Skip to main content
Beantwoord

Factuur ontvangen terwijl mijn KPN abonnement is gestopt

• September 2, 2025
  • 5 reacties
  • 28 keer bekeken

Waarom krijg ik een factuur terwijl mijn abonnement is gestopt.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@paulhalsema, jammer dat je bij ons weggaat. Ik kan me voorstellen dat de nieuwe factuur als een verrassing kwam.

Ik vermoed dat het verwerken van de opzegging, daarmee bedoel ik het echt stopzetten van het abonnement, en die nieuwe factuur elkaar nét gekruist hebben. Dat gebeurt vaker bij opzeggingen, omdat het een automatisch systeem is. Je ontvangt altijd en slotnota, kort nadat je abonnement helemaal stopgezet is. Daarop krijg je de teveel betaalde kosten van ons terug. Het komt dus altijd goed :) Belangrijk is inderdaad dat je die bevestiging van opzegging hebt ontvangen, die Arjan al noemde.

Heb je toch twijfels: maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het je uit komt, en kijkt het gelijk voor je na.

5 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Hallo ​@paulhalsema is dat wellicht een afrekening met de laatste gemaakte kosten of heb je gewoon een factuur over al je diensten gekregen alsof er niets is stopgezet?

En welke periode / data staan erop?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

PS Check ook even in je bevestiging van KPN per wanneer je abonnement is/wordt beëindigd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Mij abonnement is per 31-08 opgezegd, daar heb ik een bevestiging van, maar krijg doodleuk een factuur voor september

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

​@paulhalsema  als je in je profiel even je privégegevens invult, kan iemand van KPN dat vast inzien en uitleggen wat er is gebeurd. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@paulhalsema, jammer dat je bij ons weggaat. Ik kan me voorstellen dat de nieuwe factuur als een verrassing kwam.

Ik vermoed dat het verwerken van de opzegging, daarmee bedoel ik het echt stopzetten van het abonnement, en die nieuwe factuur elkaar nét gekruist hebben. Dat gebeurt vaker bij opzeggingen, omdat het een automatisch systeem is. Je ontvangt altijd en slotnota, kort nadat je abonnement helemaal stopgezet is. Daarop krijg je de teveel betaalde kosten van ons terug. Het komt dus altijd goed :) Belangrijk is inderdaad dat je die bevestiging van opzegging hebt ontvangen, die Arjan al noemde.

Heb je toch twijfels: maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het je uit komt, en kijkt het gelijk voor je na.