Skip to main content
Vraag

Factuuradres is niet aangepast bij abonnementovername ex-partner

• January 28, 2026
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

All, 

wie heeft de gouden tip om te zorgen dat mijn email adres en KPN ID niet meer worden gebruikt voor de betalings herinneringen van mijn ex? Het abonnement is netjes middels een KPN formulier overgedragen aan haar echter blijft mij email adres gelinkt voor de facturen. probeer dit al maanden telefonosch voor elkaar te krijgen. helaas zonder succes. 

groet, Basil 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 28, 2026

Hallo ​@BVG88 ,

Jouw ex-partner zal haar eigen e-mailadres moeten doorgeven aan KPN. 

Wat betreft een KPN ID. Je kunt in de app MijnKPN dat abonnement verwijderen uit jouw account. Hier staat de instructie:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2026

thx ​@Noordzee 

ik had het abonnement al verwijderd uit mijn KPN. 
mijn ex, tja die gaat natuurlijk niet haar gegevens zelf aanpassen want dan moet ze ook nog de openstaande kosten betalen. Maar ik wens hier geen mails meer over te ontvangen aangezien ik al tijden niet meer het abonnement op mijn naam heb. 

• January 28, 2026

Als je een contract overdraagt op een ander en die ander gaat nooit betalen, dan vrees ik toch dat jij het haasje bent...

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi Basil. Welkom op de community! Dit is gewoon irritant en jij hoort hier niet meer tussen te zitten. Je hebt het abonnement correct overgedragen, dus jij mag hier geen mails of betalingsherinneringen meer over krijgen. Dat je het abonnement al uit KPNID hebt verwijderd is goed, maar helaas betekent dat in jou geval niet dat jouw e-mailadres ook administratief is losgekoppeld aan de facturatie. En dat moet wel gebeuren, wat je ex wel of niet doet. De juiste route hiervoor is een AVG-correctieverzoek.

Je kunt dit als volgt aanpakken:

• Stuur een e-mail naar rechtenavg@kpn.com

• Vermeld daarin

• Je naam en adres

• Het klantnummer van het mobiele abonnement 

• Dat het abonnement is overgedragen, maar jouw e-mailadres nog onterecht gekoppeld zijn aan de facturatie

• Welke gegevens onjuist zijn en wat de juiste situatie moet zijn (jouw e-mailadres/KPN ID volledig loskoppelen)

• Voeg een kopie van een geldig legitimatiebewijs toe
    Gebruik hiervoor de KopieID-app van de Rijksoverheid om gegevens veilig af te schermen

Succes en hopelijk ben je hier binnenkort eindelijk vanaf.