Tot mijn ontsteltenis ontvang ik een factuur voor monteurskosten. Dit is zeer onterecht en ik voel mij echt bedonderd.
Deze zomer is glasvezel aangelegd. Omdat er veel tegels niet goed waren teruggelegd en er veel klachten waren, kwam een medewerkster van KPN aan de deur (haar naam staat onderaan op deze factuur), met een aanbod dat ik geen aansluitingskosten hoef te betalen en er een gratis monteur zou komen om het te installeren. Ik heb het nog gevraagd voor de zekerheid aan het eind van het gesprek en zij verzekerde mij dat het gratis was en ik gebeld zou worden voor een monteursafspraak.
Deze monteur kwam 12-09-2022 bij mij. Hij zei dat hij opdracht had gekregen alles aan te sluiten. Ik weet niet wie die opdracht gegeven heeft. Ik in ieder geval niet dus ik ging ervan uit dat het bij de aanbieding hoorde. Ik had wel een extra wifiversterker van € 50,- nodig. Dat is mij overigens ook niet verteld dat je voor elke tv ontvanger een wifiversterker nodig hebt. Ik had wel de aanbieding genomen van 2 gratis wifiversterkers maar 3 tv ontvangers dus ik ging akkoord met de extra wifiversterker van € 50,-. Hij heeft het geen enkele keer gehad over overige kosten. Hij was erg lang bezig en nam echt zijn tijd. Toen hij klaar was, liet hij mij voor akkoord tekenen zonder dat ik ook maar iets kon zien over kosten. Hij zei ik heb alleen nog ff je handtekening nodig. Dat gebeurd vaak om te bevestigen dat er iemand geweest is.
Ik heb navraag gedaan in de buurt en bij iedereen is het gewoon netjes gratis geïnstalleerd volgens afspraak. Ik weiger dan ook om monteurskosten te betalen omdat dit niet de afspraak was. Ik ben als nieuwe klant meteen voor de gek gehouden en normaal gesproken zou ik direct alles opgezegd hebben was het niet dat ik uiteindelijk, als dat wel volgens afspraak verloopt, meer bespaar dan met Ziggo. Maar dit is wel een hele dure overstap wat ik absoluut niet kan en wil betalen simpelweg omdat dit niet is afgesproken en ik hier niet van op de hoogte gesteld ben. Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig! Ik eis derhalve dat deze monteurskosten gecrediteerd worden.
Alvast bedankt.