Skip to main content
Beantwoord

Factuur van een andere klant in mijn mailbox

• April 9, 2025
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Beste lezer,

Omdat het laatste telefonisch contact niets op heeft geleverd en het schier onmogelijk is iemand bij de KPN te kunnen benaderen die iets zou kunnen betekenen, probeer ik het maar eens via deze weg.
Als u denk “Tjemig die ‘klinkt’ opgefokt” dan klopt dat.
Na vele pogingen heb ik nog altijd een probleem wat blijkbaar onoplosbaar is.
Mijn lieve moeder is klant bij de KPN en krijgt netjes periodiek haar factuur in de mailbox.
Naast die factuur krijgt ze OOK de factuur en andere mail bedoeld voor een andere KPN-klant in haar mailbox.
Zelfs mail met een complete lijst van de telefoonnummers die deze klant heeft gebeld! (Over privacy-breuk gesproken)

Echter is het onmogelijk gebleken om in het KPN administratiesysteem bij die betreffende klant een juist e-mailadres in te voeren!

Wie hier een oplossing voor weet krijgt een lekkere taart van KPN en van mij mijn welgemeende dank!!

Met vriendelijke groet,

Erik

Beste antwoord door Shyrin van KPN

@Shyrin van KPN zou jij kunnen doorverwijzen naar een geschikte kpn medewerker?

Ik kijk graag mee en ga mijn best doen, bedankt voor je berichtje, ​@theowolrups.

Jammer om te horen dat je ten einde raad bij ons bent uitgekomen, ​@ErikdeB. Het spijt me dat het je zoveel moeite heeft gekost. Mag ik met jullie meekijken om te helpen? Dat kan op basis van de gegevens van je moeder: haar postcode en huisnummer, naam en e-mailadres.

Zou je deze gegevens willen toevoegen aan je profiel? In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt.

Laat je het me weten zodra je dit hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag. Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• April 9, 2025

@ErikdeB Je hebt kpn keurig op de hoogte gesteld van het probleem dus kpn kan er actie op ondernemen en je hebt jezelf niets te verwijten. Verder is het een zaak tussen kpn en de andere klant en moeten ze jullie daar niet mee lastig vallen.

Ik zou proberen in mijn e-mail programma een regel te maken die de mails voor de andere klant gewoon weggooit voordat ze in mijn mailbox terecht komen.

Als jouw moeder er last van blijft houden zou ik een klacht indienen bij kpn.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen#/ of via dit formulier:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Er kijken op dit forum ook kpn medewerkers mee die wel eens voor een oplossing kunnen zorgen als het de klant op de reguliere manier niet lukt. Wellicht kan dat in dit geval ook helpen. ​@Shyrin van KPN zou jij kunnen doorverwijzen naar een geschikte kpn medewerker?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • April 9, 2025

Ik kijk graag mee en ga mijn best doen, bedankt voor je berichtje, ​@theowolrups.

Jammer om te horen dat je ten einde raad bij ons bent uitgekomen, ​@ErikdeB. Het spijt me dat het je zoveel moeite heeft gekost. Mag ik met jullie meekijken om te helpen? Dat kan op basis van de gegevens van je moeder: haar postcode en huisnummer, naam en e-mailadres.

Zou je deze gegevens willen toevoegen aan je profiel? In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt.

Laat je het me weten zodra je dit hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag. Alvast bedankt!

• April 9, 2025

Zelfs mail met een complete lijst van de telefoonnummers die deze klant heeft gebeld! (Over privacy-breuk gesproken)

Dat de telefoonnummers op die factuur staan is normaal. Dat jou moeder die factuur krijgt is natuurlijk niet de bedoeling, maar waarschijnlijk is dat de klant zijn of haar eigen schuld.

Waarschijnlijk heeft hij of zij zelf een verkeerd emailadres doorgegeven. En later vervolgens ook nooit meer gedacht van "heey wat vreemd eigenlijk dat ik nooit een factuur krijg van KPN".

Overigens verstuurd KPN al een paar jaar geen factuur meer als bijlage mee. De klant krijgt wel een email dat er een nieuwe factuur is, maar moet deze vervolgens zelf ophalen in MijnKPN. Iets wat ik zelf bijzonder irritant vind. Maar in dit geval, als klanten kennelijk verkeerde emailadressen door geven, dan is dat qua privacy beter.

Klanten die nog wel de factuur als bijlage krijgen hebben waarschijnlijk al jaren niet meer hun abonnement verlengd/aangepast. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Ik heb haar gegevens toegevoegd aan het profiel.

Alvast bedankt voor de moeite.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 10, 2025

Hartelijk dank voor de benodigde gegevens! Ik heb het intern uitgezet en zodra ik een update heb, laat ik het je weten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Mijn moeder is zojuist telefonisch ingelicht dat het probleem opgelost moet zijn.
Onderstaande mail heeft ze gekregen:

Op 10-04-2025 hebt u een melding met nummer 8096551744 ingediend. Wij hebben u gesproken over facturen die u krijgt van een andere klant. deze klant heeft bijna hetzelfde email adres als u, wij hebben het email adres bij de andere klant waar u de facturen van krijgt veranderd en nu zult u ook verder geen facturen meer van deze klant ontvangen.

Ik ben benieuwd.
Dank voor je hulp ​@Shyrin van KPN , je hebt een taart verdiend van KPN. :)

Met vriendelijke groet,
Erik

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 14, 2025

Super, fijn dat het zo snel is opgepakt! Ik ga er vanuit dat het nu geregeld is en anders trek je maar hier aan de bel: afgesproken? 

Dank voor je hulp ​@Shyrin van KPN , je hebt een taart verdiend van KPN. :)

😉 Geen dank!