Skip to main content
Beantwoord

Factuurdatum aanpassen werkt niet

• February 12, 2026
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Abbonement de 7de ingegaan factuur de 10de gekregen zou na de 11 aan te passen zijn maar nog steeds foutnelding

oeps er ging iets fout

Beste antwoord door Noordzee

Klopt, ze kunnen het niet inplannen. 

7 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo @Itsmeikke,

Welkom op de community, leuk dat je ons hebt gevonden!

Heb je het al via deze link geprobeerd: Betaaldatum aanpassen | KPN? Zo ja, wat gek dat je daarbij een foutmelding krijgt. Wat je eventueel kunt proberen, is het op een ander apparaat. Werkt dat ook niet, dan kun je altijd een terugbelafspraak maken. Eén van onze collega’s kan dit dan voor je nakijken en de betaaldatum indien nodig in het systeem aanpassen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2026

-

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2026

Hallo @Itsmeikke,

Heb je het al via deze link geprobeerd: Betaaldatum aanpassen | KPN? Zo ja, wat gek dat je daarbij een foutmelding krijgt. Wat je eventueel kunt proberen, is het op een ander apparaat. Werkt dat ook niet, dan kun je altijd een terugbelafspraak maken. Eén van onze collega’s kan dit dan voor je nakijken

Hallo @Itsmeikke,

Heb je het al via deze link geprobeerd: Betaaldatum aanpassen | KPN? Zo ja, wat gek dat je daarbij een foutmelding krijgt. Wat je eventueel kunt proberen, is het op een ander apparaat. Werkt dat ook niet, dan kun je altijd een terugbelafspraak maken. Eén van onze collega’s kan dit dan voor je nakijken en de betaaldatum indien nodig in het systeem aanpassen.

en de betaaldatum indien nodig in het systeem aanpassen.

Hallo Serenay,

bovenaande link hebt ik gebruikt.

weet niet als iedereen die erop klikt ook een ! Ziet met de tekst

“Je kan maar 1 keer in de 31 dagen de betaaldatum aanpassen. Het kan tot 3 dagen na de gekozen betaaldatum duren voor het bedrag wordt afgeschreven.

weet alleen ik ben nieuwe klant en hebt dus nog geen enkele keer aangepast.

heb vorige week al gebeld en daar gaf men aan je moet wachten tot minimaal de 10de( zodra factuur is ingehouden).

het blijven bellen/teruggebeld worden ben ik nu al beu.

had gehoopt dat u van Kpn hierop zou antwoorden/ prive reactie zou kunnen plaatsen en het (mogelijk) zou kunnen oplossen, indien dit niet mogelijk is via de community

zal ik denk ik hier geen gebruik meer van gaan maken voor specifieke problemen.

hoor het graag.

groet

Paul

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 14, 2026

Hallo ​@Itsmeikke ,

Hallo @Itsmeikke,

“Je kan maar 1 keer in de 31 dagen de betaaldatum aanpassen. Het kan tot 3 dagen na de gekozen betaaldatum duren voor het bedrag wordt afgeschreven.

Het is een administratief issue. Aangezien je een nieuwe klant bent, zul je 31 dagen moeten wachten totdat je dit soort aanpassingen kunt doorvoeren via de genoemde link. Het is even niet anders, maar volgende maand lukt de aanpassing wel. Mogelijk vanaf 11 maart want februari kent maar 28 dagen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2026

Hallo ​@Itsmeikke ,

Hallo @Itsmeikke,

Het is een administratief issue. Aangezien je een nieuwe klant bent, zul je 31 dagen moeten wachten totdat je dit soort aanpassingen kunt doorvoeren via de genoemde link. Het is even niet anders, maar volgende maand lukt de aanpassing wel. Mogelijk vanaf 11 maart want februari kent maar 28 dagen. 

@Noordzee 

bedankt voor de reactie, duidelijk, zal zelf volgende maand nog eens proberen.

want vermoed aan de reactie dat kpn deze wijziging niet gewoon kan inplannen.

Groet

paul

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 14, 2026

Klopt, ze kunnen het niet inplannen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@Itsmeikke,

@Noordzee heeft het hier inderdaad bij het juiste eind. Het systeem ziet de eerste factuurmomenten als een vaste cyclus en daardoor kun je pas na 31 dagen zelf een wijziging doorvoeren via de online optie. Ook vanuit onze kant kunnen we die wijziging in deze fase niet alvast “inplannen”. Ik begrijp dat dat verwarrend is, zeker omdat jij zelf nog niets hebt aangepast. Maar het gaat hier om de eerste factuurperiode van het abonnement.

Volgende maand zou het via de link wél moeten lukken. Mocht je dan alsnog tegen een foutmelding aanlopen, laat het gerust weten. Dan kijken we opnieuw met je mee! 😊