Skip to main content

Hallo, 

Op 7 mei heb ik besloten over te stappen van Ziggo naar kpn. Bestelling geplaatst en gebruik gemaakt van de opzeg service. Van alles vrij snel en bevestiging ontvangen dus tevreden. Inmiddels alle spullen binnen van kpn en de mededeling dat mijn abonnement actief is vandaag 10-6 (dat is dus aanstaande dinsdag) 

Nu Check ik met op mijn Ziggo of de opzegging loopt en dat staat als einddatum 6-6... Betekent dit dat ik dan een paar dagen zonder internet en tv zit? Of stopt Ziggo pas alles ik alles van kpn heb geïnstalleerd?

Andere vraag die ik heb is kan ik maandag de 9e alles al aan aansluiten ( vrije dag dus tijd genoeg) zodat dinsdagochtend alles meteen werkt?

Hoor het graag.. Blijft toch altijd ff spannend dat overstappen vindt ik...

Hallo ​@henkman1972 welkom bij KPN! Je oude verbinding bij Ziggo stopt pas als je nieuwe modem bij KPN verbinding maakt met het KPN netwerk. Je zit dus niet zonder internet. Wel kun je pas aansluiten als je van KPN een sms hebt ontvangen dat je verbinding actief is.

Beste ​@Chrizziey 

Bedankt voor je reactie, dat zal vooral voor de pubers in huis een opluchting zijn😉

Maar ik alles al wel "klaar" zetten en inpluggen zodat ik s ochtends vroeg alles alleen maar "aan" hoef te zetten?

De start begint in de loop van de dag, meestal 's middags ​@henkman1972 

Zolang je de stekkers er niet in doet zou je het e.e.a. wel klaar kunnen zetten. Zodra je de sms krijgt zou je dan alleen de stekkers kunnen inpluggen. Zodra het modem online is bij KPN krijg je vrij snel van Ziggo bericht dat je aansluiting bij hun is stopgezet. De overstapservice is ook bedoeld om ervoor er te zorgen dat er bij mogelijke problemen gewoon internet van de huidige aanbieder beschikbaar blijft. Je betaalt ook gewoon Ziggo net zo lang totdat kpn je aansluiting gereed meldt, dan betaal je pas aan KPN. Fijne daaraan is ook dat je nooit dubbel zult betalen.

Reageer