschriften met het betaalkenmerk bij de hand, hopelijk is de betaling dan snel terug te traceren en is je geld ook snel weer terug. 🙂

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 25, 2025

Als het minder dan twee weken geleden is dan hoeft u niet te bellen. KPN heeft een geautomatiseerd systeem welke dubbele betalingen herkend en deze terug boekt. Dit zegt onze chatbot ook:

Indien het wel langer dan twee weken is zou ik vooral opnieuw bellen zoals Sanne ook al aangeeft.

Hier ook teveel betaald. Eerst kreeg ik een mail met een iDeal link van 112,75. Deze direct betaald want ik dacht ik zal vast iets over het hoofd hebben gezien. Vervolgens keek ik op mijn kpn app. Hier kon ik dit bedrag niet terugvinden maar stond er alsnog een bedrag open van 47,55 deze heb ik met de iDeal link ook betaald.. vervolgens stond er nog steeds dat er 47,55 open stond.. wederom heb ik deze weer betaald.. en nu staat er nog steeds dit bedrag open via de mail maar via de mijn kpn app niet. Maar ook weer kan ik deze bedragen niet terugvinden tussen mijn facturen en staat er dat alles betaald is. Wel staat bij de omschrijvingen van alle 3 de iDeal betalingen dezelfde factuurnummer. Dus ik heb nu in totaal 207,85 betaald voor deze maand. Ik denk niet dat dit klopt voor mijn mobiele abonnement. Krijg ik dit bedrag vanzelf weer terug? Of moet ik even bellen? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 26, 2025

KPN stuurt al het teveel betaalde geld terug maar de rekening waar dit vandaan komt tenzij u een betaalachterstand heeft. Dan wordt het verrekend met openstaande facturen. In uw geval klinkt het of dit niet zo is dus zult u het bedrag gewoon terug krijgen binnen twee weken. De klantenservice kan dit niet versnellen.

Dankuwel voor uw antwoord! Nee er is geen achterstand. Dus dan zal ik eerst maar even de 2 weken afwachten! Groetjes 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 26, 2025

Dankuwel voor uw antwoord! Nee er is geen achterstand. Dus dan zal ik eerst maar even de 2 weken afwachten! Groetjes 

Betaal je nooit via automatische incasso dan, dat is min of meer standaard methode en voorwaarde bij KPN? ​@KimberlyvdBerg 

Â